Archief - Asus P5WD2 Premium

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Shaidar

Legacy Member
Deze gaat weg omdat ik een P5WD2-E Premium ga kopen.
Deze P5WD2 heb ik in januari dit jaar gekocht bij Tones.

SMa

Legacy Member
Vragen:
hoe oc'd hij? limiet van FSB & ram? (bvb: mijn huidig mobo zou tot 600 moeten gaan, maar geeft het op aan een FSB van 265Mhz & de ram gaat niet hoger dan 675)
Crossfire of SLI (kzie het niet in de specs)
welke ram heb je erop gebruikt? (dus de native DDR2 800 support getest?)
welke cpu gebruikt?
werkt die cpu lock free echt? (heb er nog nx positiefs over gehoord)

waarom de upgrade naar een P5WD2-E Premium?

laatste vraag:
waarom niet met de post? ...
als hij opgestuurd kan worden geef ik €150 (dit bod zal ik vanavond of morgen bevestigen, dus nu nog niet geldig :p))

Shaidar

Legacy Member
sheep zei:
Vragen:
hoe oc'd hij? limiet van FSB & ram? (bvb: mijn huidig mobo zou tot 600 moeten gaan, maar geeft het op aan een FSB van 265Mhz & de ram gaat niet hoger dan 675)
Crossfire of SLI (kzie het niet in de specs)
welke ram heb je erop gebruikt? (dus de native DDR2 800 support getest?)
welke cpu gebruikt?
werkt die cpu lock free echt? (heb er nog nx positiefs over gehoord)

waarom de upgrade naar een P5WD2-E Premium?

laatste vraag:
waarom niet met de post? ...
als hij opgestuurd kan worden geef ik €150 (dit bod zal ik vanavond of morgen bevestigen, dus nu nog niet geldig :p))

Met het overclocken ben ik eerder tegen de limieten van m'n P4 650 aangelopen, en niet tegen de limieten van dit moederbord. Heb m'n P4 650 (standaard 3,4Ghz) tot 4,25Ghz gekregen, FSB 250Mhz met DDR2 ram op 800Mhz, 4-4-4-12 timings .... Lossere timings niet geprobeerd, en ook de multiplier op 14 ook niet - alleen op 17x geprobeerd.

Crossfire wordt gesupport, SLI niet. Alhoewel er ergens een Tomshardware artikel is waar ze het wél kunnen doen hebben, met een gemodde Forceware driver als ik me goed herinner.

Heb er enkel 2x 512MB Corsair PC5400 op gedraaid op 675Mhz, maar die draaide ook goed op 800Mhz.

P4 650 dus, met een Zalman 7700Cu

CPU lock free is eigelijk een veredelde EIST (enhanced speedstep), hier kan je kiezen tussen een 14x en een 17x multiplier. Maar met een andere (recentere) CPU heb je misschien wel meer keuzes?

Upgrade naar een P5WD2-E Deluxe omdat ik er goedkoper aan kan geraken (bord uit RMA van een kennis)

En niet met de post omdat ik daar slechte ervaringen mee heb, zelfs aangetekende zendingen kunnen ze hier kwijtspelen :(

Shaidar

Legacy Member
Heb al een bod 160€ exclusief van El Snorro via PM (heb gevraagd om het hier ook te typen)

Moet daar toch nog eens goed over nadenken, over dat opsturen via de post...

SMa

Legacy Member
... is niet de eerste keer dat ik negatiefs hoor over de post van Hoegaarden
maar pm me als je het toch kan opsturen ;) kzal dan een bod plaatsen
en imo is 4250Mhz toch niet veel :s men huidige cpu (P4 640) doet dat zonder probleem maar wordt onstabiel doordat ik men harde schijven niet kan locken

als je dus met de post wil opsturen, en de andere boden zijn niet te hoog
kun je dan ook nog es testen met de multiplier? ;) en kijken hoe hoog je de FSB krijgt (dan weet je meteen of het je mobo is, of de cpu)

Shaidar

Legacy Member
Mmm ... heb morgen en overmorgen geen tijd, ik kan die zaken dan pas ten vroegste donderdag kunnen testen...

Shaidar

Legacy Member
Heb nog steeds geen tijd gehad om te zien wat het maximum van het bordje is ... en ik heb totaal geen idee wanneer dat ik wél tijd heb...

Nog steeds te koop dus!

SMa

Legacy Member
alles zit erbij?
"what you get"

en kan je aub zo snel mogelijk de fsb testen? ;) (met de multiplier op 14x => max fsb)
want:
in die review haalden ze maar 245MHz
maar in deze daarintegen... 291MHz

dusja, laat iets weten he :D liefst nog dit weekend, maar het is niet echt dringend
ik heb grootte intresse, kzal men ram dan eens voluit kunnen laten gaan :applause:

Shaidar

Legacy Member
Ik heb niets weggegooid, dus alles moet nog in de doos zitten.

Ik zal die FSB proberen te testen, maar ik weet ook niet of m'n geheugen en/of processor zo ver meekan natuurlijk...

SMa

Legacy Member
als je al de multiplier op 14x zet, en de laagste divider kiest,
ben ik al heel tevreden & zal ik je eeuwig dankbaar zijn ;):D

Shaidar

Legacy Member
Mmm, blijkbaar heb ik de gewone P5WD2, dus zonder die WIFI en afstandsbediening etc etc ....

SMa

Legacy Member
Shaidar zei:
Mmm, blijkbaar heb ik de gewone P5WD2, dus zonder die WIFI en afstandsbediening etc etc ....
wat staat er op de doos? :p en wat is dan wel incluus?
als ik kijk op de site van Asus zie ik enkel een P5WD2 Premium, geen gewone P5WD2
nuja, die tv-kaart is niet erg, kheb er toch al 1
tzal wrs wel hetzelfde bord zijn, maar zonder extra producten
doet dat iets van de prijs? ;)

Shaidar

Legacy Member
Mmm, blijkbaar heeft Asus er een zootje van gemaakt ... er zijn 3 types van dit moederbord: ( http://www.asus.nl/products3.aspx?l1=3&l2=11&l3=184&slname=Intel 955X )

1) P5WD2
2) P5WD2 Premium
3) P5WD2 Premium/WiFi-TV Edition

Ik heb dus de P5WD2 Premium - dat ook zonder die WIFI antenne en die TV-kaart, maar blijkbaar met "precicion tweaker" (whatever the hell dat ook is)

En spijtig genoeg doet dat niets van de prijs :)

Ik ga proberen dezeavond die FSB zo hoog mogelijk te krijgen, ik post m'n bevindingen hier dan wel ...

Vanwaar ben je? Als het niet te ver is, en de deal gaat door, dan wil ik het wel komen binnengooien...

SMa

Legacy Member
precision tweaker is om heel precies te kunnen overclocken
als de FSB goed zit, zal de deal zeker doorgaan :D
en je zegt zelf dat je cpu al tot 4.25GHz geraakt is
wel als de FSB van dat mobo tot 290 kan, en multiplier van 14x, dan kom je op 4060MHz, fsb testen zou dus zeker moeten gaan ;) (als het geheugen meekan)

ikzelf ben van Roeselare/Rumbeke
komen brengen is altijd welkom! :niceone:

Shaidar

Legacy Member
Ik zal het dezeavond eens proberen dan :)

en Roeselare is 165.6 km van bij mij thuis, dat valt helaas onder de categorie "te ver" :/

Shaidar

Legacy Member
Ben tot 1040Mhz geraakt.

1040.JPG


Ik heb zo het gevoel dat hoger echt nog mogelijk is, maar met mijn geheugen niet echt ...

SMa

Legacy Member
hoe hoog stond je geheugen dan al? ;)
en is toch al beter dan die 245 uit die review, tzal dan ook wel iets van rond de 290MHz zijn :D
merci voor al de moeite :niceone:

http://www.tones.be/shop_product.php?idx=3
hoeveel wil je? ik krijg hem bij Tones nieuw voor: €160 (€195-21%BTW)
€145 incl? (verzending zal wrs €4 zijn?) anders moet ik nog €5 gaan storten op men rekening...

Shaidar

Legacy Member
Ik zal eens langs de post lopen hoe veel dat dat moet kosten. Ik verstuur het natuurlijk wel graag aangetekend, dan zijn we er al iets zekerder van dat het ook daadwerkelijk gaat aankomen...

Stuur me maar een mail met al je info in, dan reply ik het m'n rekeningnummer!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan