Archief - 120GB 2,5" Samsung Spinpoint

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MrZodiac

Legacy Member
Ik verkoop een P60spinpoint 120GB (60GB/platter) 5400RPM SATA van Samsung.

Deze is nieuw met volledige garantie (4 dagen oud)!!

Verkoop deze omdat ik een foute aankoop heb gedaan.

Staat ook op Kapaza.

mag weg voor 75€ (excl)

Aangezien hij nieuw is ga ik niet veel onder de nieuw prijs verkopen, dus aub geen boden lager dan 65€. (als het echt niet genoeg opbrengt hou ik em gewoon)

Kan eventueel geruild worden met een Western Digital Scorpio schijf.

MrZodiac

Legacy Member
Sk!tZo zei:
(60GB/platter) <-- Wat bedoel je hier bij ??

Je hebt momenteel 2 modellen hierin:

Model met 1 platter van 120 GB
En een model met 2 platters van elk 60 GB
(de platter is de effectieve data schijf in de drive bvb een disk met 14 platters: http://content.answers.com/main/content/img/CDE/_PLATTER.GIF)

Deze laatste is sneller omdat ie op 2 platters tegelijk kan lezen en schrijven, terwijl de andere maar op 1 platter kan lezen...

successor

Legacy Member
ahja, voor de geïnteresseerden : SATA = SATA , dus dit schijfje kan je in je desktop steken (geruisloos mediacenter anyone ? )

MrZodiac

Legacy Member
successor zei:
ahja, voor de geïnteresseerden : SATA = SATA , dus dit schijfje kan je in je desktop steken (geruisloos mediacenter anyone ? )

inderdaad, is ook perfect te gebruiken in een media center pc (samsung is zowiezo al stil, maar deze 2,5 hoor je zelfs met open kast "bijna" niet draaien.)

MrZodiac

Legacy Member
GenghiS_KhaN zei:
Kost nieuw maar 70,40 bij 2compute.net ;)

http://www.2compute.net/shop.aspx?prod=SAMS112299

Anders heb ik wss wel interesse

Sorry, bestel hem dan maar daar. (incl de verzending e.d. kom je minstens evenveel uit btw)

Aangezien ik er vorige week 75&#8364; aan gegeven heb (op Factuur) is mijn min. prijs 65&#8364; (maar dan moet ik toch eens heel goed nadenken want 10&#8364; verlies op 4 dagen is voor mij wat veel en dan gebruik ik hem zelf wel ergens.)

eventueel is ruilen voor een WD Scorpio 2,5" mogelijk (dit prefereer ik, aangezien ik dus een fout heb gemaakt van het verkeerde merk te kiezen bij de bestelling ervan)

successor

Legacy Member
verkeerde merk ? het merk zou toch helemaal niks mogen uitmaken ? ik heb hier vanalle laptop schijfjes ,en ze zien er allemaal hetzelfde uit.

ik denk dat je een IDE moest hebben , en je hebt een SATA , juist ?

MrZodiac

Legacy Member
successor zei:
verkeerde merk ? het merk zou toch helemaal niks mogen uitmaken ? ik heb hier vanalle laptop schijfjes ,en ze zien er allemaal hetzelfde uit.

ik denk dat je een IDE moest hebben , en je hebt een SATA , juist ?

inderdaad. Maar ga hem verkopen want heb die ide snel nodig en ga morgen eentje halen.

ik prefereer WD, maar deze hadden ze niet op stock en door wat te snel geweest te zijn heb ik dus een samsung (maar een sata) gekocht. Misschien dat ik nog kan omruilen.

PS: Als het niet te ver is kan ik hem mss zelfs langsbrengen (regio houthalen, hasselt, genk...)

edit, zie dat je van Ham bent, is mss wel wat ver, maar eventueel tot de parking van Tessenderlo of Beringen kan ik geraken.

MrZodiac

Legacy Member
Kan verkocht worden op factuur via mijn werk, dus is met volledige garantie dan en op je eigen naam.

up #1

MrZodiac

Legacy Member
sorry, heb er ondertussen al een via mijn werk.

Eventueel wik ik nog ruilen voor normale Sata schijven 3,5" voor in een gewone pc.

saikoboarder

Legacy Member
<--zod!@c--> zei:
Je hebt momenteel 2 modellen hierin:

Model met 1 platter van 120 GB
En een model met 2 platters van elk 60 GB
(de platter is de effectieve data schijf in de drive bvb een disk met 14 platters: http://content.answers.com/main/content/img/CDE/_PLATTER.GIF)

Deze laatste is sneller omdat ie op 2 platters tegelijk kan lezen en schrijven, terwijl de andere maar op 1 platter kan lezen...

dat klopt niet
- een schijf met minder platters verbruikt minder en maakt minder lawaai
- hogere datadichtheid geeft hogere snelheden.
- een schijf kan nooit op 2 platters tegelijk schijven en lezen want de koppen bewegen synchroon.

als u schijf met 2 platters sneller is dan de schijf met 1 platter (wat ik betwijfel) dan ligt dat niet aan het aantal platters.

grootste voorbeeld hiervan op moment is de seagate 1tb schijf met 4 platters van 250GB tegenover de hitachi 1tb met 5 platters van 200 gb.

hdtune seagate
http://www.divshare.com/img/display/2026263-703

hdtune hitachi
http://images.vnu.net/gb/inquirer/n...kes-competition-look-like-dogs/hdtune_hit.jpg

paraDOTbe

Legacy Member
&#8364; 65,00 excl. verzending... Er wel van uitgaande dat dit goed verpakt verzonden wordt!!

grtz

MrZodiac

Legacy Member
kan verzonden worden in de doos waarmee ze via de pakjes dienst verstuurd worden, dus dat zal geen probleem mogen geven. Als je wil kan ik het op factuur op jouw naam zetten?

greetzz

paraDOTbe

Legacy Member
Dat is goed van die factuur... Kan je mij eens toevoegen @ msn? msn[a]teleslet[punt]org

Als je wil kan ik het op factuur op jouw naam zetten?

Ik mag hier uitleiden dat de schijf aan mij verkocht is?

tnx & grtz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan