Archief - UPS, pc, ddr, sdram, ...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

overlordEx

Legacy Member
Ik heb mijn zolder eens opgeruimd en doe bijgevolg allerhande zaken weg. Bij een aantal dingen staan er richprijzen, voor de rest: biedt maar.
Enkel ophaling in Gent (vlakbij station Gent-St-Pieters), boden op meerdere objecten tegelijk krijgen voorrang (bij voorkeur alles ineens zelfs).
Ruilen met een widescreen lcd scherm is evt. ook mogelijk

1)
UPS: APC BACK-UPS CS 500VA
Aangekocht 08/2007, batterijduur minstents 15 min (bij gemiddeld verbruik)
Link: APC Back-UPS 500, 230V
Foto: http://users.ugent.be/~sgdesmet/ups.jpg
50€

2)
Volledige desktop, specificaties:
- Moederbord: Abit NF-7 (on-board geluid en digitale out)
- 768Mb DDR ram
- Athlon XP 2200+ overgeklockt naar een 2400+ (heeft altijd stabiel gedraaid)
- Videokaart: Geforce 4 Ti 4200 (outputs: vga, dvi, s-video)
- Standaard witgrijze antec case
- 40Gb Seagate harde schijf
- DVD lezer
- 400W voeding
Foto: http://users.ugent.be/~sgdesmet/pc1.jpg
20€

3)
Sweex 2x SATA PCI controller
Link: 2 Port Serial ATA PCI Card - PU100
10€

4)
Socket 370 mATX mobo (P6STP-FL v1.1) met VIA C3 866Mhz cpu (energiezuinige cpu, passief gekoeld)

5)
2x512Mb kingston DDR ram (KVR400X64C3A/512)
15€

6)
3x256Mb kingston DDR ram (KVR400X64C3A/256)
15€

7)
1x256Mb elexir DDR ram (PC2100)

8)
128Mb SD-RAM Infineon PC133

9)
128Mb SD-RAM M-Tec PC133

10)
64Mb SD-Ram PC133

11)
agp radeon 8500


12)
zalman VF700 AlCu GPU cooler, geen heatsinks voor ram meer
Link: ::: Zalman, leading the world of Quiet Computing Solutions :::

13)
Nexus Fan controller (met temperature readings, usb, etc)
Link: Nexus Multi-function Panel - NXP-101 - Vantec : Front Mounted Ports: Take a Joy Ride On The Fan Bus

14)
Palm Vx met bluetooth adapter en cradle
Gekocht met het idee winamp aan te sturen. Dat lukt via seriele poort, maar niet werkend gekregen met bluetooth
Besturingssysteem is geupgrade naar Palm OS 4.1
Min: 5€

15)
Seagate momentus 5400.3 2.5" IDE schijf, 40gb

16)
Eenvoudig surround sound geluidskaartje van TyboTech met C-Media CMI8738 chipset
Foto: http://users.ugent.be/~sgdesmet/geluidskaart.jpg

17)
Creative X-Fi Xtreme gamer
Deze is misschien defect. Installeert zonder problemen, maar geen geluid is hoorbaar via de analoge aansluitingen.
Misschien werkt de optische uitgang wel zonder problemen, in welk geval je een mooie kaart hebt (de X-Fi's ondersteunen hardwarematige encoding naar Dolby Digital, zodat je ook in games surround hebt via digitale aansluiting).

18)
Chaintech av-710 7.1 geluidskaart met optical out (Chaintech AV-710 7.1-geluidskaart review | Core | Tweakers.net Nieuws)
Met Envy24 chipset!
10€

20)
US robitic 100Mbit NIC, USR7900A

21)
2X 100Mbit Intel NIC (fccid:ejmnpdspd035)

22)
100Mbit IBM Ether Jet NIC

23)
USB wifi stick D-link dwl-G122 ver C1

Fit

Legacy Member
Hoe oud is de UPS ongeveer? Zit de data-kabel (USB) erbij?

Greetz

overlordEx

Legacy Member
Fit zei:
Hoe oud is de UPS ongeveer? Zit de data-kabel (USB) erbij?

Greetz

De UPS is aangekocht 08/2007 en is eigenlijk slechts zeer weinig gebruikt, de data-kabel heb ik nog (goed dat je me eraan doet denken :p)

Fit

Legacy Member
overlordEx zei:
De UPS is aangekocht 08/2007 en is eigenlijk slechts zeer weinig gebruikt, de data-kabel heb ik nog (goed dat je me eraan doet denken :p)

Wat bedoelt ge met 'zeer weinig gebruikt'? Heeft die niet veel opgestaan of zo?

overlordEx

Legacy Member
Fit zei:
Wat bedoelt ge met 'zeer weinig gebruikt'? Heeft die niet veel opgestaan of zo?

Wel ik bedoel dat hij veel in de kast heeft staan stof verzamelen. Ik heb de UPS net nog eens getest, batterijduur is nog minstents 15 minuten (niet langer getest) onder een load van ongeveer 90-100W (getest met een Opteron 165 zonder QnC, moderne hardware verbruikt idle typisch minder)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan