Archief - (Ultra) high end setup... SR-2 met alles erop en eraan

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

thorgal0319

Legacy Member
Ik overweeg om mijn setup te verkopen wegens extreem tijdsgebrek (nieuwe baby in huis ;) ). Het is wat ik denk ik een high end systeem mag noemen, nagenoeg de top wat je vandaag kan kopen. De setup is gebaseerd op het dual cpu EVGA "SR-2" moederbord en bestaat uit volgende onderdelen :

Case en Power supply :
- Corsair 800D, zeer licht gemod (enkel een paar extra bevestigingsgaten getapt om het moederbord te kunnen plaatsen.
- Corsair HX1000 modular PSU

Basisonderdelen PC :
- EVGA SR-2
- Intel X5650 2.66ghz/6core retail (boxed)
- Intel X5660 2.80ghz/6core OEM (geen ES!)
- Mushkin PC12800 Radioactive (7-7-7) 3x 2Gb
- Mushkin PC12800 Redline (hypers 6-7-6) 3x 2Gb
- EVGA GTX580
- EVGA GTX580 superclocked Black ops editie
- 2x OCZ Vertex2 SSD - 120Gb in RAID0
- WD 1TB schijf
- LG LS030 Blu-ray writer

Volledige waterkoeling PC :
- Thermochill PA120.3 rad + 3x silenx ixtrema 120mm fans
- Custom watercooling block EK voor SR-2
- Watercool Heatkiller rev. 3.0 CPU block + backplate
- Swiftech Apogee XT CPU block
- Pomp Laing DDC 1Plus MCP355 12V
- Watercool pomptop acetal
- 2x EK-FC580 Acetal GTX580 waterblock
- EK Multioption RES 150ml Advanced
- Tubing en fittings (in totaal toch 16 stuks + verbinding GTX580)
- Watertemperatuur sensor in de loop.
- Scythe Kaze Master 5.25" voor temp en fancontrol
- UV blauw cooling fluid + 2x UV case light

Operating system :
- Windows 7 Ultimate retail

Totaal betaald prijskaartje van dit alles was ca. €5300, de huidige nieuwwaarde ligt nog een stuk hoger. Dit mag buiten bij een goed bod, kom aub niet aan met belachelijke zaken. Van de meeste dingen zijn er facturen en/of aankoopbewijzen, van alle zaken zijn de originele dozen en alle toebehoren aanwezig. Alle zaken zijn in nieuwstaat en nauwelijks gebruikt...

Ik wil eventueel verkopen zonder harde schijven, blu-ray speler en Windows 7, maar voor het overige heb ik geen zin het af te breken en wordt het in één geheel verkocht. Foto's beschikbaar op aanvraag (pm...) Denk dat het vanzelf spreekt dat dit niet verzonden wordt met de post...

streetplayer87

Legacy Member
je kunt 2 kaarten laten samen werken,zover weet ik , maar kun je ook 2 cpu's laten samen werken ofwat ????

damn ik leef precies int verleden -_-

EDIT: excuses , heb zonet de mobo bekeken, echt sick ! eerste keer dat ik het zie :O

Pedroo

Legacy Member
streetplayer87 zei:
je kunt 2 kaarten laten samen werken,zover weet ik , maar kun je ook 2 cpu's laten samen werken ofwat ????

damn ik leef precies int verleden -_-

EDIT: excuses , heb zonet de mobo bekeken, echt sick ! eerste keer dat ik het zie :O

Dit heeft imho geen invloed op prestaties in games enzo. Enkel in programma's die dit ondersteunen. Normaal werden deze gemaakt voor servers, maar tegenwoordig dus ook voor 'gewone gebruikers' (met veeeel geld :D) Die dus veel cores/threads nodig hebben.

thorgal0319

Legacy Member
Merci, ik besef dat het niet makkelijk verkoopbaar is, maar toch nog dit : als ik alle huidige nieuwprijzen bij elkaar tel kom ik op ongeveer 5700 euro excl. verzendkosten (en deze lopen voor dit alles toch ook dik over de €100 + dan heb ik nog vooral Duitse prijzen gehanteerd)

Sapermun

Legacy Member
apart zou het niet lang duren of je bent hier alles kwijt(behalve het moederbord). die gtx580'en zijn hier zeer begeert..

inkbiegel

Legacy Member
Sapermun zei:
apart zou het niet lang duren of je bent hier alles kwijt(behalve het moederbord). die gtx580'en zijn hier zeer begeert..

Alhoewel ik ook altijd aanraad om alles uit elkaar te schroeven voor een vlotter verkoop op dit forum, vind ik bij deze de charme om hem als geheel verkocht te zien worden.

Jammer dat ik net wat onderdelen heb geupgrade aan mijn huidige bakske. Zoiets zag ik wel zitten als Vmware / Game / Music Machine...

MinM

Legacy Member
hoeveel voor de corshair 1000W voeding? als je apart wilt verkopen
Want heb upgrade gedaan en mijn 850W voeding ken het niet meer trekken :s:s


ik zou zeggen 110€(nieuw prijs van opvolger - 40%)

thorgal0319

Legacy Member
Indien de absolute basis (= sr-2 + cpu's + water block sr-2) weggaat dan kan er gesproken worsen over andere zaken apart. Indien niet zie ik er het nut niet van in.

PS: nog vergeten : er zit ook nog een X-Fi Platinum in.

MinM

Legacy Member
thorgal als we iemand vinden voor die rig(mobo, cpu's & uw waterkoeling) krijgen diegene dat die gevonden hebben toch korting haha :p
nee nee oke ik zal dit in de gaten houden

free up

[Mh]UnderGod

Legacy Member
thorgal0319 zei:
Indien de absolute basis (= sr-2 + cpu's + water block sr-2) weggaat dan kan er gesproken worsen over andere zaken apart. Indien niet zie ik er het nut niet van in.

Hoeveel zou je vragen voor mobo + cpu's + jackets?

thorgal0319

Legacy Member
[Mh]UnderGod;15497264 zei:
Hoeveel zou je vragen voor mobo + cpu's + jackets?

Eens kijken naar de nieuwprijzen :

- SR-2 moederbord : €569 (Alternate.de)
- SR-2 waterblock : €113,90 (Caseking.de)
- X5650 : € 969 (Alternate.de)
- X5660 : € 1179 (Alternate.de)
- Samen : € 2.830,90

Dit zijn Duitse prijzen, hier is het nog duurder. Toch voor alle duidelijkheid nog eens melden dat het hier om retail producten gaat, geen samples of wat dan ook uit de nevenmarkt.

Ik wilde zeggen 75% van nieuw, zoals gewoonlijk, maar in dit geval ben ik tevreden met 60% van nieuw = € 1.700,-

MinM

Legacy Member
wow 1700€ voor die rig is echt wel ni veel
wou dak het geld had mor just update gedaan :)

free up

[Mh]UnderGod

Legacy Member
K, interesse wel, maar heb net effe zitten kijken en door dat excessief formaat past em dus niet in mijn 4u case... Spijtig, maar niet veel goesing om nog een andere dure 4u te gaan kopen en daar terug mijn waterkoeling in te bouwen :-/
Veel geluk nog met de verkoop, prachtig materiaal alleszinds!

Roedi

Legacy Member
MinM zei:
wow 1700€ voor die rig is echt wel ni veel
wou dak het geld had mor just update gedaan :)

free up
Das nie voor heel de pc denk ik, enkel mobo, cpu's en waterblok als ik het goed heb?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan