Archief - [TK] / [TR] Acer Aspire 7730G

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Pedroo

Legacy Member
Te koop:

Acer Aspire 7730G
Gaat buiten wegens stopzetten studies en heb een goede dekstop.

minimumprijs 300 euro
In de prijsschatting zei ne grapjas 150 euro, maar da vind ik veel te weinig, dan blijft 'em maar bij mij staan :)

Of te ruil tegen;

Kleine(re) laptop/netbook: - Max 14"
- Batterij moet nog in goede staat zijn (qua levensduur)
- Buitenkant uiteraard niet beschadigd
- enkel dual core (van een netbook mag dit Atom zijn)
- Liever geen Packard Bell, Compaq
Stuur me de specificaties door en dergelijke en ik bezie het dan.



Aangekocht op 22/08/08 bij Vandenborre in Merksem voor 999.95 euro
Specificaties:

Intel Core 2 Centrino P7350 2.0Ghz (dual core)
GeForce 9600M-GT 512Mb DDR3
2 x 320Gb HD (WD en Hitachi)
17" 1440x900 beeldscherm
Dual layer DVD schrijver
4Gb DDR2 667Mhz Ram
Numeriek klavier
Fingerprint reader

Accersoires:
Case Logic tas
Logitech v10 speakers (paar keer gebruikt... kost nog +- 50 euro nieuw) en klinken echt bangelijk goed voor zo'n klein dingen! + Heb ze zelf apart gekocht in de Carrefour)
Universele lader van Trust (aankoopbewijs van 14/12/2010 bij Forcom merksem twv 34 euro)
2 DVD's met Vista Home Premium 32Bit (origineel OS)

Voor de rest: Dozen, boekjes, aankoopbewijs, alles zit erbij.

Wat ontbreekt er / is stuk / beschadigd

- Batterij is stuk (gaat 5 minuten mee?) Reden is onbekend, was al na een paar maand na aankoop, maar RMA bij Acer duurt enorm lang, dus had daar geen goesting voor...

- Originele lader is stuk, plots, niet door het vallen of dergelijke(valt niet te repareren, heb hem al laten checken bij ne maat)
NIEUWE ZIT ER BIJ UITERAARD

- Zeer lichte gebruikssporen op de bovenkant van de laptop. Op foto's is dit niet echt te zien omdat hij glanst

Even voor de duidelijkheid; deze laptop is zeer goed verzorgd geweest, jammer van die kleine 'mankementjes' maarja
Hij draait toch nog zeer vlotjes recente games!


Indien meerdere mensen melden dat deze prijs overdreven is, mag deze topic als 'gesloten' beschouwd worden. Het blijft een uitstekend presterende laptop!

Dus minimumprijs is 300 euro, meeneem is 350 euro.
Afsluitdatum wordt achteraf bepaald.

Bij de meeneemprijs wordt hij uiteraard meteen verkocht.
Enkel persoonlijke afhandeling.

Pedroo

Legacy Member
up 1 : minimum verlaagd naar 300 en meeneem naar 350. Lager zal ik niet gaan

pctuning

Legacy Member
200 afgehaald
prijs is idd wel wa veel, moest nu de batterij werken wat heet belangrijk is voor veel mensen zou je prijs in orde zijn

Pedroo

Legacy Member
Heb een moto, dus nee danku.
En met voorstellen bedoel ik geld/andere laptop (zoals in beginpost uitgelegd)

kenaney

Legacy Member
heb een compaq mini cq10 met nog garantie tot augustus 2012, interesse in ruil met dit?

Pedroo

Legacy Member
Nee, liever geen Compaq, Packard Bell. En ook enkel dual core Atoms. Toch bedankt voor het voorstel!

Pedroo

Legacy Member
TdT|Rakoen|BE zei:
Dit lijkt me misschien wel wat. Kan je alstublieft eens het volledige modelnummer ervan geven? Want als ik het zo eens even bekijk: Acer Aspire 7730G tweakers - Google zoeken
Zijn er nog veel verschillende versies van dezelfde laptop.

Ja dat klopt, omdat sommigen slechtere videokaart hebben ofzo, 1HD maar.
Hier is het volledige nummer:
7730G-734G64MN

TdT|Rakoen|BE

Legacy Member
Prachtig, dit is even een moeilijk moment.
Eerst dacht ik ja ik doe direct de meeneemprijs (heb juist laptop nodig en dit is precies wat ik zocht). Maar toen dacht ik nog eens na, ik moet een nieuwe batterij: Salland
Dat is dan nog eens 100 euro erbij. Dan heb ik nog de vraag, maakt hij veel lawaai en als je hem tot last zet, wordt hij dat na enige tijd oververhit? Want dit is een heel bekend probleem bij Acer laptops, als je een tijdje op Hoge Prestaties Crysis speelt dat hij artifacts vertoont. Als dit het geval is zal ik misschien nog een extra cooling moeten kopen en omdat de laptop al een tijdje oud is ook nog eens laten uitkuisen vanbinnen, wat me weer geld gaat kosten.
Dus dit betekent dat ik in de 500 euro ga uitkomen terwijl ik een paar weken geleden in een boekje een vergelijkbare laptop (van HP dacht ik) heb gezien met 450M grafische kaart voor iets van 560 euro, dus dan zou het misschien veel slimmer zijn om voor die nieuwe te gaan.
Moeilijke beslissing help me...!

Pedroo

Legacy Member
Beste,
Een nieuwe batterij vind je goedkoper op deze site, Kost 55 euro...
Accu (10,8V) voor Acer - Aspire - subtel.nl

Een laptop makt uiteraard wat 'lawaai'... Ge moogt gerust eens komen horen/kijken, maakt mij niet zoveel uit. 'Oververhitting' is een probleem bij elke laptop hoor... Laat u geen blaas wijsmaken dat dit bij andere laptops niet is ;)
Artefacts heb ik nog nooit gezien bij de mijne. Een laptop gpu/cpu kunnen ook meer verdragen als een dekstop gpu/cpu... Die kunnen tot max 110 graden gaan, wat natuurlijk niet erg gezond is...

En 550 euro voor een laptop met een GTS450M betwijfel ik... Ach ja, ik weet niet welk boekje natuurlijk ;)

TdT|Rakoen|BE

Legacy Member
Pedroo zei:
Beste,
Een nieuwe batterij vind je goedkoper op deze site, Kost 55 euro...
Accu (10,8V) voor Acer - Aspire - subtel.nl

Een laptop makt uiteraard wat 'lawaai'... Ge moogt gerust eens komen horen/kijken, maakt mij niet zoveel uit. 'Oververhitting' is een probleem bij elke laptop hoor... Laat u geen blaas wijsmaken dat dit bij andere laptops niet is ;)
Artefacts heb ik nog nooit gezien bij de mijne. Een laptop gpu/cpu kunnen ook meer verdragen als een dekstop gpu/cpu... Die kunnen tot max 110 graden gaan, wat natuurlijk niet erg gezond is...

En 550 euro voor een laptop met een GTS450M betwijfel ik... Ach ja, ik weet niet welk boekje natuurlijk ;)

Met oververhitting bedoel ik als voorbeeld mijn vriend heeft ook een Acer Aspire en als hij zijn PC op hoge prestaties zet (met koeling eronder zelfs) dan valt hij bij bv. Crysis in een halfuurtje uit.

Heb je toevallig ooit eens de PC laten kuisen vanbinnen want zoniet is het daar nu waarschijnlijk een stofhoop.

Dat boekje was Aldi denk ik xD

Edit: Eerst ging ik zeggen dat ik even langskwam maar blijkbaar is het niet echt in de buurt, how about de verzending?
Ook een foto is altijd welkom =)

Pedroo

Legacy Member
Nee, zo is het niet bij mij ;)
Een echte stofhoop is het niet echt. Ik zal dit morgen eens checken, en lichtjes uitblazen.. Maar ik betwijfel het! Pc is een half jaar geleden al eens uitgeblazen als ik me niet vergis...

Mja den aldi... Daar noemde nu wa :p Koop aub nooit ne laptop in den aldi! Das mEdion, en die hebben zéker last van oververhitting ;)

TdT|Rakoen|BE

Legacy Member
Pedroo zei:
Nee, zo is het niet bij mij ;)
Een echte stofhoop is het niet echt. Ik zal dit morgen eens checken, en lichtjes uitblazen.. Maar ik betwijfel het! Pc is een half jaar geleden al eens uitgeblazen als ik me niet vergis...

Mja den aldi... Daar noemde nu wa :p Koop aub nooit ne laptop in den aldi! Das mEdion, en die hebben zéker last van oververhitting ;)

Ik ga er eens "een nachtje over slapen", morgen zet ik hier mijn bod (hopelijk niet te laat).

Edit: Ik zie net dat je hem niet verzend, even kijken... hoe moet ik daar geraken... waarom niet speciaal voor mij 300 euro met verzending dan is het instant buy =P

Pedroo

Legacy Member
Goed, slaap er maar eens over ;)
Instant buy = meeneemprijs = 350 euro ;)
Incl. verzending zou ik 350 wel goed vinden. (7.9 euro verzending denk ik...)
EN verzenden is op risico van de koper.. Just so you know :)
Laat gerust iets weten op sms, ben niet altijd opo de pc... (ik stuur een pm met men nummer)

TdT|Rakoen|BE

Legacy Member
Dat verzenden op risico van de koper... dat klinkt zo eng... waarom doe je me dat aan, nu sta ik weer voor een dilemma xD
Mijn zus zit op kot in Antwerpen misschien kan zij eens langskomen (vertrouw ik haar wel op zo'n zaken hmmm).
Ik wil het wel komen afhalen maar dat is +- 1 u en een kwartier rijden met auto van hieruit, ik doe het wel als jij 50 euro van de prijs afhaalt voor benzinekosten =P
Even je GSM toevoegen, ik zal het daar dan wel laten weten (verwacht maar een massa-spam).

TdT|Rakoen|BE

Legacy Member
Sorry voor de dubbelpost, maar ik heb er nog eens goed over nagedacht en dit is eigenlijk wel een hele mooie deal.
Dus dat wordt de meeneemprijs, ik kom hem dan maandag halen (na inspectie, al vertrouw ik je volledig).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan