Archief - Te Koop: 2 HD6950 2GB grafische kaarten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

medalofkoen

Legacy Member
Zoals de titel het zegt: 2 HD6950 2GB grafische kaarten te koop.

Het zijn twee identieke XFX HD6950 kaarten, met 2 GB GDDR5 geheugen.

Allebei in perfecte staat, nooit overclocked geweest. Er zit wel een tweede bios op geïnstalleerd waardoor je de kaart als een HD6970 kan laten draaien. Ik heb dit echter gewoon eens geprobeerd om het resultaat te zien. Maar daarna steeds de standaard bios gebruikt. Maw: behalve die ene keer, nooit iets overclocked.

Doos + factuur is aanwezig.

Kaarten mogen appart verkocht worden of samen. Meeneemprijs is 170 euro exclusief verzending. Verzending gebeurt enkel via Taxipost Secur omdat ik geen enkel risico wil lopen op verlies of schade bij verzending.
Afhaling is ook steeds mogelijk in Deinze.

Bieden maar :)

djFexx

Legacy Member
Enig idee hoe sterk je voeding moet zijn om ze crossfire te draaien? Ik heb nu een corsair tx650W en een sapphire 6950, maakt wss geen verschil (naar merk toe) als ik er een XFX bijsteek?

Pedroo

Legacy Member
djFexx zei:
Enig idee hoe sterk je voeding moet zijn om ze crossfire te draaien? Ik heb nu een corsair tx650W en een sapphire 6950, maakt wss geen verschil (naar merk toe) als ik er een XFX bijsteek?


Crossfire gaat tog eerder richting 750 watt. Uw systeem zou zo iets van een +- 500 Watt gebruiken (naargelang overclocks e.d.) DUs safer om 750 te nemen... (of 700, maar weet ni of da er is?)
Edit: En merk maakt idd niks uit

medalofkoen

Legacy Member
djFexx zei:
Enig idee hoe sterk je voeding moet zijn om ze crossfire te draaien? Ik heb nu een corsair tx650W en een sapphire 6950, maakt wss geen verschil (naar merk toe) als ik er een XFX bijsteek?

De kaart verbruikt onder maximale load ongeveer 250 watt. Dus dat zou met jouw voeding niet direct een probleem mogen zijn, denk ik. Tenzij je sterk je CPU overclocked en er heel wat andere zaken nog in je PC steken.
Merk maakt bij crossfire niks uit. Alle merken gaan samen. Zolang de chip maar hetzelfde is. En dat is dus het geval als je al een HD6950 hebt.

djFexx

Legacy Member
bodje 160excl onder voorbehoud reset terug naar fabrieksinstellingen (dus ander bios gedelete of whatever), ik heb namelijk graag mijn dingen niet opgedreven ed. Komt alles in doos, garantie,..?

medalofkoen

Legacy Member
djFexx zei:
bodje 160excl onder voorbehoud reset terug naar fabrieksinstellingen (dus ander bios gedelete of whatever), ik heb namelijk graag mijn dingen niet opgedreven ed. Komt alles in doos, garantie,..?

Dat is eigenlijk helemaal niet nodig. Je hebt namelijk twee bios geheugens in de kaart. Op de kaart zelf zit een schakelaar waarmee je kiest welke bios je wil gebruiken. Dus als je die laat staan zoals die nu staat, dan zit je op de originele bios. Die is nooit gewist geweest.

djFexx

Legacy Member
medalofkoen zei:
Dat is eigenlijk helemaal niet nodig. Je hebt namelijk twee bios geheugens in de kaart. Op de kaart zelf zit een schakelaar waarmee je kiest welke bios je wil gebruiken. Dus als je die laat staan zoals die nu staat, dan zit je op de originele bios. Die is nooit gewist geweest.

En vervalt de garantie dan niet als ze zien dat je aan het bios hebt zitten 'prutsen' :p.

edit: Blijkbaar moet je hem terugflashen naar het oorspronkelijk bios en is de andere stand louter om terug op te starten? Zie 'what if something goes wrong' --> http://www.techpowerup.com/articles/overclocking/vidcard/159 excuses voor de noobtalk :)

Th1x4nG

Legacy Member
medalofkoen zei:
De kaart verbruikt onder maximale load ongeveer 250 watt. Dus dat zou met jouw voeding niet direct een probleem mogen zijn, denk ik.
Nah, 250W is voor het ganse systeem met een 6950.

AMD Radeon HD 6950 & 6970 CrossFire Video Card Reviews - Power Consumption - Legit Reviews

Dus dat is 480W voor een X58 set-up met i7 970 en 2 kaartjes.

Een degelijke voeding (Corsair, CoolerMaster) van 500 Watt zou dus al kunnen volstaan, aangezien die doorgaans meer leveren dan ze claimen, 600W is zeker voldoende.

djFexx

Legacy Member
Th1x4nG zei:
Nah, 250W is voor het ganse systeem met een 6950.

AMD Radeon HD 6950 & 6970 CrossFire Video Card Reviews - Power Consumption - Legit Reviews

Dus dat is 480W voor een X58 set-up met i7 970 en 2 kaartjes.

Een degelijke voeding (Corsair, CoolerMaster) van 500 Watt zou dus al kunnen volstaan, aangezien die doorgaans meer leveren dan ze claimen, 600W is zeker voldoende.

Ik zit met i7 2600 (wel niet met stock koeler en momenteel 1 6950, ik heb mijn bak hier eens opengedaan en tot de vaststelling gekomen dat de twee 6pins (of 8pins?) pci aansluitingen al gebruikt worden door mijn 6950, hierdoor ben ik genoodzaakt zeker om andere voeding te kopen met meer zo'n pinnekes?

Iphigeneia

Legacy Member
djFexx zei:
Ik zit met i7 2600 (wel niet met stock koeler en momenteel 1 6950, ik heb mijn bak hier eens opengedaan en tot de vaststelling gekomen dat de twee 6pins (of 8pins?) pci aansluitingen al gebruikt worden door mijn 6950, hierdoor ben ik genoodzaakt zeker om andere voeding te kopen met meer zo'n pinnekes?

Beste,

Normaal worden deze ook meegeleverd met de kaart om van de 4 pins molex naar 2 * 6 pins te gaan.
Ligt natuurlijk aan de versie (LE - Light edition, of andere benamingen hebben deze meestal niet).

Vul dit anders is in: Coolermaster PSU calculator

Mvg,

Wasbeer

Legacy Member
Th1x4nG zei:
Nah, 250W is voor het ganse systeem met een 6950.

AMD Radeon HD 6950 & 6970 CrossFire Video Card Reviews - Power Consumption - Legit Reviews

Dus dat is 480W voor een X58 set-up met i7 970 en 2 kaartjes.


Een degelijke voeding (Corsair, CoolerMaster) van 500 Watt zou dus al kunnen volstaan, aangezien die doorgaans meer leveren dan ze claimen, 600W is zeker voldoende.

Dus dat is 480W voor een X58 set-up met i7 970 en 2 kaartjes.
kdenk dat gij toch terug naar school moogt voor te leren optellen ...

djFexx

Legacy Member
Iphigeneia zei:
Beste,

Normaal worden deze ook meegeleverd met de kaart om van de 4 pins molex naar 2 * 6 pins te gaan.
Ligt natuurlijk aan de versie (LE - Light edition, of andere benamingen hebben deze meestal niet).

Mvg,

Bedankt voor deze input, kan seller bevestigen of deze bijgeleverd worden of dit hier om een zogenaamde (LE) is?

edit: net even de test gedaan via geleverde link, ik heb 534W nodig en de suggestie van 600W werd gedaan, dit zou dus moeten lukken. Indien deze molex niet bijgeleverd worden, enig idee van site waar ik deze kan bestellen of een exacte link want mezelf kennende zou ik de verkeerde bestellen :).

fo0fight3r

Legacy Member
Iphigeneia zei:
Beste,

Normaal worden deze ook meegeleverd met de kaart om van de 4 pins molex naar 2 * 6 pins te gaan.
Ligt natuurlijk aan de versie (LE - Light edition, of andere benamingen hebben deze meestal niet).

Vul dit anders is in: Coolermaster PSU calculator

Mvg,

of deze, iets uitgebreider, houdt ook rekening met ssd's , fans, cpu-cooling ,watercooling , leds etc ... kan nog verschil maken :)

Antec Power Supply Calculator

medalofkoen

Legacy Member
djFexx zei:
Bedankt voor deze input, kan seller bevestigen of deze bijgeleverd worden of dit hier om een zogenaamde (LE) is?

edit: net even de test gedaan via geleverde link, ik heb 534W nodig en de suggestie van 600W werd gedaan, dit zou dus moeten lukken. Indien deze molex niet bijgeleverd worden, enig idee van site waar ik deze kan bestellen of een exacte link want mezelf kennende zou ik de verkeerde bestellen :).


Sorry voor de late reply, maar ik zit geen 24 uur achter mijn PC.
Er zit idd een molex in om van 4-pin naar 6 pin te gaan. Er zit er echter maar eentje in. Dus je zal waarschijnlijk eentje extra moeten aankopen.
In verband met de bios: neen, je hebt twee bios standen. In de ene stand zit de originele bios, in de andere zit de HD6970 bios. Je hoeft dus niet de andere bios resetten. Neen, je garantie vervalt niet aangezien dit een optie is die bij de kaart wordt geleverd en je in beide standen dezelfde bios kan zetten indien je dat wil. Indien je het echt wenst, kan ik in beide standen dezelfde bios zetten. Je kan het ook zelf heel gemakkelijk doen.

Ja, de doos en de factuur worden meegeleverd. Het zal echter een kopie van de factuur zijn aangezien beide kaarten op eenzelfde factuur zijn geplaatst. Ja de kaarten zijn nog in garantie.

djFexx

Legacy Member
medalofkoen zei:
Sorry voor de late reply, maar ik zit geen 24 uur achter mijn PC.
Er zit idd een molex in om van 4-pin naar 6 pin te gaan. Er zit er echter maar eentje in. Dus je zal waarschijnlijk eentje extra moeten aankopen.
In verband met de bios: neen, je hebt twee bios standen. In de ene stand zit de originele bios, in de andere zit de HD6970 bios. Je hoeft dus niet de andere bios resetten. Neen, je garantie vervalt niet aangezien dit een optie is die bij de kaart wordt geleverd en je in beide standen dezelfde bios kan zetten indien je dat wil. Indien je het echt wenst, kan ik in beide standen dezelfde bios zetten. Je kan het ook zelf heel gemakkelijk doen.

Ja, de doos en de factuur worden meegeleverd. Het zal echter een kopie van de factuur zijn aangezien beide kaarten op eenzelfde factuur zijn geplaatst. Ja de kaarten zijn nog in garantie.


Meeneem afgehaald dan als je er het origineel bios er terug wil opzetten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan