Archief - Servers te koop! Super goedkoop :-)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

berenod

Legacy Member
Dringend benodigde opruim!

Werkende servers:
1) Dell Poweredge 2950 Gen2
- 2 X Intel Xeon E5320
- 8GB ECC DDR2 ram (in 2GB strips, dus nog 4 van de 8 geheugenslots vrij voor upgrade)
- Drac 5 (remote access via aparte LAN poort)
- Perc 5i, dus je kan de snelle (dure) SAS drives gebruiken ofwel goedkope maar grote sata drives.
- 3 stuks 73 GB 15Krpm SAS drives (voor het ogenblik slechts 2 ingesteld in de perc om te testen)
- 2 stuks 750 watt redundant PSU's
- 2 stuks gigabit LAN nic's
- DVD lezer
- Vmware ESXi 5.5.0 geïnstalleerd (met geldige licentie voor twee fysieke cpu's)
- 1 virtuele machine geïnstalleerd, namelijk Windows server 2012 R2, met 180 dagen trial licentie.

2) Fujitsu esprimo (tower)
- 2 X Xeon 2,8GHz
- 1 GB ram
- 2 stuks 146 GB sata hard disks
- DVD lezer
- Windows server 2008 standard 60 dagen trial geïnstalleerd (werkt verbazingwekkend vlot gezien de specs!)

Wisselstukken server (niets defect, enkel geen voedingen)
Poweredge 2950 gen 1
- 4GB ECC DDR2 ram (1GB strips)
- 2 stuks Xeon uit de E52XX reeks, niet zeker dewelke.
- Drac
- Perc 5i
Deze server heeft geen voedingen meer, daar ik die gebruikt heb in de andere server nadat de originele voedingen gesneuveld zijn bij een powersurge (samen met mijne frigo en TV!). Kwaliteit, want ze hebben wel perfect de server beschermd!
Nota: De 4 GB kan eventueel in de eerste server bijgestoken worden, niettegenstaande wat men soms schrijft. Reeds getest!
Nota 2: Een van de meestverkochte servers, je kan alles om uit te breiden goedkoop vinden!

Bijgeleverd: 1 LG Flatron 19" LCD schermpje, ideaal wanneer ge de raid en dergelijke wilt aanpassen op de servers.

Nieuwjaars cado prijs:
Bieden: vanaf 20 euro (schermpje alleen is dat al waard!)
Meeneem: Doe een bod waar ik geen nee kan tegen zeggen :D


Slechts 1 voorwaarde, alles mee te nemen

Afsluiting 8/1/2016 om 17:00


2cmmdd3.jpg


az6nwl.jpg


f1y136.jpg

berenod

Legacy Member
We sluiten af volgend jaar :-)
Laat ons zeggen vrijdag 8/1 om 17:00, dan kunnen we afsluiten/leveren/ophalen in dat weekend!


Sent from my iPad using Tapatalk

rob_

Legacy Member
Hey. Ik ben absoluut geen funbieder maar na een beetje grondiger onderzoek is deze server eigenlijk nogal overkill voor wat ik er mee wil doen. Misschien dat u het toch beter aan de persoon die voor mij bood verkoopt. Als u niet akkoord bent ben ik natuurlijk bereid hem alsnog te kopen (ik had maar beter moeten opletten) .

Alvast bedankt


Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

berenod

Legacy Member
rob_ zei:
Hey. Ik ben absoluut geen funbieder maar na een beetje grondiger onderzoek is deze server eigenlijk nogal overkill voor wat ik er mee wil doen. Misschien dat u het toch beter aan de persoon die voor mij bood verkoopt. Als u niet akkoord bent ben ik natuurlijk bereid hem alsnog te kopen (ik had maar beter moeten opletten) .

Alvast bedankt


Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

Geen probleem!

Ik ga u niet opzadelen met iets wat je niet kan gebruiken voor de 5 euro verschil met n00b's bod!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan