Archief - Raid - Adaptec 5805 Enterprise Level SATA/SAS

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jurgen_VDP

Legacy Member
Wegens upgrade naar 24-poorts controller doe ik mijn huidige RAID controller van de hand. Het is een Adaptec 5805 met 512Mb Battery Backed Cache (is aanwezig en werkt perfect). Dit is niet te vergelijken met een RocketRaid of HighPoint of entry-level kaartje, maar dankzij de dual-core processor krijg je echte performance!

Ook de 2 SFF-8087 fanout cables zijn erbij geleverd. Komt met originele verpakking, documentatie, enz... Staat op de laatste firmware.

Volledige specs op Adaptec - Adaptec RAID 5805

sas5805.png


Beginprijs: € 200,00
Meeneemprijs: € 275,00

tha_rippa1be

Legacy Member
Is de kaart nog beschikbaar?

Een paar vraagjes erover:
- Die werkt op eender welk moederbord?
- Ik kan daar een RAID 5 mee maken met 5x2TB schijven? (8TB bruikbaar dus)
- Als er een van de schijven stuk is en ik vervang deze met een nieuwe dan kan de data gereconstrueerd worden?

Indien allemaal ja, bod van 200 en ik kan ze vandaag of morgen komen afhalen.

Edit:
Bod geannuleerd,
Andere controller op het oog.

Jurgen_VDP

Legacy Member
De kaart is nog beschikbaar... Als jij 125€ geeft voor een PCI(x) raidcontroller die 1/5e van de performance van deze kaart haalt (en geen battery backed cache heeft), be my guest, maar dan zou ik toch eerst eens mij wat verder verdiepen in beide specs, want dan weet je niet wat je laat liggen ;-)

tha_rippa1be

Legacy Member
Jurgen_VDP zei:
De kaart is nog beschikbaar... Als jij 125€ geeft voor een PCI(x) raidcontroller die 1/5e van de performance van deze kaart haalt (en geen battery backed cache heeft), be my guest, maar dan zou ik toch eerst eens mij wat verder verdiepen in beide specs, want dan weet je niet wat je laat liggen ;-)
Wel, als ik 200 bied, hebben we dan een deal?
Ik kan er vandaag nog om langskomen.

Jurgen_VDP

Legacy Member
Maak er dan 225€ van, aangezien het kaartje absoluut niet weg moet en het zeker zijn geld waard is... Nieuwprijs is ver het dubbele ;-)

tha_rippa1be

Legacy Member
Jurgen_VDP zei:
Maak er dan 225€ van, aangezien het kaartje absoluut niet weg moet en het zeker zijn geld waard is... Nieuwprijs is ver het dubbele ;-)
Okay, 225 it is en ik kom er vandaag nog om.

Uit mn eerste post de vragen die ik gesteld heb, dat gaat allemaal?

Jurgen_VDP

Legacy Member
Natuurlijk gaat dat. Dit is een enterprise level raid controller. Je kan RAID 0,1,3,5,6,10,50 en 60 opzetten hiermee. Dankzij de PCIe 8x interface is bandbreedte ook geen bottleneck. Ook monitoring en alerting zitten ingebouwd. Dankzij de 512Mb Battery Backed Cache kan je ook de schrijfperformance verhogen.

Stuur maar een PM voor verdere afhandeling. Het kaartje ligt hier klaar.

Jurgen_VDP

Legacy Member
Sold to tha_rippa1be, met dank voor de snelle en goeie afhandeling!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan