Archief - Radeon HD 5870 en 6870

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

floep

Legacy Member
Te koop:

2x Sapphire Radeon HD 6870, 1GB, PCI-E (aankoopdatum 16/6, kopie van factuur)
3x XFX Radeon 6870, 1GB, PCI-E (aankoopdatum 2/7, kopie van factuur)
1x Sapphire Radeon HD 5870, 1GB, PCI-E (aankoopdatum 16/6, kopie van factuur)
1x XFX Radeon 5870, 1GB, PCI-E (geen factuur beschikbaar, aankoopdatum onbekend) *verkocht*

Meeneemprijs voor de 6870's is 120 EUR/stuk; min prijs is 100 EUR/stuk
Meeneemprijs voor de Sapphire 5870's is 150 EUR; min prijs is 130 EUR
Meeneemprijs voor de XFX 5870's is 140 EUR; min prijs is 120 EUR *verkocht*

Prijzen excl verzending.

Verkoop wordt afgesloten ten laatste op zaterdag 6 augustus 20u.

Huidige toestand:
XFX 5870: verkocht
Sapphire 5870: beschikbaar
Sapphire 6870: bod 100 ex
Sapphire 6870: bod 100 afgehaald
XFX 6870: bod 110 afgehaald
XFX 6870: beschikbaar
XFX 6870: beschikbaar

floep

Legacy Member
longpatje zei:
faktuur/garantie ?

Alle kaarten behalve de XFX 5870 zijn minder als 3 maanden geleden bij Alternate aangekocht. Ik kan echter de facturen niet direct terugvinden. Ik zal het bij Alternate proberen opvragen. Voor de XFX 5870 heb ik geen factuur/garantie.

Iphigeneia

Legacy Member
Mag ik vragen waar ze vanaf komen? Ik bedoel, je kunt volgens mijn weten max 4 kaarten gebruiken, maar 6?

(gewoon interesse geen bijbedoelingen)

floep

Legacy Member
Iphigeneia zei:
Mag ik vragen waar ze vanaf komen? Ik bedoel, je kunt volgens mijn weten max 4 kaarten gebruiken, maar 6?

(gewoon interesse geen bijbedoelingen)

Ze waren gemonteerd op 2 moederborden en hebben ongeveer een maand bitcoin crunching gedaan. Dus op een open moederbord met 2 ventilatoren direct erop, temperatuur steeds in de lage 80's.

Iphigeneia

Legacy Member
floep zei:
Ze waren gemonteerd op 2 moederborden en hebben ongeveer een maand bitcoin crunching gedaan. Dus op een open moederbord met 2 ventilatoren direct erop, temperatuur steeds in de lage 80's.

Mind me asking what bitcoin crunshing is? Heb het lopen googelen maar wordt er niet meteen wijzer van.

Kun je me een link geven naar welke 6870's het zijn (welke serie)

Videokaarten | Core | Tweakers.net Pricewatch Prijzen

floep

Legacy Member
Iphigeneia zei:
Mind me asking what bitcoin crunshing is? Heb het lopen googelen maar wordt er niet meteen wijzer van.

Kun je me een link geven naar welke 6870's het zijn (welke serie)

Videokaarten | Core | Tweakers.net Pricewatch Prijzen

Bitcoin mining is het juiste woord. Is rekenkracht van de kaart gebruiken om bitcoins (virtuele munt) te genereren.

Serie van de kaarten:
- Saphire 6870 heeft SKU 11179-00, dus ik veronderstel deze: Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch
- XFX 6870 heeft SKU HD-687A-ZNFC V2, dus ik veronderstel deze: XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZNFC) prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch

scud

Legacy Member
welke van de 6870's maken het minst lawaai?
ik zou intresse hebben in 2 stuks voor CF opstelling, maar ik wil wel geen vliegtuig naast me staan hebbe :/
of zijn beide kaarten gewoon luidruchtig? Ik vind uiteenlopende reviews over het geluid van de kaarten, vandaar ff de vraag naar de TS :)

Gothrek

Legacy Member
Dus als ik het versta zijn alle GPU's met 100% load 24/24 & 7/7 gebruikt en dat voor 1 maand?

HyperBaton

Legacy Member
Daar zijn ze voor gemaakt hoor, en hij heeft 5 van de 6 zijn onder garantie, dus als koper boeit dat niet echt uiteindelijk...

floep

Legacy Member
scud zei:
welke van de 6870's maken het minst lawaai?
ik zou intresse hebben in 2 stuks voor CF opstelling, maar ik wil wel geen vliegtuig naast me staan hebbe :/
of zijn beide kaarten gewoon luidruchtig? Ik vind uiteenlopende reviews over het geluid van de kaarten, vandaar ff de vraag naar de TS :)

Ik weet niet of er veel verschil is. Lawaai is afhankelijk van de temperatuur. Ze draaien stil wanneer niet in gebruik, maar aan 100% maken ze redelijk wat lawaai. Dit zal bij alle kaarten wel het geval zijn. Indien je wenst kan je ze altijd komen bekijken/aanhoren alvorens te kopen.

PS: aankoopdatum en beschikbaarheid facturen toegevoegd in beschrijving.

floep

Legacy Member
Gothrek zei:
Dus als ik het versta zijn alle GPU's met 100% load 24/24 & 7/7 gebruikt en dat voor 1 maand?

Dat klopt. Wel constant, extra gekoeld en gemonitored. Zullen waarschijnlijk betere omstandigheden zijn dan in de gemiddelde gesloten PC.

Gothrek

Legacy Member
HyperBaton zei:
Daar zijn ze voor gemaakt hoor, en hij heeft 5 van de 6 zijn onder garantie, dus als koper boeit dat niet echt uiteindelijk...

Dat kan je niet weten of ze daarvoor gemaakt zijn. Misschien weet je dat FURMARK eens grafische kaarten heeft vernield, omdat alles op 100% load werd gebracht. Deze grafische kaarten hebben alleszins de slijtage wat normale GPU's na 6 maand hebben.
24 u x 31 dagen = 744 uren 100% stress
Stel je bent een hevige gamer, je speelt 6uur per dag continu. Als je gamet zal je GPU niet altijd op 100% load staan.
744u / 6 / 90% = 4.5 maand met het idee dat je 42uur per week gamet.

floep

Legacy Member
Gothrek zei:
Dat kan je niet weten of ze daarvoor gemaakt zijn. Misschien weet je dat FURMARK eens grafische kaarten heeft vernield, omdat alles op 100% load werd gebracht. Deze grafische kaarten hebben alleszins de slijtage wat normale GPU's na 6 maand hebben.
24 u x 31 dagen = 744 uren 100% stress
Stel je bent een hevige gamer, je speelt 6uur per dag continu. Als je gamet zal je GPU niet altijd op 100% load staan.
744u / 6 / 90% = 4.5 maand met het idee dat je 42uur per week gamet.

Als je niet correct koelt dan krijg je elke chip wel kapot, dus vergelijk aub niet zomaar willekeurig. Daarbij zijn temperatuurschommelingen een van de belangrijkste slijtagefactoren bij chips. Deze kaarten hebben steeds aan een constante temperatuur gedaald en hadden tevens extra koeling.

Uw formule om te vergelijken gaat dus ook niet op. Een gamer heeft veel meer temperatuurschommelingen zoals je zelf zegt. Tevens zijn die machines niet altijd even goed gekoeld.

Dus nogmaals, dit zijn recente kaarten en hebben ongeveer een maand gedraaid onder zeer goede omstandigheden.

w00tie

Legacy Member
Vermits de Sapphire een reference model is : bod van 120 op de 5870 Sapphire. afgehaald.

Gothrek

Legacy Member
floep zei:
Daarbij zijn temperatuurschommelingen een van de belangrijkste slijtagefactoren bij chips. Deze kaarten hebben steeds aan een constante temperatuur gedaald en hadden tevens extra koeling.

:wtf: Hoe temperatuurschommelingen de betrouwbaarheid van uw MOSFET beinvloeden is mij een raadsel. Enkel sterke temperatuurverschillen van 100C naar 0C kunnen iets kapot doen, door de veroorzaakte thermische stress. En dat beinvloedt de chip niet, maar mss wel de gebruikte vasthechtingstechnieken van de chip op de PCB. Maar ATI heeft daar geen problemen. Dus ik snap niet goed wat je bedoelt. Ik wou enkel maar duiden aan de mogelijke toekomstige kopers, dat deze GPU's al heel wat slijtage hebben ondervonden.

floep

Legacy Member
Gothrek zei:
:wtf: Hoe temperatuurschommelingen de betrouwbaarheid van uw MOSFET beinvloeden is mij een raadsel. Enkel sterke temperatuurverschillen van 100C naar 0C kunnen iets kapot doen, door de veroorzaakte thermische stress. En dat beinvloedt de chip niet, maar mss wel de gebruikte vasthechtingstechnieken van de chip op de PCB. Maar ATI heeft daar geen problemen. Dus ik snap niet goed wat je bedoelt. Ik wou enkel maar duiden aan de mogelijke toekomstige kopers, dat deze GPU's al heel wat slijtage hebben ondervonden.

Ik weet niet waar je je cijfers vandaan haalt. Als ik het goed begrijp is er volgens jou geen krimping/uitzetting van materiaal indien het verschil minder als 100C is? Als je daar een studie over hebt ben ik steeds geinteresseerd, maar dan graag in een andere thread.

Ik ben eerlijk geweest over het gebruik, er is garantie en jij hebt al zeer uitgebreid mogelijke toekomstige kopers verwittigd, waarvoor dank.

w00tie

Legacy Member
floep ga jij iets noteren ? of eventueel feedback geven over de biedingen.. ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan