Archief - HP ML110 G2 server P4 3.2GHz

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kenshi

Legacy Member
Specificaties:
HP ML 110 G2 server
Intel 3.2GHz
Raid controller: AAR-2610SA/64MB/HP
2x 512MB ddr400 (standaard ram geheugen dus geen speciaal server geheugen nodig)
kleine hard disk 20gb
cd rom drive

Hot swappable Sata 4 drive cage (onderste is de connector van beschadigd dus enkel bovenste 3 bruikbaar.

Mobo heeft 3 pci-x sloten waarvan 1 gevuld met de raid controller
1 pci-e 4x
1 standaard pci slot

Komt met Windows Small business server 2003 standard edition licentie sticker op case.

Richtprijs 50€

Afbeeldingen:
Overview | Flickr - Photo Sharing!
HP ML110 G2 | Flickr - Photo Sharing!
Front | Flickr - Photo Sharing!
Adaptec raid kaart | Flickr - Photo Sharing!
Adaptec controller | Flickr - Photo Sharing!

Meer info:
http://h18000.www1.hp.com/products/quickspecs/12161_div/12161_div.HTML#Overview

Kenshi

Legacy Member
Bedankt voor het bod, maar dan laat ik hem hier liever staan op reserve

Kenshi

Legacy Member
Up2

Ruilvoorstellen mogen ook. Grafische kaart, harde schijf van 1tb a 2tb, gsm, ...

Timmos

Legacy Member
Kenshi zei:
Up2

Ruilvoorstellen mogen ook. Grafische kaart, harde schijf van 1tb a 2tb, gsm, ...
Ik ben wel zeer sterk geïnteresseerd. Ik ben op zoek naar een server.

Er staat bij de specificaties dat er een maximale interne storage is van 4x80 GB. Wil dat zeggen dat ik er mijn eigen harde schijven van een halve tera er niet in kan zetten?

Geen DVD-drive? Enkel CD?

Kenshi

Legacy Member
Er zit inderdaad enkel een cd drive in, dus best nog een dvd writer bijstoppen ofzo (dan is dat lege 5.25" slot ook ineens opgevuld.

Van harde schijven is er geen limiet hoor qua capaciteit lijkt me. Is gewoon sata interface.
Op mobo zijn er 4 connectoren en op de Raid kaart ook nog eens 6.

Ge moogt alt eens een hard disk meebrengen als ge eerst eens wilt testen. 'k heb er hier geen op reserve liggen anders had ik het hier wel even aangesloten. (Zaterdag ga ik normaal gezien wel net een 1tb en 2tb schijf kopen. Kan die misschien eens aansluiten vooraleer ik ze in mijn desktop stop)

Timmos

Legacy Member
Kenshi zei:
Er zit inderdaad enkel een cd drive in, dus best nog een dvd writer bijstoppen ofzo (dan is dat lege 5.25" slot ook ineens opgevuld.

Van harde schijven is er geen limiet hoor qua capaciteit lijkt me. Is gewoon sata interface.
Op mobo zijn er 4 connectoren en op de Raid kaart ook nog eens 6.

Ge moogt alt eens een hard disk meebrengen als ge eerst eens wilt testen. 'k heb er hier geen op reserve liggen anders had ik het hier wel even aangesloten. (Zaterdag ga ik normaal gezien wel net een 1tb en 2tb schijf kopen. Kan die misschien eens aansluiten vooraleer ik ze in mijn desktop stop)
Goed laat me weten dit weekend of die grotere schijven werken. Zou het zelf ook vinden moest dat niet gaan. Moet je volgende week in de buurt van Gent zijn toevallig? Of boven Gent, Sint-Amandsberg, Lochristi, Lokeren zoiets?

Kenshi

Legacy Member
Lokeren etcetera passeer ik dagelijks. Moet voor mn werk telkens E17 en E40 hebben richting Oostende.

Ik laat dit weekend nog iets weten ivm die schijven.

Timmos

Legacy Member
Kenshi zei:
Lokeren etcetera passeer ik dagelijks. Moet voor mn werk telkens E17 en E40 hebben richting Oostende.

Ik laat dit weekend nog iets weten ivm die schijven.
Dan rijd je ook langs Zwijnaarde, of niet? Aangezien dat de kruising tussen E17-E40 is.

EDIT: Ja denk het wel. Maar ge rijdt ook (iets verderaf dan Zwijnaarde) langs Lochristi en meerbepaald Oude Bareel nabij Sint-Amandsberg. Moest het u lukken om maandag- of dinsdagavond hem te komen afzetten in Oude Bareel, dat zou geniaal zijn. Heb vandeweek daar een lanparty, en dan kan ik hem meteen installeren en in gebruik nemen. En het is geen al te grote omweg, ge zit meteen weer op uw snelweg naar Sint-Niklaas via de oprit in Destelbergen.

Enfin natuurlijk indien mijn schijven gaan passen he :) Waarom doet ge hem eigenlijk weg?

Kenshi

Legacy Member
Zwijnaarde op zich passeer ik net niet

Lochristi ofzo lukt wel nog, enkel maandag. Dinsdag niet.

Heb daarnet mijn 1tb schijf erop aangesloten en daar geformatteerd enzo. Wordt zoals verwacht zonder problemen herkent hoor.

Waarom doe ik hem weg. 'k Heb het eigenlijk nooit als effectieve server gebruikt, maar was een backup die hier stond voor mocht mn desktop eens in panne vallen. Aangezien ik binnenkort verhuis heb ik geen plek meer om dat allemaal bij te houden.

Timmos

Legacy Member
Wanneer kan je 's avonds passeren? Kan je hem dan naar Oude Bareel brengen?

Kenshi

Legacy Member
Zal rond half 6 a 6u zijn.

Als het bod mij instaat kan ik die naar daar brengen ja.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan