Archief - Fileserver met 16-poort Areca 1260 hardware RAID (Stacker case)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

greyhame2

Legacy Member
Moederbord : DFI LANPARTY UT nF4 SLI-DR Expert 939 NVIDIA
Processor : AMD X2 4400+
Geheugen : 2 x 2gig = 4gig
Hard disk : OS Disk onboard 400GB ATA (Matrox)
Hard disk : 15 x 400 GB SATA (Hitachi en Samsung) in RAID-5
Voeding : Antec 600W + Tagan 400w (A-merk voedingen)
Grafische kaart : Nvidia 6600GT
Case : Coolermaster Stacker met 4 drive modules (elk 4 Schijven met actieve cooling), standaard plaats voor 16 SATA disks
Raidcontroller: Areca 1260 16-poort met raid-5 EN Raid-6 ondersteuning (uitbreiding: 1GB SODIMM + onboard battery backup unit BBU)
Ethernet: onboard ethernet (op PCI-E bus)

Extra (inbegrepen zonder meerprijs):

* 1x USB 5" drive enclosure (Icybox) met NEC DVD-RW brander (geen plaats in case dus extern)
* 1 x extra 4-in-3 Coolermaster drive module
* 2x USB 3" drive enclosure(Icybox) for SATA HDD

Systeem is indertijd samengesteld om van de PCI Express bus gebruik te maken voor true-gigabit performace. Areca staat gekend voor zijn robuste hardware raid performance. Zie Comparison of nine Serial ATA RAID 5 adapters | Conclusion | Tweakers.net Reviews ... usion.html

Reden van verkoop: om te upgraden moest ik ze alle 16 tegelijk vervangen en lang uitgesteld. Het systeem heeft nu zelfs 2 jaar in zijn doos gestaan. Dus weinig wear and tear. Ik verhuis nu naar Azië en verkoop al mijn inboedel en hardware.

Zet er 2TB schijven in en je hebt een goed draaiende 30TB Fileserver. Als fileserver is de hardware nog meer dan voldoende. Mooi georganiseerd in een MIDI-case met goede airflow, goede voedingen (stroom) en gemakkelijk cablemanagement (alles mooi met klitteband straps samen).

Minimumprijs: 400 euro
Meeneemprijs: 550 euro

Gratis aan huis levering. (staat ook op Tones gepost)

adri36500

Legacy Member
Doe je ook een aparte verkoop? Zo ja dan heb ik grote interesse in de Areca controller.

successor

Legacy Member
Ik heb interesse in die HDD's. Bod van 150 euro op die 15x400GB SATA, afgehaald.

Ik vereis wel dat alle sectoren op die drives goed zijn (100% HDtune OK), en dat SMART status niet FAILED is.

greyhame2

Legacy Member
successor zei:
Ik heb interesse in die HDD's. Bod van 150 euro op die 15x400GB SATA, afgehaald.

Ik vereis wel dat alle sectoren op die drives goed zijn (100% HDtune OK), en dat SMART status niet FAILED is.

Valt (misschien) te regelen. Momenteel bod van 400 op het geheel op Tones.

successor

Legacy Member
greyhame2 zei:
Valt (misschien) te regelen. Momenteel bod van 400 op het geheel op Tones.

Dan neem ik aan dat het niet te regelen valt indien die deal op Tones doorgaat. Dik neem aan dat verkoop op het geheel voorgaat ?

greyhame2

Legacy Member
successor zei:
Ik heb interesse in die HDD's. Bod van 150 euro op die 15x400GB SATA, afgehaald.

Ik vereis wel dat alle sectoren op die drives goed zijn (100% HDtune OK), en dat SMART status niet FAILED is.

Valt (misschien) te regelen. Momenteel bod van 400 op het geheel op Tones. Hier wat hardp0n pics van het systeem.

http://dl.dropbox.com/u/18243127/stacker/stacker2011 001.jpg
http://dl.dropbox.com/u/18243127/stacker/stacker2011 002.jpg
http://dl.dropbox.com/u/18243127/stacker/stacker2011 003.jpg
http://dl.dropbox.com/u/18243127/stacker/stacker2011 005.jpg
http://dl.dropbox.com/u/18243127/stacker/stacker2011 006.jpg
http://dl.dropbox.com/u/18243127/stacker/stacker2011 007.jpg

PS: De Areca alleen vind je soms voor 500€ op Ebay. Momenteel staat alles (nog) te koop als geheel. For the kicks, originele aankoopprijs +11000€

Ow_jeih

Legacy Member
Zoals op Tones gepost, zal ik het hier ook doen.

Ik koop alles voor meeneemprijs ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan