Archief - Dual boot Windows 10 - OSX Yosemite PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rvryssel

Legacy Member
Te koop: Dual boot Windows 10 - OSX Yosemite (Hackintosh) PC in uitstekende staat met volgende specificaties:

* Core i7 2600K processor met Mugen3 koeler.
* Asus P8P67-M Pro moederbord
* 8GB 1333 Mhz DDR3 geheugen
* Sapphire HD 6870 videokaart
* Cooler Master Silencio 650 behuizing met dual boot-optie (2 volledig aparte opstartvolumes)
* 3 Harde schijven: Crucial M4 128GB SSD met een testversie Windows 10 / Hitachi 250 GB Apple harde schijf met OSX Yosemite 10.10.5 / Samsung 2 TB harde schijf die zowel vanuit windows als OSX bereikbaar is. Uitgebreid getest met HD-tune, geen bad blocks.
* DVD-writer
* OCZ Modxstream 600W modulaire voeding

De PC werd tot nu door mij gebruikt, alle onderdelen bevinden zich in uitstekende staat. Dit is een krachtige maar fluisterstille pc met de laatste 2 besturingssystemen in 1. Deze staat ook te koop op 2dehands (zie ook voor foto's). Geen verkoop in onderdelen. Enkel afhaling (gezien het gewicht).

Richtprijs 500-600€ of doe een goed bod!

Rvryssel

Legacy Member
8GB (4 x 2GB) DDR3 geheugen @ 1333 Mhz. Ik heb het toegevoegd aan de specificaties.

Zymp

Legacy Member
Geen verwijt he, maar mag Hackintosh hier wel aangeboden worden? (kwestie van te voorkomen dat uw topic verwijderd zou worden)

Rvryssel

Legacy Member
Ik zie niet direct waarom niet, aangezien osx gratis is. In principe verkoop ik de hardware, de software zit er gewoon bij.

Zymp

Legacy Member
Apple zei:
2. Permitted License Uses and Restrictions.
B. Mac App Store License. If you obtained a license for the Apple Software from the Mac App Store, then subject to the terms and conditions of this License and as permitted by the Mac App Store Usage Rules set forth in the App Store Terms and Conditions (http://www.apple.com/legal/itunes/ww/) (“Usage Rules”), you are granted a limited, non-transferable, non-exclusive license:
(i) to download, install, use and run for personal, non-commercial use, one (1) copy of the Apple Software directly on each Apple-branded computer running OS X Mountain Lion, OS X Lion or OS X Snow Leopard (“Mac Computer”) that you own or control;

...
H. Other Use Restrictions. The grants set forth in this License do not permit you to, and you agree not to, install, use or run the Apple Software on any non-Apple-branded computer, or to enable others to do so.

Ik wil helemaal niet moeilijk doen hoor, maar ik geef het maar mee ter info. Natuurlijk geeft dit geen problemen voor je pc, maar misschien wel problemen hier op 9L :p

Rvryssel

Legacy Member
Zymp, geen probleem. Regels zijn regels. Maar er is een verschil natuurlijk tussen gepirateerde software, en een vendor die wil bepalen wat met zijn software gebeurt.

Zymp

Legacy Member
Tuurlijk daar heb je ook een punt!
Beschouw het maar als een free up, ferme pc trouwens! :niceone:

pijlman

Legacy Member
Als ik die regels lees, kan je gewoon een sticker van apple op je computer kleven et voila :niceone:

Zymp

Legacy Member
Als je de juiste hardware hebt kan dit idd zonder problemen werken, maar ik wist gewoon eerlijk gezegd niet dat dat hier op 9L toegelaten was :p

gunnie

Legacy Member
Rvryssel zei:
Zymp, geen probleem. Regels zijn regels. Maar er is een verschil natuurlijk tussen gepirateerde software, en een vendor die wil bepalen wat met zijn software gebeurt.

Dus ge hebt Yosemite gekocht?
OSX is niet gratis en yosemite is als ik me niet vergis niet te kopen op DVD, snow leopard was de laatste.

Rvryssel

Legacy Member
Osx is gratis sinds Mavericks. Het is idd. niet meer verkrijgbaar op dvd maar te downloaden uit de app store.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan