Archief - Defect: moederborden, grafische kaart, printer,... vanaf 0 eur

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

P4man

Legacy Member
Onderstaande wordt expliciet als DEFECT aangeboden. Mocht er iets van werken dan heb je geluk :)

P5W DH Deluxe
S775, 4xDDR2, 2xPCI-E 16x, dual gigabit, wifi hotspot,..

Probleem: corrupte bios.
Gaf eerst melding dat de bios checksum niet in orde was, en vroeg voor floppy/usb of cd met bios. Heb dat geprobeerd, nu enkel nog zwart scherm
mogelijk op te lossen. Tot dan steeds goed gewerkt. Met doos en IO shield, en nog een paar accessoires.

Fujtsu S775 moederbod
uATX, 4xDDR2, 2xSATA, onboard VGA, PCI-E 16x en 1x,...
Ondersteunt dacht ik enkel Pentium 4s, geen core 2, niet zeker.

Probleem: PCI-E 16x slot lijkt niet te werken. Start perfect op met onboard VGA. Niet uitgebreid getest.

Powercolor ATI 5850 1GB
Zonder koeler! Shroud heb ik nog, maar geen ventilator and bodemplaat van de stock koeler is in stukken gezaagd.

Probleem: zo dood als een pier.
update: is nog onder garantie bij tones tot 02/02/2012!. Je zal wel een 5850 reference koeler moeten vinden om er op te zetten denk ik. De originele shroud heb ik nog, dus eender welke 5850 reference koeler zou moeten lukken, je hebt enkel een baseplaat, de koeler en ventilator nodig. Factuur heb ik, doos ook.

Oud Dell 14 or 15" Laptop scherm
Probleem: bijbehorende laptop ontbreekt :). Zo ver ik weet werkt het scherm nog wel, maar is een oud ding. Hoorde bij een Pentium3 laptop, type weet ik niet meer, resolutie ook nier (1280 of zo?). was ooit van plan er een beamer mee te maken.

HP Deskjet 3650
Probleem: geen powersupply, hond had voedings kabel doorgebeten, en hoog bejaard.


Af te halen in Mol, of volgende week in het containerpark.

Ontheroxx

Legacy Member
Zou je eens nader kunnen beschrijven wat juist het probleem is met de kaart? Of hoe het veroorzaakt is?

Pedroo

Legacy Member
No offence maar fabrikanten zien het als je koeler er is afgeweest ;) Je bent dus eigenlijk niets met deze kaart... (heb het zelf meegemaakt met een kaartje dat ik RMA wou doen! (oppassen geblazen voordat je verzend en onderzoekskosten moet gaan dokken dan :D)

P4man

Legacy Member
Pedroo zei:
No offence maar fabrikanten zien het als je koeler er is afgeweest ;) Je bent dus eigenlijk niets met deze kaart... (heb het zelf meegemaakt met een kaartje dat ik RMA wou doen! (oppassen geblazen voordat je verzend en onderzoekskosten moet gaan dokken dan :D)

No offence taken.. maar eum, hoe zouden ze dat dan zien? Er zitten geen stickertjes op die gebroken worden; Ik vraag me trouwens af of en waarom de garantie zou vervallen, zolang je natuurlijk geen aantoonbare fouten hebt gemaakt met het monteren van de koeler. Thermische pasta (en pads) vervangen lijkt me niet iets dat impact zou mogen hebben op de garantie. Da's bijna als het wisselen van olie met een auto.

Pedroo

Legacy Member
P4man zei:
No offence taken.. maar eum, hoe zouden ze dat dan zien? Er zitten geen stickertjes op die gebroken worden; Ik vraag me trouwens af of en waarom de garantie zou vervallen, zolang je natuurlijk geen aantoonbare fouten hebt gemaakt met het monteren van de koeler. Thermische pasta (en pads) vervangen lijkt me niet iets dat impact zou mogen hebben op de garantie. Da's bijna als het wisselen van olie met een auto.

Wel dat vraag ik mij ook af. (soort koelpasta dat achterafis gebruikt e.d.) En je mag in geen geval de koeler er af halen en de pasta vervangen. Vraag maar na ;)

P4man

Legacy Member
Beetje google werk leert me dat sommige fabrikanten expliciet zeggen dat je een andere koeler mag installeren (EVGA, XFX), andere zeggen van niet (zotac), maar zotac heeft blijkbaar ook stickertjes over de vijzen plakken "warranty void if removed". Voor powercolor heb ik nog niets gevonden. maar er plakken al zeker geen stickertjes op.

Dat gezegd zijnde, de 2x dat ik iets naar tones heb terug moeten brengen, laatste keer met een antec voeding, deden ze de doos open om te kijken of er wel iets in zat, en ze namen direct een nieuwe doos van het schap. No questions asked. Maar dat is allicht anders met een videokaart die EOL is.

Pedroo

Legacy Member
P4man zei:
Beetje google werk leert me dat sommige fabrikanten expliciet zeggen dat je een andere koeler mag installeren (EVGA, XFX), andere zeggen van niet (zotac), maar zotac heeft blijkbaar ook stickertjes over de vijzen plakken "warranty void if removed". Voor powercolor heb ik nog niets gevonden. maar er plakken al zeker geen stickertjes op.

Dat gezegd zijnde, de 2x dat ik iets naar tones heb terug moeten brengen, laatste keer met een antec voeding, deden ze de doos open om te kijken of er wel iets in zat, en ze namen direct een nieuwe doos van het schap. No questions asked. Maar dat is allicht anders met een videokaart die EOL is.

Uhm, mijn kaart was van XFX en hebben RMA geweigerd(XFX support gemaild enzo ;) ) Geloof dus niet alles wat ze je wijsmaken. Mr enfin, 't is maar niet dat iemand hierdoor in de problemen komt;) Met een gpu die RMA gaat, is dat idd wel anders.. En tones heeft precies goede service dan ö (mijn kaart was van bij alternate)

P4man

Legacy Member
Ontheroxx zei:
Dus de 5850 is nog in garantie (hoe lang nog?) bij Tones?

Tjsa.. misschien had ik dat er bij moeten zetten. Zou het geholpen hebben als ik het in knal geel gezet had?

Ontheroxx

Legacy Member
(Had niet gezien dat er iets geupdate was :) )
Maar ik zie op de website van powercolor dat er géén ref coolers gebruikt worden...

P4man

Legacy Member
*Zucht*
Je avatar geeft redelijk goed aan hoe ik me begin te voelen. Ja er hangt een sticker op van powercolor, het is dan ook een powercolor. En ik heb de shroud nog, de plastic behuizing met sticker van.. jawel, powercolor!

Ontheroxx

Legacy Member
Wat ik wil zeggen is dat het niet gemakkelijk gaat zijn om een andere cooler te vinden, en dat het er dus niet toe doet of het een reference is of niet, het moet toch die van Powercolor zijn ;)

P4man

Legacy Member
reference koelers voor een 5850 zijn allemaal identiek. Het enige verschil is de sticker die op de shroud zit

Anyway, genoeg gezeverd; wil iemand er om komen of kieper ik alles in de vuilbak?

Ontheroxx

Legacy Member
Het punt is dat men volgens mij niet gaat willen RMA'n als er een (ref) cooler van een ander merk op hangt.

P4man

Legacy Member
Ben je nu serieus met mijn voeten aant rammelen? Het enige punt hier is mijn punthoofd.

Ik neem aan dat de rest hier slim genoeg is om te snappen dat je de bijgeleverde plastic shroud MET POWERCOLOR STICKER desgewenst kan combineren met elke andere baseplate en koperen koeler WAAR GEEN POWERCOLOR of wat dan ook op staat van eender welke andere reference 5850.

Of je er een nieuwe kaart voor gaat krijgen weet ik niet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan