P4man
Legacy Member
TK/TR: Sapphire 4870 512 Mb met accelero twin turbo cooler.
Met die cooler is hij onhoorbaar stil en temperatuur gaat niet boven de ~50C
Foto van het net geplukt (kaart zit nog in mijn PC):
Anders als bij de foto, heb ik de standaard base plate er nog op zitten om de VRMs beter te koelen, maar het is de zelfde kaart en koeler. Kaart is geflashed met de nieuwste bios.
Kaart is ca 1 jaar oud, maar niet meer onder garantie (was een RMA). Deze kaart wordt nu lichtjes overklokt tot 4890 snelheden (800 core, 1000 mem, tegenover 750/900 std) maar kan een pak hoger met deze koeler. Als ik ATI autotune overklok tool laten lopen gaat hij tot aan de hoogste settings (850/1200) en is nog steeds stabiel, maar ik houd liever wat marge.
Vergis je niet, 4870s zijn niet meer de nieuwste kaarten, maar nog steeds sneller dan bv een 6750:
http://www.hwcompare.com/5511/radeon-hd-4870-512mb-vs-radeon-hd-6750/
Doe een redelijk bod en hij is de jouwe.
Met die cooler is hij onhoorbaar stil en temperatuur gaat niet boven de ~50C
Foto van het net geplukt (kaart zit nog in mijn PC):
Anders als bij de foto, heb ik de standaard base plate er nog op zitten om de VRMs beter te koelen, maar het is de zelfde kaart en koeler. Kaart is geflashed met de nieuwste bios.
Kaart is ca 1 jaar oud, maar niet meer onder garantie (was een RMA). Deze kaart wordt nu lichtjes overklokt tot 4890 snelheden (800 core, 1000 mem, tegenover 750/900 std) maar kan een pak hoger met deze koeler. Als ik ATI autotune overklok tool laten lopen gaat hij tot aan de hoogste settings (850/1200) en is nog steeds stabiel, maar ik houd liever wat marge.
Vergis je niet, 4870s zijn niet meer de nieuwste kaarten, maar nog steeds sneller dan bv een 6750:
http://www.hwcompare.com/5511/radeon-hd-4870-512mb-vs-radeon-hd-6750/
Doe een redelijk bod en hij is de jouwe.