Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Preacher92

Legacy Member
Ja goeiendag vent, vandaag hebben ze mijne iPhone ontvangen en hij is al geswapped en onderweg terug :drool:

Zorba

Legacy Member
Ik heb ook net een reparatie aanvraag voor iPad ingediend, hoe lang duurde het bij jullie tegen jullie een mail kregen met extra info?
Deze middag aangevraagd en voorlopig enkel bevestiging van aanvraag gehad.

Preacher92

Legacy Member
Tgoh een mail met extra info geen idee. Ik heb een telefoongesprek gepland met Apple, ze belden op het afgesproken uur op en ik kon een medewerker spreken. Die heeft de tijd genomen om mijn probleem vast te stellen en te noteren en dan kreeg ik 2 opties direct:
1: Gratis ophalen binnen 1 tot 3 werkdagen en binnen 10 werkdagen hersteld/ander toestel in huis.
2: 29 euro betalen met credit card en de volgende werkdag nieuwe in huis, binnen x aantal dagen (exact aantal vergeten) oude terugsturen.

Optie 1 gekozen vorige donderdag. Direct na het gesprek kreeg ik een mailtje met instructies hoe je je toestel moet voorbereiden. Vrijdag rond 1 uur stond UPS aan de deur maar niemand thuis, dus maandag zijn ze opnieuw langs gekomen rond half 1 en meegegeven. Toestel wordt verzegeld in een doos voor je neus en je krijgt een verzendlabel als bewijs.
Toestel is vandaag aangekomen bij Apple, dan ging het wel enorm rap bij mij. Kdenk op nog geen uur werd er een diagnose gesteld en geopteerd voor een vervangtoestel en deze heb ik morgen in huis volgens UPS.

BeyaZz

Legacy Member
Baauer zei:
Tgoh een mail met extra info geen idee. Ik heb een telefoongesprek gepland met Apple, ze belden op het afgesproken uur op en ik kon een medewerker spreken. Die heeft de tijd genomen om mijn probleem vast te stellen en te noteren en dan kreeg ik 2 opties direct:
1: Gratis ophalen binnen 1 tot 3 werkdagen en binnen 10 werkdagen hersteld/ander toestel in huis.
2: 29 euro betalen met credit card en de volgende werkdag nieuwe in huis, binnen x aantal dagen (exact aantal vergeten) oude terugsturen.

Optie 1 gekozen vorige donderdag. Direct na het gesprek kreeg ik een mailtje met instructies hoe je je toestel moet voorbereiden. Vrijdag rond 1 uur stond UPS aan de deur maar niemand thuis, dus maandag zijn ze opnieuw langs gekomen rond half 1 en meegegeven. Toestel wordt verzegeld in een doos voor je neus en je krijgt een verzendlabel als bewijs.
Toestel is vandaag aangekomen bij Apple, dan ging het wel enorm rap bij mij. Kdenk op nog geen uur werd er een diagnose gesteld en geopteerd voor een vervangtoestel en deze heb ik morgen in huis volgens UPS.

Was het nu een nieuw toestel of een volwaardige refurb? Alles nog werkend naar toebehoren?

Affinity

Legacy Member
Je kan NIET achterhalen of het een nieuw is of refurb. Onmogelijk.

gumball4000

Legacy Member
Als het een 5 is, is het sowieso refurbished. Deze wordt niet meer nieuw gemaakt :)

Affinity

Legacy Member
Misschien hebben ze nog voorraad, je weet nooit. Maar ja logisch met oudere toestellen grotere kans op refurbs natuurlijk :p maar dan nog kan je het onmogelijk 100% zeker weten...

Als ik mocht kiezen tussen mijn vorig of dit "nieuw" toestel, pak ik dit laatste :)

Preacher92

Legacy Member
Refurbished of nieuw zal ook ni zoveel uitmaken denk ik? Die worden toch voorzien van een volledig nieuwe buitenkant...

Affinity

Legacy Member
Baauer zei:
Refurbished of nieuw zal ook ni zoveel uitmaken denk ik? Die worden toch voorzien van een volledig nieuwe buitenkant...

Ik heb dat nog nergens bevestigd of officieel gelezen, maar kans zit er wel in aangezien de mijne vlekkeloos was (alhoewel het ook een nieuwe kan zijn ;-) )

Preacher92

Legacy Member
Heb de mijne juist ontvangen, ziet er als nieuw uit, niks op aan te merken :)

cma

Legacy Member
Ik had graag op mijn oude iPhone 3 (4.2.1) boeken en pdf's geplaatst. Ik vind door de ouderdom geen enkele app of mogelijkheid op welke manier dit mogelijk is. Iemand een idee?

Jack Wilshere

Legacy Member
Ik vertrek morgen op reis en ben erachter gekomen dat mijn camera stuk is, ik ga deze niet vervangen maar gewoon mijn iphone gebruiken als fototoestel. Nu heb ik nog maar 1,3gb geheugen vrij dus ik wil op zeker spelen en foto’s uploaden naar iCloud. Enig probleem: ik ken daar niets van.

Hoe gaat dat juist in zijn werk, ik zou 10gb bijkopen voor 16 EUR per jaar en dus een totale capaciteit van 15gb hebben op iCloud.

Nu stel ik trek op dag één 100 foto’s, dan moet ik deze uploaden naar mijn iCloud, zoja hoe? (dmv een app, website, ...?)
Nadien is het dan ook de bedoeling om foto’s van mijn iphone te verwijderen? Anders geraakt mijn opslagruimte van 1,3 gb uiteindelijk toch ook uitgeput?

Correct me where I went wrong!

mazonemayu

Legacy Member
Normaal gaat dat automatisch als alles goed is ingesteld en ge wifi hebt.
Basically wilt dat zeggen dat ge tijdens de dag fotos trekt en als terug in t hotel zijt waar ge wifi hebt, stuurt die gewoon alles door
Settings >icloud >fotos>etc...

edit: ha ja, en ge moet in ihpoto op uwe mac ook even "use icloud" aanklikken

camino

Legacy Member
Ik heb ne maat en die steekt altijd wel wat uit; nu met zijn ymail (yahoo dus): ik wil dit installeren op zijne nieuwe nokia 625 maar dat lukt niet omdat zijn paswoord niet klopte. Ik zeg oke, ik ga een nieuw aanvragen, dan komt er een vraag op wie z'n 1ste nonkel ofzo was maar dat weet die niet, hem weet zelfs nie eens of hij die vraag wel moete invulle heeft.
Ik ben ten einde raad want op geen enkele manier kan ik hem helpen om zijn paswoord te achterhalen of opnieuw in te stellen.

Wat die wel nog heeft is een iPad Air waarbij je wel ziet het paswoord uit 8 woorden/cijfers bestaat maar hetgeen we moeten kunnen is is dat paswoord te zien te krijgen, dat zou het probleem meteen oplossen maar blijkbaar is dat niet mogelijk? Of toch wel? Iemand die een idee heeft hoe je je paswoord toch kan te zien krijgen?

Preacher92

Legacy Member
Probeer eens bij instellingen --> safari --> wachtwoorden en invullen --> bewaarde wachtwoorden?

Sovereign

Legacy Member
Iemand een idee hoe je zo goedkoop en effectief mogelijk een addblocker op je iOS-toestel krijgt?

darkslave

Legacy Member
iemand een idee hoe ik er in kan slagen iWork's gratis te krijgen op een 2dehands mac ?

als ik het nu wilt downloaden in de app store staat de prijs erbij en lukt het niet gratis..
bedankt !

ik heb versie 10.9.4 van osx staan dus ik denk dat ik wel mavericks heb?

Destel

Legacy Member
Door iemand het voor jou te laten kopen, of de illegaliteit in te duiken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan