armutye
Legacy Member
Vorige week airpods pro gekocht voor 120€ ‘weet het, stom van mij om hier in te trappen ‘ van een jongen uit Antwerpen. Hij had deze zogezegd cadeau gekregen voor zijn verjaardag. Ik wilde een factuur en de serienr zien voordat ik de verplaatsing zou doen naar Antwerpen. De factuur had hij niet omdat het een cadeau was en de serienr wilde hij niet geven omdat hij dat niet vertrouwde. Na wat over en weer gechat via 2dehands afgesproken dat ik naar Antwerpen zou rijden en eerst de serienr via de site van Apple zou controleren en dan pas zou overgaan tot de aankoop. Hij heeft mij een adres gegeven in Hoboken. Ben de volgende dag op de afgesproken uur naartoe gereden. Ik belde hem dat ik er was. Hij verscheen ineens. Maar kwam niet van het aangegeven adres.
De serienr klopte er zat nog een garantie op tot 15 juni 2021 bij Apple. De folie ervan gehaald. Alles leek echt, is niet mijn eerste Apple product. De case open gedaan en de iPhone herkende hem onmiddellijk. Ik heb het ook opgezocht via zoek mijn iphone. En deze vond hem ook. Dus alles leek in eerste instantie ok.
Ik was natuurlijk blij en nam de airpods en ging naar mijn auto.
Eens terug thuis merkte ik dat de ruisonderdrukking en de transparantie modus niet werkten. Ik was toen nog op mijn gemak. Hij marcheerde goed en deed wat hij moest doen. En de serienr op de doos was terug te vinden op de oortjes en op de oplaadcase.
Ineens begonnen er zaken niet goed meer te werken. Geen Bluetooth connectie, de oortjes bleven verder werken terwijl het in de case was, hij laadde de oortjes niet meer op.. Ik was niet ongerust. Ik dacht er zit dekking op dus bel ik maandag naar Apple om die eventueel te laten herstellen of te vervangen.
Maandag bel ik naar Apple, ik geef de serienr door alles lijkt in orde en ze geven mij een afspraak voor woensdag bij de Coolblue.
De woensdag steek ik hem binnen en zeggen dat ze me op de hoogte houden. Dezelfde dag nog krijg ik een mail van coolblue dat ze hem niet kunnen herstellen en ik geen vervangtoestel krijg omdat zowel de case als de oortjes nep zijn.
Ik bel die gast op, ik zeg hem dat hij mij fake airpods pro heeft verkocht en dat ik mijn geld terug wil. Hij zegt iets dat ik niet versta, ik zeg dat ik hem niet heb begrepen en hij zegt weer iets dat ik niet versta en hij legt de telefoon neer. Ik bel hem verschillende keren op, hij neemt niet op.
Ondertussen had ik gezien dat hij terug airpods pro verkocht, deze keer had hij het cadeau gekregen van zijn tante. Hij had de smaak te pakken en vroeg deze keer 150€.
Ik heb hem een bericht via 2dehands en een sms gestuurd dat hij 2 keuzes heeft.
Ofwel geeft hij mijn geld terug ofwel ga ik de volgende dag naar de politie en geef ik het door aan 2dehands en aan Apple.
Via de chat van 2dehands reageerde hij en zei dat hij mij originele had verkocht en dat hij nu aan het werken was. Ik stuurde hem een bericht terug dat hij mij na zijn werk kon bellen. Heeft natuurlijk niet meer gebeld en neemt sindsdien de telefoon niet meer op.
De volgende dag bij de politie klacht geweest gaan neerleggen. De agent controleerde het adres en de naam. In het huis en de omringende 3 huizen woonde er niemand en zijn naam zat niet in het bestand. Het enige wat hij via de naam kon vinden was een man van 40 jaar. Die is het zeker niet, het was een jongen van rond de 18.
De politie gaat proberen om via Proximus aan zijn gegevens te geraken. Maar ik denk dat ik mijn geld nooit ga terug zien.
Ondertussen vergeleken met een echte Airpods pro. Er zijn heel kleine verschillen. De inkt is anders. De serienr die op de case staat is op de linker kant terwijl het rechts zou moeten staan. Het gewicht van de neppe is lichter en voelt goedkoper aan. De doos sluit niet nauw aan. 1 van de tips is licht beschadigd, Apple zou zoiets niet zo rap in de doos laten.
Het belangrijkste is dat je na het pairen met de iphone normaal gezien bij instellingen/algemeen/info onder de ‘EID’ een nieuwe lijn moet zien verschijnen waar je op kunt klikken. Hier zie je de naam, de software versie van de airpods.
Bij 2dehands heeft hij de airpods pro verwijderd maar hij blijft nog altijd zaken verkopen. Ik kan hem ook geen negatief feedback geven omdat de advertentie al is verwijderd.
Weet er iemand op welke manier of hoe ik mijn verhaal kan doen bij Apple en bij 2dehands?
I know: ik had het beter moeten weten.
De serienr klopte er zat nog een garantie op tot 15 juni 2021 bij Apple. De folie ervan gehaald. Alles leek echt, is niet mijn eerste Apple product. De case open gedaan en de iPhone herkende hem onmiddellijk. Ik heb het ook opgezocht via zoek mijn iphone. En deze vond hem ook. Dus alles leek in eerste instantie ok.
Ik was natuurlijk blij en nam de airpods en ging naar mijn auto.
Eens terug thuis merkte ik dat de ruisonderdrukking en de transparantie modus niet werkten. Ik was toen nog op mijn gemak. Hij marcheerde goed en deed wat hij moest doen. En de serienr op de doos was terug te vinden op de oortjes en op de oplaadcase.
Ineens begonnen er zaken niet goed meer te werken. Geen Bluetooth connectie, de oortjes bleven verder werken terwijl het in de case was, hij laadde de oortjes niet meer op.. Ik was niet ongerust. Ik dacht er zit dekking op dus bel ik maandag naar Apple om die eventueel te laten herstellen of te vervangen.
Maandag bel ik naar Apple, ik geef de serienr door alles lijkt in orde en ze geven mij een afspraak voor woensdag bij de Coolblue.
De woensdag steek ik hem binnen en zeggen dat ze me op de hoogte houden. Dezelfde dag nog krijg ik een mail van coolblue dat ze hem niet kunnen herstellen en ik geen vervangtoestel krijg omdat zowel de case als de oortjes nep zijn.
Ik bel die gast op, ik zeg hem dat hij mij fake airpods pro heeft verkocht en dat ik mijn geld terug wil. Hij zegt iets dat ik niet versta, ik zeg dat ik hem niet heb begrepen en hij zegt weer iets dat ik niet versta en hij legt de telefoon neer. Ik bel hem verschillende keren op, hij neemt niet op.
Ondertussen had ik gezien dat hij terug airpods pro verkocht, deze keer had hij het cadeau gekregen van zijn tante. Hij had de smaak te pakken en vroeg deze keer 150€.
Ik heb hem een bericht via 2dehands en een sms gestuurd dat hij 2 keuzes heeft.
Ofwel geeft hij mijn geld terug ofwel ga ik de volgende dag naar de politie en geef ik het door aan 2dehands en aan Apple.
Via de chat van 2dehands reageerde hij en zei dat hij mij originele had verkocht en dat hij nu aan het werken was. Ik stuurde hem een bericht terug dat hij mij na zijn werk kon bellen. Heeft natuurlijk niet meer gebeld en neemt sindsdien de telefoon niet meer op.
De volgende dag bij de politie klacht geweest gaan neerleggen. De agent controleerde het adres en de naam. In het huis en de omringende 3 huizen woonde er niemand en zijn naam zat niet in het bestand. Het enige wat hij via de naam kon vinden was een man van 40 jaar. Die is het zeker niet, het was een jongen van rond de 18.
De politie gaat proberen om via Proximus aan zijn gegevens te geraken. Maar ik denk dat ik mijn geld nooit ga terug zien.
Ondertussen vergeleken met een echte Airpods pro. Er zijn heel kleine verschillen. De inkt is anders. De serienr die op de case staat is op de linker kant terwijl het rechts zou moeten staan. Het gewicht van de neppe is lichter en voelt goedkoper aan. De doos sluit niet nauw aan. 1 van de tips is licht beschadigd, Apple zou zoiets niet zo rap in de doos laten.
Het belangrijkste is dat je na het pairen met de iphone normaal gezien bij instellingen/algemeen/info onder de ‘EID’ een nieuwe lijn moet zien verschijnen waar je op kunt klikken. Hier zie je de naam, de software versie van de airpods.
Bij 2dehands heeft hij de airpods pro verwijderd maar hij blijft nog altijd zaken verkopen. Ik kan hem ook geen negatief feedback geven omdat de advertentie al is verwijderd.
Weet er iemand op welke manier of hoe ik mijn verhaal kan doen bij Apple en bij 2dehands?
I know: ik had het beter moeten weten.