Archief - Bpost levering weeral niet toegekomen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GETHEZ

Legacy Member
Bpost begint stillekes af te doen voor mij. Ik heb een brievenbus in mijn straat staan en heb zo al mijn spellen en dingendie in de brievenbus konden verstuurd

Nooit geen problemen, tot ergens vorig jaar (2018) ik 2 pakjes had, op ongeveer hetzelfde moment verstuurd, en pas 2,5 weken erna ofzo ter plaatse zijn geraakt

Mijn methode van versturen is telkens een stevige briefenvelop met 3 zegeltjes erop, wat ruim voldoende is. Ik weet dat ze recent die nieuwe prior zegels hebben ingevoerd, waardoor dat die oude niet meer dagelijks worden rondgedragen...

Nu heb ik iets verkocht via 2dehands, een lego ps4 spel voor 30 euro. Pakje is op 31 december in brievenbus gestoken... Kerel via 2dehands is natuurlijk zo ongeduldig als de pest, maar ik zou ook niet tevreden zijn als ik zo lang zou moeten wachten...

Nu enkele concrete vragen:
-wat zouden jullie doen? Eerst nog wat afwachten, en wat als het niet doorkomt?
Voor t zelfste geld heeft die kerel het al wel gekregen en probeert hij mij geld af te luizen... Heeft geen feedback ofzo daar

Account is wel al van 2015...

-Hebben jullie ook last van dergelijke vertragingen met pakjes die je op de bus doet? Begint serieus mijn keel uit te hangen de service bij bpost... Nooit problemen en nu 3 zendingen achter elkaar...

Zijn er nu meer contractuelen ofzo werkzaam daar? Een pakje zonder tracking is vlug onderschept... Ik wijs niet met de vinger, maar heb er zo mijn twijfels bij...

Ik heb zo het gevoel dat bpost meer geld probeert te halen uit het versturen van hun pakjes/enveloppen. Eerst die nieuwe priors en nu ook die pakjes zonder tracking expres lang onderweg laten gaan zodat je toch maar de verzending met tracking zou nemen, waar je ook telkens naar een postpunt voor moet ook...

Wat als mijn pakje deze keer niet toekomt? Welke rechten hebben zowel ik als de koper?

Ik had geen verzending op eigen risico vermeld in mijn advertentie...

Ps, is er eigenlijk een alternatief voor bpost waarbij je niet met fedex prijzen zit en dat ook geen 2 weken of langer duurt...

Bramstep

Legacy Member
Ik denk dat je nu niets zou kunnen doen aan het feit dat je pakje verloren gegaan zou zijn, aangezien je geen tracking hebt.

Ik verstuur persoonlijk altijd via tracking (€4,5) sinds kort, omdat ik dan zeker weet dat het de dag erna geleverd wordt.

Nu, zonder tracking heb ik ook nog nooit problemen ervaren, komt altijd 2 werkdagen later aan.

Anoniem11

Legacy Member
Bpost zal achterstand hebben door de vele pakjes tijdens de feestdagen wss,maar het is idd hopeloos.
Hebben altijd een uitleg klaar die noch kant noch wal raakt.

w00tw00t

Legacy Member
Proberen om zendingen te mijden rond feestperiodes en tijdens de vakanties (jobstudenten) want pakjes kunnen dan vertraging oplopen of kwijtraken (niet zozeer door diefstal maar eerder onoplettendheid). Probleem is aanwezig bij de meeste low cost koeriersbedrijven. Of anders verzenden met DHL, UPS, etc. Zal je nooit problemen hebben maar is ook duurder :)
En altijd verzenden met tracking. Ik heb op 7 jaar tijd nog geen probleem gehad met pakjes bij bpost. Een keer was ik een bpack secur kwijt maar bleek dat hij was vast komen te zitten aan een ander pakje richting de VS (door de tape wrs). Uiteindelijk pakje terug gekregen vanuit de VS.

Vaak is de verpakkingswijze ook de schuldige. Hoeveel verhakkelde enveloppen dat ik al niet heb gekregen omdat de producten te slecht waren ingepakt.

GLSone is een alternatief. PostNL zou ik mijden want klantenservice is een ramp en mocht er iets mislopen mag je maanden wachten op een oplossing.

rscaboy

Legacy Member
Recent ook een spel verzonden dat niet is gearriveerd. moeilijk om te zeggen of er een trend in zit of niet.

jotn

Legacy Member
Hier ook vorige keer is mijn spel niet toegekomen (toch volgens mijn koper) nu stuur ik altijd als pakket en afhaling op postkantoor (4,7 euro) extra

GETHEZ

Legacy Member
Wordt toch al reteduur om tegenwoordig een simpel enveloppe met dvd doosje te versturen gvd...

Ik zette er al 3 zegels op, die zijn dus al opgeslaan en de leveringsgraad is ook serieus gezakt als ik het hier zo even lees...

Das weeral een friggin monopolie positie die weer mismeesterd wordt...

Wat kunde er weer tegen doen, en ze zouden op hun postbussen moeten zetten, pakjes van een bepaalde grootte zullen met een zekerheid van slechts 70% ofzo worden geleverd... :doh:

Wat zou ik toch graag willen weten via een gpstracker waar deze zich nu zou bevinden... Iemand met losse handjes, of zijn ze daar(misschien bewust) zo retetraag dat het nu al meer dan 2 weken onderweg is...

Ughhhh /rant

Kenneke10

Legacy Member
Onlangs ook een spel dat drie weken weg is geweest, dat iemand van 2dehands is maakt het er nie makkelijk op die gaan direct denken da ge ne oplichter zijt, tegenwoordig is het sowieso al 3€ voor de zegels alleen kan je even goed als pakket verzenden voor 1.5€ meer dan is er nooit zever.

Anoniem11

Legacy Member
GETHEZ zei:
Wordt toch al reteduur om tegenwoordig een simpel enveloppe met dvd doosje te versturen gvd...

Ik zette er al 3 zegels op, die zijn dus al opgeslaan en de leveringsgraad is ook serieus gezakt als ik het hier zo even lees...

Das weeral een friggin monopolie positie die weer mismeesterd wordt...

Wat kunde er weer tegen doen, en ze zouden op hun postbussen moeten zetten, pakjes van een bepaalde grootte zullen met een zekerheid van slechts 70% ofzo worden geleverd... :doh:

Wat zou ik toch graag willen weten via een gpstracker waar deze zich nu zou bevinden... Iemand met losse handjes, of zijn ze daar(misschien bewust) zo retetraag dat het nu al meer dan 2 weken onderweg is...

Ughhhh /rant


Denk eerder mensen die ontevreden zijn bij Bpost,en gaan dan beetje op de louweren rusten,beetje minder hard werken.
Kijk,dat mensen ontevreden zijn bv met werkdruk-verloning,daar kan ik allemaal inkomen,maar om dan staken ect... te gaan uitvoeren vind ik erover,uw loon is prive,moet je met uwe baas regelen,anders moet je ander werk zoeken,maar ze vergeten daar bij Bpost dat het hen zuur kan opbreken,zoals bv mediamarkt zei in het nieuws toen,kan zijn we andere leverancier zoeken om de pakjes te leveren,als andere bedrijvan dat ook beginnen te doen zal hunne kak al heel wat minder zijn.
Ik heb met kerstmis een pakje besteld via amazon.de,da was hier op 2dagen,een game op 9l gekocht duurt 8-9 dagen,das ontoelaatbaar gewoon,dan scheelt er wel degelijk iets.

DoomSayerSantos

Legacy Member
rscaboy zei:
Recent ook een spel verzonden dat niet is gearriveerd. moeilijk om te zeggen of er een trend in zit of niet.
Idd nog steeds niet ontvangen.
Het niveau van de post is echt niet meer van deze tijd.
Maar de prijs verhogen constant dat kunnen ze wel prima.

Intergalactic

Legacy Member
Hier onlangs een dvd verstuurd, met bubbelenveloppe en 3 gewone postzegels (dus geen prior), en op een zondag (6 januari) in een brievenbus gedropt in een plattelandsdorp. Vrijdag 11 januari geïnformeerd of de koper deze ontvangen heeft, en dat was het geval, dus hier geen probleem.
Verder via tracking als pakket (5,5 euro!) een boek verstuurd via een pakjesautomaat en binnen de 24 uur geleverd.
Die bubbelenveloppe doe ik liever niet, maar met tracking is wel al duur voor een simpele dvd.
De verzending kost straks al meer dan het item zelf.

GETHEZ

Legacy Member
Inderdaad, het begint allemaal wat kostelijk te worden voor items met een kleinere waarde...

kiewitcity

Legacy Member
Ook nog maar ene keer gehad dat iets 3 weken onderweg was in enveloppe naar koper..
Voor de rest altijd perfect verlopen.

bassie82

Legacy Member
Mijn vrouw werkt van thuis uit en moet ook veel pakjes ontvangen en verzenden.

Het aantal klachten dat ze moet indienen wegens het niet leveren of versturen van pakjes is niet meer te tellen.
Track and Trace : dag 1 verwerkt door post,
dag 2 : uit voor levering, niks ontvangen
dag 3 : verwerkt door post
dag 4 : uit voor leveirng : niks ontvangen
dag 5 : verwerkt door post
dag 6 : verwerkt door post maar dan briefje in postbus dat niemand thuis was en ze moet ophalen in postkantoor. Terwijl ze zeker thuis was.

Voorbeeld 2 : brief verstuurd, 2 weken later brief terug in postbus : ontvanger woont niet meer op dit adres.
Ze neemt contact met ontvanger, adres gecontroleerd en het klopt dus opnieuw op de post
3 weken later terug gekregen : ontvanger woont niet meer op dit adres.
wederom contact met ontvanger en 3de maal naar zelfde adres : dag later zonder problemen ontvangen.

De postbodes willen ook niet meer aanbellen (tijdsdruk?)

StanTem

Legacy Member
Ik kan perfect zeggen wanneer mijn vaste postbode levert of wanneer het een vervanger is.

Vaste postbode is een topper. Doet wat hij moet.
Dat tam wijf dat hem vervangt als hij verlof heeft, doet 2 keer niks. Levert niet op de veilige locatie, belt niet aan, legt het gewoon op de oprit in weer en wind of laat het direct leveren op het postkantoor.

ns_ripper

Legacy Member
Ik heb vorig jaar 11 dossiers geopend bij Bpost. Ik koop veel online en dat gaat vaak mis.

Zeer vaak betreft het ook zaken van Ali. Dat is aangetekend. Briefje in de bus van niet thuis. Postbode scanned dat als geleverd en het ligt niet in het postkantoor. Het enige dat ze dan in het kantoor kunnen zeggen is dat er idd geen handtekening is en ik naar Brussel moet bellen.

Meerendeel krijg ik geen mail. Want de verzender moet klagen. Hij is de klant, want hij betaald de verzending. Maar doe mannen in China of ander land zien bij de tracking geleverd staan en de kous is af.

Soms mogen die van het callcenter van hun supervisor wel een dossier openen voor mij (precies de loterij). Maar ook dan gaat het vaak mis. Laatste keer kreeg ik van 2 verschillende mensen een mail (Bpost). 1 om te zeggen dat het pakket na 14 dagen toch nog bij mij is terechtgekomen (wat klopte). En een half uur later een mail om te zeggen dat ze het niet terugvonden, met een formulier om in te vullen. (Zelfde dossiernummer)

Dus Als ik Bpost kan vermijden....

Noscoped420

Legacy Member
Bij PostNL hoor je dat ook altijd '' jamaar meneer u moet klacht neerleggen bij Bol/Megekko/whatever bedrijf met PostNL samen werkt want zij zijn klant bij PostNL en moeten vragen voor een onderzoek te starten ''

Waarom heb je dan als post bedrijf zelfs een ''klanten nummer'' om naar te bellen als je toch elke keer een afwimpeling krijgt met de mededeling dat je maar bij de winkel waarbij je hebt gekocht moet klagen.

Eigenlijk met Bpost nog maar 1x probleem gehad toen ze een pakje van mij naar de verkeerde stad hebben gestuurd en dan terug naar het sorteercentrum en dan een dag te laat bij mij, eerste dag neem ik contact op op FB en ze vragen mijn tracking in PM, hoor ik de hele dag niets en dan opeens de volgende middag een PM '' hoi volgens mij moet je pakje vandaag zijn aangekomen, klopt dat ? '' wat heeft dat nog voor nut na 24u radio stilte lol.

DoomSayerSantos

Legacy Member
ns_ripper zei:
Ik heb vorig jaar 11 dossiers geopend bij Bpost. Ik koop veel online en dat gaat vaak mis.

Zeer vaak betreft het ook zaken van Ali. Dat is aangetekend. Briefje in de bus van niet thuis. Postbode scanned dat als geleverd en het ligt niet in het postkantoor. Het enige dat ze dan in het kantoor kunnen zeggen is dat er idd geen handtekening is en ik naar Brussel moet bellen.

Meerendeel krijg ik geen mail. Want de verzender moet klagen. Hij is de klant, want hij betaald de verzending. Maar doe mannen in China of ander land zien bij de tracking geleverd staan en de kous is af.

Soms mogen die van het callcenter van hun supervisor wel een dossier openen voor mij (precies de loterij). Maar ook dan gaat het vaak mis. Laatste keer kreeg ik van 2 verschillende mensen een mail (Bpost). 1 om te zeggen dat het pakket na 14 dagen toch nog bij mij is terechtgekomen (wat klopte). En een half uur later een mail om te zeggen dat ze het niet terugvonden, met een formulier om in te vullen. (Zelfde dossiernummer)

Dus Als ik Bpost kan vermijden....
Bij Ali zelf kan je toch gewoon een klacht openen.
Betere helpdesk dan bij bpost imo.

GETHEZ

Legacy Member
ale vooruit...

hiernet 27,50 eur van mijn 30 eur ontvangen teruggestort aan de koper... deze moet zeker niet klagen, heb enkel de verzendkosten in rekening genomen van 3 zegels... faaaking bpost... prutsers primera division...

er zijn genoeg verkopers die zouden zeggen loop naar de pomp,verzending is op risico van de koper, zelf al zouden ze het er niet bij hebben gezegd van tevoren...

echt een kloterij...

StanTem

Legacy Member
GETHEZ zei:
ale vooruit...

hiernet 27,50 eur van mijn 30 eur ontvangen teruggestort aan de koper... deze moet zeker niet klagen, heb enkel de verzendkosten in rekening genomen van 3 zegels... faaaking bpost... prutsers primera division...

er zijn genoeg verkopers die zouden zeggen loop naar de pomp,verzending is op risico van de koper, zelf al zouden ze het er niet bij hebben gezegd van tevoren...

echt een kloterij...

Goed zot! Ik zou dat nooit doen.
De koper moet maar voor tracking/verzekering kiezen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan