Archief - Zwemmen in Gent

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bontus

Legacy Member
Gegroet,
omdat ik nogal last heb van mijne rug en niet actief aan sport doe is mij sport voorgeschreven als kuur. Maar eigenlijk is er maar 1 sport goed voor je spieren zonder de rug te belasten en dat is crawl zwemmen.
Nu zou ik in de week in Gent 's avonds wat gaan zwemmen (minstens 1 maal per week) om zo wat beter in rugconditie te komen.
Maar ik ben hier nog nooit naar een zwembad geweest daarom zoek ik jullie hulp met volgende vragen:
- Welk zwembad is makkelijkst te bereiken vanuit het centrum van Gent?
- Welk zwembad biedt er de beste voorwaarden voor een student? (in termen van een beurtenkaart)
(- Welke vrouwelijke forumganger wil mee gaan zwemmen?)

Babs

Legacy Member
Mja idd, Van Eyck heeft idd een goeie ligging.
Kben er wel niemeer geweest sinds het gerennoveerd is, mss dringend eens gaan doen.
Ik ga vaak in Merelbeke naar Ter Wallen, ook een aangenaam zwembad. (da ligt dan weer nie zo ver van mij)

reteiP zei:
(- Welke vrouwelijke forumganger wil mee gaan zwemmen?)

Thanks, but no thanks :p

PapaGanz

Legacy Member
De Rooigem en de GUSB zijn ook niet ZO ver, maar de Van Eyck is idd het dichtste

Bontus

Legacy Member
babs: toch bedankt

zwembad in de stropstraat is precies wel dichter

Dees

Legacy Member
Ik ga altijd naar den Van Eyck, is vlakbij, is enkele dgaen in de weke open tot 11u 's avonds. Als Gents student ist het 1,25 euro, en ge kunt ook een 11-beurtenkaart kopen voor 12,5 euro.

Bontus

Legacy Member
SIO zei:
reteip: waarom crawl en bv geen schoolslag?

http://www.gent.be/docs/Departement...suren zwembaden schoolperiode 2006-2007-3.pdf

openingsuren, kan handig zijn
Omdat schoolslag je rug wel nog belast.
Crawl en rugslag zijn (volgens men osteopaat) de beste manieren voor je rug.

Dees zei:
Ik ga altijd naar den Van Eyck, is vlakbij, is enkele dgaen in de weke open tot 11u 's avonds. Als Gents student ist het 1,25 euro, en ge kunt ook een 11-beurtenkaart kopen voor 12,5 euro.
ok merci :)

ElBramo

Legacy Member
GUSB is duur, zeker als ge geen student zijt. En tis gewoon een olympisch zwembad ;)

Hmgrwngd

Legacy Member
GUSB heb ik laatst voor het eerst geprobeerd.
pfff zo saai: een heleboel mensen die gewoon wat baantjes komen trekken.

Ik stond daar te dansen in het zwembad en rare bewegingetjes te maken. (dat is ook bewegen hoor.;) )

De redder keek wel efkes raar, maarja, ik deed niks verkeerd é. :)

xcruchesx

Legacy Member
kga altijd naar de van eyck, vlak bij mij, over die besmetting: so what, kheb nog nooit een zwembad meegemaakt dat volledig proper is...

beemer

Legacy Member
BaBsie zei:
Ik ga vaak in Merelbeke naar Ter Wallen, ook een aangenaam zwembad. (da ligt dan weer nie zo ver van mij)

Tiens tiens, dan zijn we, zonder het te beseffen, elkaar misschien al wel tegen gekomen :p

Bontus

Legacy Member
Ik heb nu een 11 beurten kaat in het strop, maar de openingsuren zijn inderdaad niet zo soepel :s
bedankt voor de reacties hier, mag geclosed worden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan