Archief - Zwart

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

killgore

Legacy Member
Exorikos zei:
Bij een zwart gat ligt het aan de zwaartekracht, niet aan de samenstelling van de kleur. Ik dacht dat daarover deze thread ging. Perfect zwart trekt licht niet aan, maar weerkaatst geen licht. Toch als ik het goed begrijp.

kleur wordt gewoon bepaald door welke elektromagnetische straling binnen het zichtbare spectrum wordt geabsorbeerd/teruggekaatsts.

Dus kan je een zwart gat wel degelijk als perfect zwart beschouwen hoor ...

Exorikos

Legacy Member
killgore zei:
kleur wordt gewoon bepaald door welke elektromagnetische straling binnen het zichtbare spectrum wordt geabsorbeerd/teruggekaatsts.

Dus kan je een zwart gat wel degelijk als perfect zwart beschouwen hoor ...

Ok, dan. :) Uit een zwart gat komt trouwens toch wel straling, niet in ons zichtbaar spectrum, maar toch. Niet?

^MystiQ

Legacy Member
Als ik s'nachts mijn ogen open doe in mijn kamer zie geen steek, alleen maar zwart of gaat iemand me nu wijsmaken dat hetgeen ik zie geen zwart is ? :p

pieta

Legacy Member
ma hoe weten ze dat zwart geen zwart is? enkel door het licht wat terug geflecteerd word?

Krueger

Legacy Member
Math'ke zei:
Als ik s'nachts mijn ogen open doe in mijn kamer zie geen steek, alleen maar zwart of gaat iemand me nu wijsmaken dat hetgeen ik zie geen zwart is ? :p

Er komt dan ook geen licht binnen in uw kamer. Als er niets binnenkomt, valt er niets te reflecteren.

Parnakra

Legacy Member
Math'ke zei:
Als ik s'nachts mijn ogen open doe in mijn kamer zie geen steek, alleen maar zwart of gaat iemand me nu wijsmaken dat hetgeen ik zie geen zwart is ? :p
Dat zijn je ogen die té weinig licht hebben om iets van kleur te zien.

Bepaalde diersoorten zullen in diezelfde kamer wel nog dingen en/of kleuren kunnen onderscheiden.

^MystiQ

Legacy Member
Parnakra zei:
Dat zijn je ogen die té weinig licht hebben om iets van kleur te zien.

Ok, dat kan ik begrijpen maar hoe noem je dan de kleur die je voor je ogen ziet ?

spaflesss

Legacy Member
Math'ke zei:
Ok, dat kan ik begrijpen maar hoe noem je dan de kleur die je voor je ogen ziet ?

Meestal wordt aangenomen dat ge grijstinten ziet omdat uw ogen niet genoeg lichtinval krijgen om kleuren te zien.

Conqie

Legacy Member
spaflesss zei:
Meestal wordt aangenomen dat ge grijstinten ziet omdat uw ogen niet genoeg lichtinval krijgen om kleuren te zien.

er is gewoon geen kleur in het donker, dus je ogen zullen ze ook niet zien, kleur is er enkel als er ook licht is, basic fysica.
alles bestaat uit grijstinten in het donker

jeroenvde

Legacy Member
hoe ge da kunt sjekken da het echt perfect is is als volgt denk ik:

maak een kubus uit dat materiaal

kijk er van gelijk welke richting naar en je zal normaal geen kubus kunnen herkennen, enkel een 2D "plaatje"

aangezien er geen weerspiegeling van licht is kunnen we dus ook de vorm niet herkennen

dus als ze daar ne muur van make lope we der *plets* tege :D

spaflesss

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
er is gewoon geen kleur in het donker, dus je ogen zullen ze ook niet zien, kleur is er enkel als er ook licht is, basic fysica.
alles bestaat uit grijstinten in het donker

Ja en zolang ge iets ziet is er reflectie van het licht vanop een voorwerp en dus ook licht. Enkel niet genoeg licht om het menselijk oog kleur te laten zien.

BraveHeart

Legacy Member
Perfect zwart in permanente vorm = Blind zijn :(

Ik zou daar maar niet op hopen, wees blij dat je het NIET ziet.

Perfect black bestaat dus wel.

Zwart of Donker, het is hoe je het bekijkt.

Hoe zit het met wit, knalwit ?

Exorikos

Legacy Member
Wat bedoel je nu? Je zegt dat Perfect zwart bestaat, maar zegt er niks over...

Tenzij je blind zijn, bedoelde, maar dat heeft niet veel met deze thread te maken.

Allemaal lege regels is ook stoer.

Jond3

Legacy Member
Exorikos zei:
Wat bedoel je nu? Je zegt dat Perfect zwart bestaat, maar zegt er niks over...

Tenzij je blind zijn, bedoelde, maar dat heeft niet veel met deze thread te maken.

Allemaal lege regels is ook stoer.

hehe

lol

owned

perfect zwart, ja, gewoon alle golflengtes van licht die onze ogen kunne zien laten absorberen,lijkt me niet onmogelijk
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan