Archief - Zin niet volledig duidelijk in contract

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Candyman66

Legacy Member
Ik zit met een vraagske dat waarschijnlijk heel snel beantwoord kan worden. Voor mijn werk heb ik een bedrijfswagen ter beschikking gekregen. Hierbij zit een contract aan verbonden waar ik mij aan moet houden wat niet meer dan normaal is. Hierbij kwam ik bij een zin waarvan niet weet wat ze er juist mee bedoelen. Het persoonlijk jaarlijkse verbruik wordt geacht 5000 km te bedragen.

Bedoelen ze hier nu mee dat ik niet meer dan 5000km privé mag rijden of dat ik op zijn minst zoveel moet rijden privé ? Ik weet dat het een heel stomme vraag is, maar hopelijk krijg ik wel een degelijk antwoord :)
De thread mag er na gesloten worden.

HighWire

Legacy Member
Als ik die zin lees krijg ik de indruk dat je op zen minst ongeveer zoveel moet rijden...

Maar da kan ik niet met zekerheid zeggen, best eens vragen, die mensen gaan da beter weten als wij :)

Cycloon

Legacy Member
Volgens mij bedoelen ze dat 5000km het gemiddelde jaarlijkse vebruik is. Als uw auto dan voor privé doeleinden 10000km bolt gaan ze eens een praatje met u doen denk ik :p

Vordesh

Legacy Member
Adde nu da contract gelezen voor ge da getekend had zou ge dien zin ook zien staan hebben en kost ge da daar direct vragen :niceone:

cram

Legacy Member
Cyc1oon zei:
Volgens mij bedoelen ze dat 5000km het gemiddelde jaarlijkse vebruik is. Als uw auto dan voor privé doeleinden 10000km bolt gaan ze eens een praatje met u doen denk ik :p

KLopt als je meer dan 5000km doet na je uren (prive) moet je de rest bij betalen.
Of krijg je een bakfiets tot je te beschikking.

Lord Kveldulv

Legacy Member
Idd. Bij leasingswagens is het aantal km's een bijkomende factor om het budget voor de te kiezen wagen te bepalen. Hoe meer km, hoe 'slechter' uwe auto zal zijn. Ik heb zo net ne A3 misgelopen omda'k ver woon. Maar 5000km vind ik wel belachelijk weinig. Rekent da es uit op jaar basis. Kweet nie hoe gij uw weekends spendeert maar daarmee zou'k dus ene keer de maand naar mijn lief kunnen rijden...
Bij mij hebben ze het aantal km's voor mij beslist, en ze hebben er duidelijk bijgezegd da ze het opzettelijk zo hoog gezet hebben (kheb meer dan 20 000 privé km's) om nie in de problemen te komen met de leasing. Kga normaal gezien op 14 000km komen dus achteraf gezien is da nog nie zo absurd veel.

Candyman66

Legacy Member
Lord Kveldulv zei:
Idd. Bij leasingswagens is het aantal km's een bijkomende factor om het budget voor de te kiezen wagen te bepalen. Hoe meer km, hoe 'slechter' uwe auto zal zijn. Ik heb zo net ne A3 misgelopen omda'k ver woon. Maar 5000km vind ik wel belachelijk weinig. Rekent da es uit op jaar basis. Kweet nie hoe gij uw weekends spendeert maar daarmee zou'k dus ene keer de maand naar mijn lief kunnen rijden...
Bij mij hebben ze het aantal km's voor mij beslist, en ze hebben er duidelijk bijgezegd da ze het opzettelijk zo hoog gezet hebben (kheb meer dan 20 000 privé km's) om nie in de problemen te komen met de leasing. Kga normaal gezien op 14 000km komen dus achteraf gezien is da nog nie zo absurd veel.

Damn dat is idd niet zo geweldig. Ik heb nu al een 1000 privé km's gedaan door elk weekend naar mijn vriendin te gaan en eens weg te gaan. En zeggen dat ik deze auto nog maar een maand heb.

BuffaloBill

Legacy Member
U zal wss minder dan 25km van het werk wonen ?

Dan berekend men het voordeel van alle aard op die 5000km.

Dit wordt dan belast via uw loon : dus 5000km x coëfficiënt ( afhankelijk van de fiscale pk )

Maar wanneer u erover gaat , dan zal men deze berekeningen aanpassen.

Het is gewoon een richtlijn à la fiscaliteit

In tabel

<25 km .... VAA 5000km ( privé gebruik )
> 25 km ... VAA 10000km ( privé gebruik )

aub

Candyman66

Legacy Member
Was dat maar waar :) Ik woon 130 km van mijn werk. Elke dag doe ik 260 km (Lanaken - Brussel - Lanaken)

Ble$$ed^

Legacy Member
Cyc1oon zei:
Volgens mij bedoelen ze dat 5000km het gemiddelde jaarlijkse vebruik is. Als uw auto dan voor privé doeleinden 10000km bolt gaan ze eens een praatje met u doen denk ik :p

what he said

Toxic!

Legacy Member
Candyman66 zei:
Was dat maar waar :) Ik woon 130 km van mijn werk. Elke dag doe ik 260 km (Lanaken - Brussel - Lanaken)

Amai da's veel, is dat leefbaar? Ge moet al zeker 8 uur werken en dan nog uren in't verkeer.

Lord Kveldulv

Legacy Member
1000km op een maand als ge met 5000 voor een jaar moet toekomen... Hmja dan gaat het nut van ne bedrijfswagen een beke aan u voorbij he.
Normaal wordt da nie apart bekeken bij de afrekening. Ge moet zelf eens uitrekenen hoeveel km's ge per jaar naar uw werk doet en zien hoeveel er dan overblijft van wa ge gekregen hebt. Als ge geluk hebt hebben ze nog een marge ingecalculeerd. Uw verlof bijv. dat ze er niet vanaf getrokken hebben en ge dus de km's van cadeau krijgt misschien.
Maar in ieder geval uw km's beginnen tellen. Da geeft zowieso problemen als ge over uw totaal gaat.

Stimpy

Legacy Member
dat is hoogst wss wa ge voor privé moogt oprijden
uiteraard niet woon-werk verkeer

Blackend

Legacy Member
Candyman66 zei:
Was dat maar waar :) Ik woon 130 km van mijn werk. Elke dag doe ik 260 km (Lanaken - Brussel - Lanaken)

Niets persoonlijks maar zoiets zou eigenlijk verboden moeten worden tbh. :oink:

(tenzij het zo geregeld is dat ge bv max 2 dagen per week op uw werk zelf moet zijn en de rest thuis kunt doen)

whacker

Legacy Member
Da's inderdaad een richtlijn. Op't einde gaan ze (in't slechtste geval want in de meeste bedrijven kan hun da geen zak schelen) "totaal aantal km" - "aantal km voor werk" doen en als ze dan boven 5000 uitkomen gaan ze uw loon een klein beetje anders berekenen waardoor ge iets meer gaat moeten betalen voor uw auto. Meestal moet ge dat verschil niet betalen maar misschien als ge een ambetant bedrijf hebt moet ge het verschil terugbetalen.
<edit> 5000km lijkt misschien weinig maar alles hangt af van "de kilometers die ge voor uw werk rijdt". Bij ons moogt ge 70.000km doen over 2 jaar (bij heel kleine auto's) of 140.0000 over de vier jaar van de leasing. Zolang ge daar onder blijft zijn er helemaal geen problemen en als ge daar boven gaat hangt het af hoever ge van't werk woont. Het spreekt voor zich dat iemand die 5 minuten van't werk woont, intern werkt en meer dan 70.000 km doet op een jaar "lichtjes" profiteert. Dan moet ge al bijna een taxironde doen 's nachts (trouwens ook verboden in uw contract :))

Candyman66

Legacy Member
Blackend zei:
Niets persoonlijks maar zoiets zou eigenlijk verboden moeten worden tbh. :oink:

(tenzij het zo geregeld is dat ge bv max 2 dagen per week op uw werk zelf moet zijn en de rest thuis kunt doen)

Bedoelt ge dat ge vindt dat ik niet elke dag zo ene grote afstand mag afleggen ?
Het zou wel handig zijn als ik enkele dagen per week thuis kon werken :)

Blackend

Legacy Member
Candyman66 zei:
Bedoelt ge dat ge vindt dat ik niet elke dag zo ene grote afstand mag afleggen ?
Het zou wel handig zijn als ik enkele dagen per week thuis kon werken :)

Uhu. Teveel rijden. Gij zijt te lang onderweg :-) & enorm vervuilend natuurlijk.
(en nog eens het fileprobleem ... :/ )

Conqie

Legacy Member
Blackend zei:
Uhu. Teveel rijden. Gij zijt te lang onderweg :-) & enorm vervuilend natuurlijk.
(en nog eens het fileprobleem ... :/ )
ow het zou wel in het plaatje van de milieu rage passen, als hij dat wil doen laat hem begaan é zeg..

Pas maar op voor de "vervuilende" co2 :sleep:

Dieleman_F

Legacy Member
Ja, want CO2 is helemaal niet vervuilend :ironic:.

Bepalen hoe ver je van je werk mag wonen is natuurlijk wel absurd. :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan