Archief - Zaadjes cannabisplant uit Nederland

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

superbus

Legacy Member
Hoi,

Ik zou voor iemand die het eens wil proberen een paar zaadjes meenemen uit Nederland.
Nu, is dat eigenlijk illegaal, enkel de zaadjes? Zit daar ook zo'n beperking op, want ik heb er geen flauw idee van.

Gewoon een paar gram meenemen uit NL is ook verboden, maar over de zaadjes heb ik wel mijn twijfels.

Dank bij voorbaat.

no_way2go

Legacy Member
Ik denk dat het verboden is om ze over de grens mee te nemen maar als het maar voor enkele euro's is en je eventueel toch betrapt wordt dan zal je er gewoon vanaf komen met een waarschuwing fzo.

kRa

Legacy Member
zaadjes bevatten geen THC of cannabinoiden dus drugshonden zullen dit niet vinden. daardoor is de kans klein als ge gepakt word aangezien ge da overal kunt wegsteken...

Xylo

Legacy Member
Zaadjes kun je zelfs thuis laten bezorgen Growshop Alien doet dit.

distinct

Legacy Member
superbus zei:
Hoi,

Ik zou voor iemand die het eens wil proberen een paar zaadjes meenemen uit Nederland.
Nu, is dat eigenlijk illegaal, enkel de zaadjes? Zit daar ook zo'n beperking op, want ik heb er geen flauw idee van.

Gewoon een paar gram meenemen uit NL is ook verboden, maar over de zaadjes heb ik wel mijn twijfels.

Dank bij voorbaat.
vriend van me heeft zo'n zaadjes besteld online (via post laten leveren). ze zaten verpakt in een I-pod "sok". Heb er geen idee van of die zaadjes illegaal zijn of niet.

Kenz0r

Legacy Member
Is het niet zo dat je maar 1 vrouwelijke en 1 mannelijke mag bezitten?

Let wel op dat die planten ongeveer een meter hoog worden hé!

'T beste is eigenlijk da je er ene buiten zet in de zomer omdat je daar dan niet zodanig veel achter moet kijken. :p Een plant binnen zetten is wrs gebonden aan bepaalde apparatuur...

Vordesh

Legacy Member
Laat die gewoon opsturen. En informeert u goed als ge damee wilt kweken want anders zalt ni veel opleveren :)

distinct

Legacy Member
Kenz0r zei:
Is het niet zo dat je maar 1 vrouwelijke en 1 mannelijke mag bezitten?

Let wel op dat die planten ongeveer een meter hoog worden hé!

'T beste is eigenlijk da je er ene buiten zet in de zomer omdat je daar dan niet zodanig veel achter moet kijken. :p Een plant binnen zetten is wrs gebonden aan bepaalde apparatuur...

1 meter?? das wel een kleintje hoor.

die van me maat (mannelijke plant) is momenteel 2m10 ongeveer. zal normaal gezien nog groeien.

Kenz0r

Legacy Member
distinct zei:
1 meter?? das wel een kleintje hoor.

die van me maat (mannelijke plant) is momenteel 2m10 ongeveer. zal normaal gezien nog groeien.

Ahja, ik wist het niet meer exact, tis dus groter :D

@TS: informeer u goed ivm de groei binnenhuis (licht/warmte/vochtigheid/ziektes/...) en de hoeveelheid planten je mag bezitten. Je weet maar nooit dat je tegen de lamp loopt!

Hmgrwngd

Legacy Member
Ahum; cannabis is en blijft illegaal.

Denk eens aan de kinderen zeg!

distinct

Legacy Member
Kenz0r zei:
Ahja, ik wist het niet meer exact, tis dus groter :D

@TS: informeer u goed ivm de groei binnenhuis (licht/warmte/vochtigheid/ziektes/...) en de hoeveelheid planten je mag bezitten. Je weet maar nooit dat je tegen de lamp loopt!
tis te zien, een plant die in een kleine pot gehouden wordt gaat niet veel groter dan 1 meter worden.

Kenz0r

Legacy Member
distinct zei:
tis te zien, een plant die in een kleine pot gehouden wordt gaat niet veel groter dan 1 meter worden.

Ennnnnnnnnnnn.... we hebben een kenner! :D :D

Crashtestdummy

Legacy Member
wel slechte periode om er nu aan te beginnen zenne :p
doet da in maart-april ofzo, tenzij ge der den apparatuur voor hebt voor warmte en licht etc...

joyraider

Legacy Member
Warmte, licht, en misschien nog belangrijker: frisse luchtaanvoer, als je t deftig wil doen ;)

Rider

Legacy Member
Nee jongens basiskennis is oa het feit dat enkel de vrouwelijke plant 'produceert' :p

Zaad moogt ge imo vrij importeren. Der zit cannabiszaad in sommige vogelvoeders ook. Het is ook zo goed als niet traceerbaar natuurlijk. de kans da ge net door die éne flik gepakt wordt, die een licentie biologie heeft behaald, is vrijwel onbestaande :)

Anoniem0

Legacy Member
ik heb ooit 3 plantjes kunnen laten groeien uit vogelzaad.
i kid u not... er zitten cannabis sativa zaadjes daarin.
2 mannetjes en vrouwtje.
vrouwtje is 2.70 meter hoog geworden. (dit is verkeerd) ge moet ze laag snoeien. zo op een meter of een meter een half.

ge0x.

Legacy Member
Zaadjes mogen vrij geimporteerd worden, ge kunt dit ook via internet.
Bijvoorbeeld: Azarius.nl of growshopalien. Maar nu kun je infeite weinig aanvangen met dat zaad, tenzij je een growbox met HPS licht en afzuiging gaat gebruiken. Anders zou ik wachten tot lente volgend jaar want die zaadjes blijven niet vers!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan