Archief - Woning vraag : Schouwbak

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

vanhool

Legacy Member
Even een vraagje.
Wij zitten hier met een lek aan ons dak,en is er iemand komen kijken en indertijd als ons huis gezet geweest is,is er geen lood of zink (of wat het mag zijn) rond schouw gedaan,maar hebben ze dat gewoon toe gedaan me cement.
Nu komen ze dus morgen in lood of zink (ofwat het ook mag zijn),dat rond onze schouw doen.
Volgens die persoon kostprijs : 500 euro.Het wordt gedaan zal ik zeggen : met muziek zonder klank.

Is dat een aanvaardbare prijs die 500 euro of veel te veel eigenlijk???
Heb er geen verstand van,en hoop dat er iemand mij hier toch ff de nodige info kan over geven.

c3c

Legacy Member
Mja redelijk aanvaardbare prijs denk ik. Ze moeten deel van voegen uitslijpen en dan loodslabben erin plooien. + nog beetje hervoegen erna. Prutswerk dus.
Het uurloon van een zelfstandige is ook niet aan de lage kant de dag van vandaag... Dus redelijke prijs.

HighWire

Legacy Member
c3c zei:
Mja redelijk aanvaardbare prijs denk ik. Ze moeten deel van voegen uitslijpen en dan loodslabben erin plooien. + nog beetje hervoegen erna. Prutswerk dus.
Het uurloon van een zelfstandige is ook niet aan de lage kant de dag van vandaag... Dus redelijke prijs.

Was ik ook aan het denken... en het draait om je dak he, kan je mss beter iets meer betalen en er geen last meer van hebben dan bij een "goedkopere" aan te kloppen en binnen afzienbare tijd weer met een lek zitten...

vanhool

Legacy Member
c3c zei:
Mja redelijk aanvaardbare prijs denk ik. Ze moeten deel van voegen uitslijpen en dan loodslabben erin plooien. + nog beetje hervoegen erna. Prutswerk dus.
Het uurloon van een zelfstandige is ook niet aan de lage kant de dag van vandaag... Dus redelijke prijs.

Het is familie en werkt bij een aannemer,maar is zelf niet zelfstandig buiten op zaterdag :)

Epyon

Legacy Member
Alst familie is valt het nog te begrijpen, maar over het algemeen zijn dergelijke werken 'int zwart' af te raden. Sinds 2000 is het BTW tarief op dergelijke werken in huizen ouder dan vijf jaar verlaagd tot 6%. Dit geldt ook voor de materialen en leverings- & plaatsingskosten. Waarom nog rommelen in het zwart (met alle risico's vandoen) als het je volledig in orde slechts die fractie meer kost?

c3c

Legacy Member
Als dat familielid er wat ervaring mee heeft, gewoon laten doen door hem.

btw als ge alles officieel zal laten doen in u leven, zult ge nog veel mogen betalen hoor...

vanhool

Legacy Member
c3c zei:
Als dat familielid er wat ervaring mee heeft, gewoon laten doen door hem.


Het is zijn beroep dus zal hem wel ervaring er in hebben zekers :confused:

serq

Legacy Member
Ah werfleider C3C heeft gesproken ;)
Het is idd een juiste prijs, je moet ook eens vragen hoe ze het lood in de schouw zullen slijpen: volgen ze de voegen(in trapverband dus) of zullen ze een geul schijven evenwijdig aan de helling van het dak?
De eerste optie is het beste.

Greetz en succes met de herstellingswerken!

BloodSeaker

Legacy Member
Epyon zei:
Alst familie is valt het nog te begrijpen, maar over het algemeen zijn dergelijke werken 'int zwart' af te raden. Sinds 2000 is het BTW tarief op dergelijke werken in huizen ouder dan vijf jaar verlaagd tot 6%. Dit geldt ook voor de materialen en leverings- & plaatsingskosten. Waarom nog rommelen in het zwart (met alle risico's vandoen) als het je volledig in orde slechts die fractie meer kost?

De rekening van 6% op zich volstaat wel niet natuurlijk ;) Het uurtarief op zich is al een pak duurder in het wit ook he. Het scheelt natuurlijk een pak tov 21%, maar de uurkost van het werk op zich is nu eenmaal een pak hoger in het wit:)

vanhool

Legacy Member
serq zei:
Ah werfleider C3C heeft gesproken ;)
Het is idd een juiste prijs, je moet ook eens vragen hoe ze het lood in de schouw zullen slijpen: volgen ze de voegen(in trapverband dus) of zullen ze een geul schijven evenwijdig aan de helling van het dak?
De eerste optie is het beste.

Greetz en succes met de herstellingswerken!

Hij heeft het niet in trapverband gedaan maar gewoon evenwijdig met de helling van het dak.
zoals dus bij de meeste huizen blijkbaar gebeurd is.
Hebben een prijsooferte gevraagd voor 2 dakgoten van 5 meter breed gemaakt in hout en bekleed met plastiek,kostprijs 750 euro het stuk :cry: .
Een huisje is iets duur,maar ach kom beter daar investeren dat in men wagen.
Was tot 4 maand terug een tuningfreak.

vanhool

Legacy Member
spray-bunny zei:
Vraag een ander bedrijf om een 2e offerte te maken?

Die dat het zou doen is niet echt een bedrijf.Is een familielid.
Volgens hem komt het omdat de grondstof prijzen het afgelopen jaar al met 83% zijn gestegen dat de prijs van de schouwbak + goten zo hoog is.

Netrem

Legacy Member
die zal u wel ni int zak zette zeker.. tis familie..

ofwel heb ik geen hoogte van die zaken, maar kzie ni in da mijn neef/broer/nonkel mij int zak zou zette, integendeel :s

vanhool

Legacy Member
Ik heb totaal geen idee van die prijzen daarom dak hier wa meer raad vraag.
Of ben ik mss den enige da een huis hij gekocht en renovatie uitvoert?
Precies wel!

Cycloon

Legacy Member
Zink is ook nie goedkoop ze vandaag de dag, en ze hebben best wat kilo's zink nodig voor een schouw. Reken maar een redelijk percentage van die prijs voor de zink en natuurlijk ook een dagske werk.

vanhool

Legacy Member
Cyc1oon zei:
Zink is ook nie goedkoop ze vandaag de dag, en ze hebben best wat kilo's zink nodig voor een schouw. Reken maar een redelijk percentage van die prijs voor de zink en natuurlijk ook een dagske werk.

Hij heeft een ganse rol zink gekocht,die koste 6000 oude bfr zei hij zonder de btw.
En hij heeft er een half dagske werk aan gehad.

En oppassen met zwart werkers.Waarom?Als ze dat dagelijks doen,als hun hoofdjob waarom zouden ze het dan ineens in het zwart minder goed doen?

^MystiQ

Legacy Member
Osi` je mag niet vergeten dat er nog altijd veel onnozele wieties rondlopen hé. Zo een dingen laat ge beter officieël doen of ge doet het zelf ;)

Want als ze int zwart werken moede achteraf ook nie reclameren ;)

vanhool

Legacy Member
Math'ke zei:
Osi` je mag niet vergeten dat er nog altijd veel onnozele wieties rondlopen hé. Zo een dingen laat ge beter officieël doen of ge doet het zelf ;)

Want als ze int zwart werken moede achteraf ook nie reclameren ;)

Bwa als ik klagen er van heb zal hij het wel komen tegoei doen op zijn kosten se.
Anders ga ik wel is reclameren bij zijn schoonvader hij zal hier rap staan dan op zijn kosten geloof me.

^MystiQ

Legacy Member
vanhool zei:
Bwa als ik klagen er van heb zal hij het wel komen tegoei doen op zijn kosten se.
Anders ga ik wel is reclameren bij zijn schoonvader hij zal hier rap staan dan op zijn kosten geloof me.

Zolang em nie van het dak valt en het werk goe is, is het allemaal in orde hé. ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan