Archief - Wifi slecht voor de gezondheid

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

128MB

Legacy Member
Draadloos internetten mag dan wel handig zijn, het is niet goed voor de gezondheid. De Independent on Sunday ontdekte dat draadloos internetten bij jongeren gezondheidsproblemen kan veroorzaken. De Britse ‘gezondheidswaakhond’, het Health Protection Agency, heeft de alarmbel geluid en vraagt een officieel onderzoek naar de gevaren van draadloze communicatienetwerken, vooral die op scholen.

Sir William Stewart, hoofd van het bureau, wil leerlingen onderzoeken op mogelijke schadelijke gevolgen van de straling die draadloze netwerken verspreiden. De Britse leerkrachtenvakbond, met zijn 35.000 leden, schaart zich langs de kant van het HPA en eist een officieel onderzoek.

In verschillende landen klinken steeds luidere waarschuwingen over Wifi. In de Oostenrijkse provincie Salzburg zijn draadloze internetverbindingen op lagere scholen zelfs al verboden. “Wifi-verbindingen zijn gevaarlijk”, zegt men daar onverbloemd.

Het Wifi-alarm waarschuwt voor kanker en voortijdige seniliteit, als gevolg van de stralingen. En dat terwijl hotspots over heel de wereld uit de grond schieten als paddenstoelen.

Bron: http://www.lnm.eu/news.html?newsid=22461

Is dit nu ne keer de waarheid of is't weer gezeik als met de kankerverwekkende gsm?

Gentille

Legacy Member
Stralen van de microgolf zijn ook kankerverwekkend, de GSM is ook kankerverwekkend. Wat is tegenwoordig nog gezond? Het draadloos internetten is iets nieuws dat de laatste jaren serieus in opmars is en natuurlijk komen er weer zo een negatieve berichten, bij de GSM en de microgolf was dat ook zo.

Thin Liz

Legacy Member
Op dit moment krijg ik dus: Wifi-straling, GSM-straling, Gamma-straling, radiostraling, UV-straling, ... noem een spectrum-op-en-nog-wat-straling door me heen... Gezond lijkt dit niet, maar wat is er aan te doen? Tenzij je terug in de Oertijd wil gaan wonen ofzo ;)

Je kan er niet meer onderuit:

Warm je eten op: Microgolfstraling
Bezoek een tandarts: UV straling/X-Straling
Zet je voor de TV: weer straling
Zet iets draadloos over: Bluetooth-infrarood: weer straling...

Sk8erMatty

Legacy Member
sjah, zoals gezegd is, alles is bijna kankerverwekkend of toch gevaarlijk, je moet gewoon goed uitkijken en opletten bij alles wat je doet, of voor je't weet kan 't wel es je laatste dag zijn :)

t0tec

Legacy Member
Ik heb just wifi, ga'k nu x-aantal jaar minder leven? :cry:

nee. Maja wat is er tegenwoordig nu nog eigenlijk gezond?

maxdevis

Legacy Member
het is altijd zoeken naar een middenweg:
hier staan de wifi en de dect-telefoons uit tussen iets na twaalf 's nachts en 7u 's ochtends

Dreamchaser

Legacy Member
Parnakra zei:
Vergelijk de gemiddelde leeftijd bij sterven van nu met die van x jaar geleden. (x >= 100)

Dat ligt voornamelijk aan:
- betere hygiëne
- vooruitgang in de geneeskunde
- geen hongersnood
- ...

Dit is wel niet zo over de hele wereld en zeker niet in de derde wereld, met als gevolg dat daar nu de gemiddelde leeftijd nog steeds op het niveau ligt van hier x jaar geleden.

Je hebt dus wel een punt dat de modernisering niet enkel ongezonde zaken introduceert, maar ook heel veel zaken die de gezondheid/levensduur positief beïnvloeden.

Parnakra

Legacy Member
Dreamchaser zei:
Dat ligt voornamelijk aan:
- betere hygiëne
- vooruitgang in de geneeskunde
- geen hongersnood
- ...
M.a.w., gezonder leven. =/
Dreamchaser zei:
Dit is wel niet zo over de hele wereld en zeker niet in de derde wereld, met als gevolg dat daar nu de gemiddelde leeftijd nog steeds op het niveau ligt van hier x jaar geleden.
Irrelevant.

ShadowJoker

Legacy Member
Nu heb ik net eergisteren een draadloze router aangekocht en nu dit weer. Verschrikkelijk.

Mag je dan helemaal niets meer met technologie doen als je "gezond" wilt blijven?

fordjah

Legacy Member
zucht.. tis altijd iets. Alles wat we eten is ongezond, alles wat we doen is ongezond .. Me die onnozele studies altijd :doh:

Dieleman_F

Legacy Member
fordjah zei:
zucht.. tis altijd iets. Alles wat we eten is ongezond, alles wat we doen is ongezond .. Me die onnozele studies altijd :doh:

Ja, laten we anders stoppen met onderzoeken te doen over gezondheid :ironic: . Kernafval dumpen naast iemand zijn huis, geen probleem!, want studies over gezondheidsrisico's zijn toch belachelijk.

fordjah

Legacy Member
Dieleman_F zei:
Ja, laten we anders stoppen met onderzoeken te doen over gezondheid :ironic: . Kernafval dumpen naast iemand zijn huis, geen probleem!, want studies over gezondheidsrisico's zijn toch belachelijk.

De meeste wel ja

GhO$T

Legacy Member
gentille zei:
Stralen van de microgolf zijn ook kankerverwekkend, de GSM is ook kankerverwekkend. Wat is tegenwoordig nog gezond? Het draadloos internetten is iets nieuws dat de laatste jaren serieus in opmars is en natuurlijk komen er weer zo een negatieve berichten, bij de GSM en de microgolf was dat ook zo.
Ik maak er mij toch ook soms zorgen over hoor, want zoals je zegt is er de microgolf, gsm, wifi,... nu kan je de mogelijke gevaren allemaal weglachen maar als je 50 bent en kanker hebt zal je er wel anders over denken, maar dan kan je natuurlijk niet zeggen 'ik heb kanker door mijn gsm' want ondertussen ban je al heel u leven aan 1000en soorten -mogelijks gevaarlijke- straling blootgesteld.

Het is misschien van geen enkel van die producten zwart op wit bewezen dat ze zeker dodelijk/kankerverwekkend zijn, maar tfeit dat ze ook niet zwart op wit kunnen zeggen dat het NIET gevaarlijk is...

Maar probleem is dat we er toch niks kunnen aan doen, je kan u gsm buiten gooien maar de gevaarlijkste straling komt toch van de gsm masten die overal rond u zijn. Je kan u wifi buiten smijten maar dan loop je nog constant in de stralen van u buren, op school, op werk,...
Gewoon niet teveel zorgen over maken en hopen op het beste zeker :unsure:

virtualdude

Legacy Member
't grappigste van al. De meeste producten worden pas gevaarlijk geacht na X aantal jaar.
Nu studies houden over het effect van X is moeilijk gezien hun invloed traag is.

Kijk naar asbest. Hoe lang heeft het geduurd voor dat men dit als gevaarlijk aanzag.

Als ge weet dat straling gevaarlijk is dan moet ge echt stom zijn om gsm, wifi en andere straling als safe te aanzien.

Bjorn

Legacy Member
Thin Liz zei:
Op dit moment krijg ik dus: Wifi-straling, GSM-straling, Gamma-straling, radiostraling, UV-straling, ... noem een spectrum-op-en-nog-wat-straling door me heen... Gezond lijkt dit niet, maar wat is er aan te doen? Tenzij je terug in de Oertijd wil gaan wonen ofzo ;)

Je kan er niet meer onderuit:

Warm je eten op: Microgolfstraling
Bezoek een tandarts: UV straling/X-Straling
Zet je voor de TV: weer straling
Zet iets draadloos over: Bluetooth-infrarood: weer straling...

-mijn eten warm ik niet op met een microgolf :wtf:, hier thuis staat er zo geen ding en wat maken die 2 minuten langer wachten ofzo nu uit.
-tandarts is niet iets waar ge wekelijks naartoe gaat heh ;)
-plasma's of lcdschermen geven straling af die te verwaarlozen is afaik
-moet dat echt draadloos :) ? al die dingen zijn perfect te vervangen met draden hoor :) ,
en bluetooth is bv wel positief in de zin dat als mijn vader bv 6h/dag belt ofzo, hij barstende koppijn heeft van die gsmstraling, als hij een bluetooth headset gebruikt is dit niet het geval :) , niet dat ik zeg dat bluetooth geen straling geeft, maar alleszins veel minder schadelijk dan gsm straling.

OT: hier geen wifi dus :) , draden ftw!

virtualdude zei:
't grappigste van al. De meeste producten worden pas gevaarlijk geacht na X aantal jaar.
Nu studies houden over het effect van X is moeilijk gezien hun invloed traag is.

Kijk naar asbest. Hoe lang heeft het geduurd voor dat men dit als gevaarlijk aanzag.

Als ge weet dat straling gevaarlijk is dan moet ge echt stom zijn om gsm, wifi en andere straling als safe te aanzien.

²ed, is onlangs in het nieuws geweest dat gsm straling gevaarlijk was voor kinderen ofzo, aangezien de schedel nog niet zo dik is als bij een volwassene :lol: , en binnen x aantal jaar zal het zijn van 'ah neen we waren mis, tis voor volwassenen ook schadelijk', ondertssn is het aantal hersentumoren natuurlijk met zoveel % gestegen :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan