Archief - Wifi schadelijk voor gezondheid?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tweek

Legacy Member
of ge hebt uwe pols miss in een bepaalde positie die niet compleet natuurlijk is ? :p


mja zoals er in het artikel staat dan moete ook elke vorm van signaal verbiede als ge 100% zekerheid wil da er geen schadelijke gevolgen zullen zijn.

TheAntropoid

Legacy Member
elke vorm van straling is gevaarlijk..
van gamma, uv tot radio ;)

Wireless networking, gsm etc gaan ze pas den invloed van kennen binnen tiental jaren.

stoffer

Legacy Member
Al enorm veel studies gedaan naar de invloed van straling door GSM's en er is nog nooit bewezen dat het schadelijk zou zijn.

_DM_

Legacy Member
stoffer zei:
Al enorm veel studies gedaan naar de invloed van straling door GSM's en er is nog nooit bewezen dat het schadelijk zou zijn.

Toch wel.

GSM-straling schadelijk voor DNA
'Het is goed voorzichtig te zijn'
Talkback
Lars Pasveer
21 december 2004
Bron: ZDNet

Radiogolven uit mobiele telefoons hebben nadelige gevolgen voor lichaamscellen en beschadigen DNA, blijkt uit laboratoriumstudies, mede gefinancierd door de Europese Gemeenschap.
Het onderzoek met de klinkende titel Risk Evaluation of Potential Environmental Hazards from Low Energy Electromagnetic Field Exposure Using Sensitive in vitro Methods (REFLEX) werd uitgevoerd door wetenschappers in twaalf landen.

Het onderzoek, dat vier jaar duurde, stond onder toezicht van een onafhankelijke Duitse stichting, dat nu ook de eindresultaten bekendmaakt. Projectleider Franz Adlkofer zegt dat de elektromagnetische velden die mobiele telefoons produceren, tot gevolg hadden dat DNA in cellen kapot ging. De schade kon bovendien niet altijd door de cel worden gerepareerd.

Beschadigd DNA levert gemuteerde cellen op, wat tot kanker kan leiden - al haast Adlkofer zich te zeggen dat de onderzoekers geen paniek willen zaaien. Omdat het om een laboratoriumonderzoek gaat, zijn er geen werkelijke gezondheidsrisico's aangetoond. Vervolgonderzoek met dierproeven en testen op menselijke vrijwilligers moet de komende jaren duidelijkheid verschaffen.

Adlkofer adviseert altijd via een landlijn te bellen, als deze beschikbaar is. Als de mobiele telefoon onvermijdelijk is, zou in het ideale geval een headset ingezet kunnen worden. "Het is goed voorzichtig te zijn", aldus Adlkofer.

Andere proeven - mede gefinancierd door de mobiele telefoonindustrie - bewezen wel effecten op het menselijk lichaam (een lichte temperatuurstijging van het hoofd met hoofdpijn of misselijkheid tot gevolg), maar er is geen onomstotelijk bewijs dat mobiel bellen gevaarlijk is. De mobiele telefoonindustrie, goed voor een omzet van 100 miljard dollar per jaar, houdt dan ook vol dat mobiele telefoons de gezondheid niet schaden.

Fabrikanten van mobiele telefoons hebben nog niet op de onderzoeksresultaten gereageerd.

den Acid Burn

Legacy Member
dat vermogen is immers veel te klein om echt schadelijkt e zijn.
naast een draaiende microgolf staan, DAT is schadelijk!

en hoeveel mensen gebruiken een microgolfoven, mss 80% ofzo

Zeta Reticula

Legacy Member
den Acid Burn zei:
dat vermogen is immers veel te klein om echt schadelijkt e zijn.
naast een draaiende microgolf staan, DAT is schadelijk!

en hoeveel mensen gebruiken een microgolfoven, mss 80% ofzo
De elektromagnetische golven worden binnen de kooi gehouden?

Trouwens "straling" van WiFi en microgolfoven zijn beide zelfde frequentie: resonantiefrequentie van watermoleculen.

den Acid Burn

Legacy Member
de frequentie is idd allebei 2400 MHz, de frequentie waarbij watermoleculen trillen (= verwarmen)
die frequentie is gekozen omdat in elk voedsel wel een hoeveelheid water zit, en zo kan dus praktisch alles verwarmd worden.

en de microgolfoven moet normaal gezien de straling binnehouden door het metalen gaas , maar ge moogt gerust zijn dat er nog heel wat straling vrijkomt.
GEEN goed idee dus om met uw hoofd voor de microgolfoven te gaan staan om te kijken en ZEKER NIET voor kinderen!

dat terzijde, het vermogen van een microgolfoven is een pak groter dan dat van een wifi router of dat van een gsm en daarom veel schadelijker

viewer

Legacy Member
Zeta Reticula zei:
Trouwens "straling" van WiFi en microgolfoven zijn beide zelfde frequentie: resonantiefrequentie van watermoleculen.

waarom? bij een microgolf is da logisch, maar voor een wifi moeten er toch betere dingen te vinden zijn?

Zeta Reticula

Legacy Member
viewer zei:
waarom? bij een microgolf is da logisch, maar voor een wifi moeten er toch betere dingen te vinden zijn?
Ge hebt WiFi-a, da's op een andere frequentie. Maar vanaf WiFi-b is op 2,4 GHz. Heeft te maken met frequenties die nog vrij zijn over de wereld (niet gebruikt voor andere toepassingen) + andere fysische eisen gesteld aan overdrachtsdingens (maar dat zal wel allemaal heel erg theoretisch zijn), dacht ik. WiFi-a wordt dan ook nog zelden toegepast en was enkel in V.S., dacht ik. Meer weet ik niet.

't Is trouwens daarom dat WiFi vaak minder goed werkt in vochtige omgevingen. De watermoleculen absorberen de energie van de signalen...

Dieleman_F

Legacy Member
Oja, is het ook logisch dat mijn wifi minder goed werkt al de deur tussen de kamer van de computer en die van de wifi toe is?

TheAntropoid

Legacy Member
idd microgolf oven is enorm gevaarlijk..
geeft echt straling vrij..
Knsap niet dat mensen zoiets in huis halen??
jongens als je iets moet verwarmen gebruik uw huisvuur of waterkoker..
Op die twee minuten moet je niet kijken é

Conqie

Legacy Member
infeKted zei:
Naar aanleiding van dit artikel:

http://tweakers.net/nieuws/45577/Heisa-omtrent-straling-wifi-netwerken-in-scholen.html

Mijn ervaring:
Ikzelf zit op een hogeschool waar alles draadloos is en iedereen een laptop heeft. Ik heb ooit wel last van m'n linkerpols als ik lang aan m'n laptop werk en hier zit net de wifi-ontvanger.

Toeval? Geen idee, maar echt gezond lijkt het mij allemaal toch niet.

Reacties?
HET HEEFT GEEN KABELS DUS HET IS SLECHT, OP DE BRANDSTAPEL ERMEE

dat gevoel heb ik als ik zulke dingen hoor

Uiteindelijk weet je niet wat meer te geloven, maar dat ding van die pols heeft er echt wil niets mee te maken hoor :)

Jo3Rii

Legacy Member
TheAntropoid zei:
idd microgolf oven is enorm gevaarlijk..
geeft echt straling vrij..
Knsap niet dat mensen zoiets in huis halen??
jongens als je iets moet verwarmen gebruik uw huisvuur of waterkoker..
Op die twee minuten moet je niet kijken é


whahaa :rofl: :rofl: :rofl: !!
als ge zo moet leven stopt ge er maar beter mee ze vind ik :ironic: ..

DéWé

Legacy Member
TheAntropoid zei:
idd microgolf oven is enorm gevaarlijk..
geeft echt straling vrij..
Knsap niet dat mensen zoiets in huis halen??
jongens als je iets moet verwarmen gebruik uw huisvuur of waterkoker..
Op die twee minuten moet je niet kijken é

Microgolven zijn alles behalve gevaarlijk voor de mensen. De straling die echt gevaarlijk is, is de straling die onze cellen beïnvloedt zoals UV straling...

Exorikos

Legacy Member
Zit er rond een microgolf zo geen rooster van een of ander metaal om die straling tegen te houden? Ik zie geen ander nut van dat rooster dat het zicht op mijn eten altijd belemmerd.

Zeta Reticula

Legacy Member
Exorikos zei:
Zit er rond een microgolf zo geen rooster van een of ander metaal om die straling tegen te houden? Ik zie geen ander nut van dat rooster dat het zicht op mijn eten altijd belemmerd.
Ja, gewoon een metalen kooi. Als ge daar zo wat elektromagnetische wetten op toepast (die van Maxwell... welke anders...). Kunt ge dat aantonen dat de golven binnenblijven. De gaatjes in die kooi aan het venstertje mogen niet groter zijn dan een bepaalde diameter en die is afhankelijk van de golflengte (en dus de frequentie) van de straling. Intuïtief lijkt mij dat allemaal redelijk duidelijk, maar vraag mij geen details. Maar een speurtocht op (de Engelse) Wikipedia zal je waarschijnlijk heel wat wijzer maken.

Het heeft niks te maken met het soort metaal. 't Is gewoon een elektromagnetische eigenschap.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan