Archief - Werkstudent

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bloob

Legacy Member
metaphore zei:
Kzeg het, bij ons in de mc donalds is dat echt perfect.
ik werk elke zondag van 8u tot 13u
(normaal zijn de uren tot 14u, ik mag altijd een uur vroeger door omdat ik naar de chiro moet)

en als ik extra geld nodig heb vraag ik bv om eens een week zaterdag bij te werken of in de vakantie enkele extra dagen te werken.
Dat is allemaal geen probleem. Ik kan dan zelfs zeggen welke uren ik het liefste heb. Daar houden ze dan ook werkelijk rekening mee.

Als het examens/blok zijn, dan zeg ik dat en hoef ik niet te werken.
deze vakantie heb ik bv 2,5 maanden niet gewerkt wegens blok, examens, werchter, chirokamp.

dat was geen probleem.

Ik weet natuurlijk niet of ze in elke mcdonalds zo flexibel zijn, maar als je op zo'n plaats terecht komt zit je echt wel goed :)

mcdonalds staat niet voor niets op plaats 22 voor beste werkgever van het jaar 2006. Dit is zeker niet slecht.

ik heb er nog nooit gewerkt, maar heb al van vele mensen gehoord dat het in mcdonalds fijn is om te werken.

linkje: http://www.mcdonalds.be/nl/index_NL.php?page=employment:employer2006

quote uit het linkje :
De meest opvallende resultaten uit het onderzoek zijn toch wel de uitstekende bedrijfssfeer, de dialoog en de openheid, maar eveneens de integratie van personen van andere etnische of religieuze afkomst. De werknemers bestempelen McDonald’s als een bedrijf waar ze rechtvaardig worden behandeld en waar het aangenaam werken is.

InSaNe_CLowN

Legacy Member
maar is in mcdonalds werken niet zeer stresserend ?
Wat moet je daar zoal doen eigenlijk ?

metaphore

Legacy Member
Hangt er vanaf welke uren je hebt
zoals ik van 8 tot 14u:

1 begint met de afwas, rustig op eigen tempo alles van de dag ervoor afwassen.
als dit klaar is moet hij alle spullen terug naar de keuken brengen, alles aanvullen van salade, vlees, kipproducten, sauzen, ...
dit is meestal van 8-10 voor die persoon

Een andere begint de vetbakken (waar fritten en nuggets etc in gebakken worden) te filteren en om de zoveel dagen te vervangen.
meestal ook van 8-10

dan moet er nog geschuurd worden, karton opgeruimd en weggebracht worden, parking opkuisen, ....
allemaal klusjes dus

rond half12 begint het volk binnen te stromen en dan maak je hamburgers en al die shit.

Als het druk is durft da wel ff stresserend te zijn, maar over het algemeen valt da wel mee.

(als ge niet in de keuken staat moet ge de mensen gewoon bedienen aan de toog)

positieve punten om er te werken zijn:
-de aangenaame werksfeer, heel losjes (de bazen zijn eigelijk je vrienden)
-er werken veel jongeren, ook leuk om dan als student daar te werken
-goed loon
-leuk werk op zich (naar mijn persoonlijke mening toch)

Sivve

Legacy Member
Ben op twee plaatsen ingeschreven, mijn pa heeft mss ook al iets voor me gevonden enzo, en men ma gaat mss nog een chill tweede beroepje bij doen.

Maar toch bedankt voor de vele uitgebreide en hulpzame replies mannen:)

Grtz

LeSec

Legacy Member
Kga deze thread ff "gebruiken" zodat ik geen nieuwe hoef te maken :) :

Kheb een klein vraagje over het al dan niet verliezen van kindergeld.
Ik heb deze vakantie 2 weken gewerkt voor onze allerleukste overheid en voor mijn vader, in totaal hebbek voor beide iets van een 2500 euro verdiend.

Nuja, kwil tijdens het jaar nogwat bijwerken (waarschijnlijk 2à3 dagen per week) de vraag is nu, hoeveel mag/kan ik nu nog verdienen?

angelus2002

Legacy Member
voor kindergeld is er geen probleem. Kindergeld verlies je pas als je meer dan 79 uu per maand werkt (eigenlijk is het 240 uur per kwartaal). Je verliest dan het indergeld voor de periode dat je teveel gewerkt hebt (retributie).

Waar je meer op moet letten is de zogenaamde 'ten laste' grens. Als je werkt en je hebt in het jaar meer verdent dan €3250 brutto, dan kunnen je ouders je niet meer ten laste maken bij de belastingen, wat in vele gevallen een serieuze domper is voor je ouders.

Soms mag je meer verdienen. Bijvoorbeeld kinderen van alleenstaande ouders mogen € 4750 verdienen. Idem voor gehandicapte kinderen.

Let wel op; dit geldt niet voor het zogenaamde 'vakantiewerk'. Als je met een studentencontract werkt mag je meer verdienen. De eerste €1750 is vrijgesteld, daarna geldt de regel van €3250 brutto. MAAR; een studentencontract mag MAXIMAAL 2 x 23 dagen per jaar zijn (23 in de vakantie, en 23 onder het jaar, bijvoorbeeld kerstvakantie).
Als je langer werkt dan 6 maanden op het jaar heb je SOWIESO geen studentencontract meer (ongeact het aantal dagen), en kan je ook niet meer genieten van de vrijstelling. Hetgeen trouwen totaal discriminerend is...

De theorie die ik juistgezegd heb is volledig juist. De getallen kan er echter een beetje naast zijn, want veranderen jaarlijks (maar zal nooit meer of minder zijn dan €100 ernaast)

Gr,
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan