Archief - Werken + kindergeld = ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jedi M.S.

Legacy Member
Bedankt voor de moeite, maar staat er nu dat ik na dat jaartje werken weer m'n kindergeld zal ontvangen of niet :s

XoN`-

Legacy Member
wachttijd:

< 18 = 180 dagen
> 18 = 270 dagen

NB; deze periode wordt verlengd met de periode waarin het kind in juli, augustus of september tewerkgesteld was op grond van een overeenkomst voor tewerkstelling van studenten.

Darth-Falcon

Legacy Member
ja ge krijgt terug kindergeld dan, ik heb een jaar werkloos geweest na t middelbaar en dan ben ik naart hoger gegaan, zolang ge geen 26 ze krijgt ge altijd kindergeld als men nog opt school zit

Jedi M.S.

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
ge ga nog verschieten hoe makkelijk ge werk vind zonder diploma
Kheb al werk, dat is het probleem niet :)

En ik ben eigenlijk alleen maar geïnteresseerd in jobs die geen diploma vereisen. Als ik ga verderstuderen is het puur omdat de studies mij interesseren voor m'n vrije tijd.

Jedi M.S.

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
ja ge krijgt terug kindergeld dan, ik heb een jaar werkloos geweest na t middelbaar en dan ben ik naart hoger gegaan, zolang ge geen 26 ze krijgt ge altijd kindergeld als men nog opt school zit
Ok cool, twas dat dat ik moest weten :)

Ohja nog iets, het ACV, is dat de VDAB ? M'n ouder zagen constant dat ik me in het ACV moet gaan inschrijven...

XoN`-

Legacy Member
Wanneer ge < 25 zijt & terug onderwijs volgt (ingeschreven voor minstens 27 studiepunten) & ge u ten laatste inschrijft op 30 november > kinderbijslag


Met gevolg: Ja ge trekt trug kinderbijslag

Jedi M.S.

Legacy Member
Hehe ok :)
Bedankt allemaal voor de hulp. Nu rest het nog aan mij om de beslissing te nemen als ik dit schooljaar oversla of niet :)

XoN`-

Legacy Member
np, Ben je al afgestuurd @ humaniora? Zoja dan zouek wel is wagen (in acht nemen dat geld verslavend werkt)

ben je nog niet afgestudeerd? Ur making a huge mistake :p


Greetz!

blacky

Legacy Member
XoN`- zei:
np, Ben je al afgestuurd @ humaniora? Zoja dan zouek wel is wagen (in acht nemen dat geld verslavend werkt)

ben je nog niet afgestudeerd? Ur making a huge mistake :p


Greetz!

idd eens je werkt heb je later echt geen goesting meer om terug te gaan studeren. Wees daar maar zeker van. Best is gewoon zoals iedereen blijven studeren alles in 1 keer afmaken en gewoon doorzette of stoppe me studeren en vast gaan werken voor heel uw leven :)

Inspector Monkfish

Legacy Member
Ik ben nu ongeveer hetzelfde van plan. Ik heb 3 jaar in het hoger onderwijs gewoonweg verspilt omdat ik gewoonweg geen motivatie meer had. Na mijn vakantiewerk in september ben ik dan ook van plan om me in te schrijven bij de VDAB en te gaan werken. Ondertussen hou ik me al bezig met zoeken naar degelijk werk.


Anderzijds wil ik wel een diploma hoger onderwijs behalen omdat ik na verloop van tijd graag naar het buitenland zou willen trekken en omwille van de meerwaarde. Ik besef dat het zeer moeilijk is, maar ik hoop dat mijn ambitie het haalt van de rest.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan