Archief - werken in het buitenland

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

J3rry

Legacy Member
heeft er soms iemand ervaring met werken in het buitenland (met vaste woning in belgie)

ik zit in de bouw en ben nu met opleiding voor bouwplaats machinist bezig
daar was vorige week ne gast vertrokken naar dubai voor bij jan de nul te werken
en die zou daar 3 maand werken 1 maand thuis dan terug 3 maand etc...
10u per dag werken 7 dagen op 7 dus in het weekend ook werken

dingen die ik graag zou weten zoals:

- verdien je dan beter/meer
- hoe zit dat dan met je belastingen
- visum/werkvisum nodig ? zoja hoelang duurt dit om aan te vragen

kheb wat opgezocht maar vind er bijna niets van terug

noccy

Legacy Member
Ik heb een tijd op De nul hun schepen gewerkt.
Is niet exact hetzelfde als op een werf (12u/dag; 7/7; 6weken op/6 weken af), maar ik vermoed dat veel dingen gelijkaardig zulen zijn.

Verdien je meer : Ja zeker weten, had 2500€ netto. En je wordt dus ook betaald in de maanden dat je thuiszit. Dus in de maand dat je thuiszit heb je in feite 4maandlonen min een beetje zakgeld dat je in dubai zal opdoen. Eten , drank, woonst in Dubai is normaal allemaal 100% door de nul betaald, dus je hebt enkel wat zakgeld nodig voor sigaretten,alcohol en uitstapjes. (pas hier mee op! je kan makkelijk 2000€/maand opdoen in zon land als je niet goed oplet :d )
U ziekteverzekering en pensioenafbetalingen worden ook allemaal door de nul gedaan, gaat echt geen frank af van u loon.

Belastingen : Allemaal door de nul betaald. dus jouw loon is netto en dat blijft ook zo. Stuur je belastingsbrief naar hun financiële dienst en zij vullen alles in. Mocht je toch een aanslag krijgen stuur je deze ook op naar de nul en zorgen zij er wel voor, je zal zelf geen cent moeten betalen.

-visum : nooit last mee gehad, zie gewoon dat je een internationaal paspoort hebt en dingen zoals werkvergunning; ziekteverzekering; medische keuring enz worden allemaal door de nul in orde gebracht

Spliffsnatcher

Legacy Member
@noccy

Is het nog altijd zo dat bij de nul zo nogal snel door hun werkrachten gaan?

J3rry

Legacy Member
thx voor de info, zal deze of volgende week eens binnenspringen bij jan de nul

Cyclone

Legacy Member
Spliffsnatcher zei:
@noccy

Is het nog altijd zo dat bij de nul zo nogal snel door hun werkrachten gaan?

yep :) wat ik er van hoor van mijn kammeraad toch :)

russian

Legacy Member
Ik wil graag in de States leven en werken. Jammer maar helaas is het niet zo eenvoudig om er binnen te geraken.

Cranox

Legacy Member
J3rry zei:
wat zijn de redenen dat ze snel door hun werkkrachten gaan ?
Als ge 3 maand elke dag 10 of 12u moet werken en dit 7 op 7 ( en ook nog in die warmte ) dan hou je dit geen jaren vol hoor.

SIO

Legacy Member
mja probleem is ook als ge bv. drie jaar bij De Nul werkt voor bv baggerwerken en ge gaat dan solliciteren in woningbouw is uw ervaring dan relevant of ni, da zou ik graag weten

noccy

Legacy Member
voornaamste redenen zijn volgens mij;
6maanden op een jaar van huis weg, of zelfs 9 als je in een 3/1 systeem werkt;
verveling/eenzaamheid...meer van toepassing op een schip waar je niet afkan, op een werf/baggerstort valt het waarsch nog wel mee;
vriendinnen die gek worden en eisen dat je stopt na 3maand;
geen al te aangename (of toch zeer weinig) collega's...op die schepen bvb zuipt bijna 2/3e zich iedere avond zat uit verveling/miserie;
hitte heb ik ook over horen klagen, ge moet er tegen kunnen van bij 45° op een metalen dek te staan. Was voor mij persoonlijk gn probleem aangezien ik in landen zoals iran,dubai,aus,s'pore ben opgegroeid. ;
en sommigen werken nu eenmaal niet graag...als je 8u werken al veel vindt moet je zeker niet overschakelen op 12u/dag 7/7;
eens je ouder wordt stoppen de meesten er ook mee..je ziet zeer weinig 45plussers die nog zo'n werk doen.

Denk dat dat zowat de voornaamste redenen zijn waarom bedrijven zoals de nul altijd op zoek zijn naar nieuwe mensen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan