Archief - Werken in het buitenland (projecten)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gitan

Legacy Member
Wie werkt (voor een deel van zijn tijd) in het buitenland voor projecten (week: buitenland, weekend: thuis) en heeft een relatie?
Hoe ga je om met het feit dat je je partner in de week niet ziet? Met eventuele kinderen?

Ik heb gisteren een sollicitatiegesprek gehad dat goed verlopen is, maar het zou gaan om een job waarin de kans op projecten in het buitenland (benelux + fra) groot is (zou ook in het contract staan). Dit houdt mij wat tegen. Ik heb een vriendin die dat helemaal niet ziet zitten en binnen een jaar of 5 zal er wel al ne kleinen rondlopen die ik uiteraard wil zien opgroeien (en niet enkel in de weekends). Mocht ik alleen zijn zou ik het reizen nog wel redelijk zien zitten, maar in mijn huidige situatie is dat een andere zaak.

GroovyBeatsss

Legacy Member
Ik zit zelf niet in die situatie, maar zou toch eerder voor het gezin kiezen!
Ik betwijfel ook of dit je relatie ten goede zal komen, maarja iedere vrouw is natuurlijk anderes, ma de mijne wordt al gek als die me 2/3dagen niet ziet:)

Denk best dat je toch eens goed moet overleggen met je vriendin en samen uit de situatie komen...

my 0,02€

fixer187

Legacy Member
Ik zou toch eerste eens wat meer info vragen op het werk hoe dat allemaal zit. Als het af en toe een project is in het buitenland en de rest gewoon in Belgie zou ik er niet zo veel mee inzitten.

Ik heb een korte tijd in Frankfurt bij Nintendo gewerkt en dat was voltijds ginder. In die korte tijd ben ik wel tot de conclusie gekomen dat ik mijn vriendin niet kon missen voor die constante periode, ookal kan ik in het weekend naar huis rijden. Door de super hoge woonkosten in de Frankfurt was het alleen gewoon niet haalbaar, zelfs als mijn vriendin zou verhuizen naar Duitsland zou dit nog tot vele problemen leiden. Dusdanig heb ik dan maar ontslag genomen.

Nu heb ik ander werk en misschien zou dit in de toekomst leiden om een weekje in het buitenland te werken. Hier zou ik geen problemen mee hebben omdat je altijd de zekerheid hebben dat je na een weekje gewoon terug thuis bent.

Dus vragen aan je werk hoe frequent die projecten voorkomen....

Gitan

Legacy Member
@beatlover: de mijne wordt al zot als ze mij een dag niet ziet! Dat zegt genoeg zeker?

@fixer187: Ze spreken van een derde van de tijd, gespreid over de carrière.
En inderdaad: een weekje zou ik ook geen probleem vinden.

maxdevis

Legacy Member
mijn vader is eigenlijk heel zijn loopbaan regelmatig in het buitenland geweest.
soms kort 2-3 dagen, soms langer 2 weken.
en ik kan zeggen, dat is voor het gezin en de relatie van mijn ouders eigenlijk nooit belastend geweest. Meer zelfs, ik denk dat dat positief was.
Je kijkt niet elke dag op dezelfde en je krijgt tijd om de andere te missen.
En je krijgt frequent flyer miles, dus dankzij het werk in het buitenland gratis vliegticketten.

ik zou wel weten wat kiezen

Ignis

Legacy Member
Het belangrijkste is eigenlijk dat je voor jezelf een aantal objectieven uitstippeld met wat je wilt bereiken en uiteraard ook kijkt naar je toekomst binnen het bedrijf.

Als je tot je 50ste telkens voor 1 à 2 weken naar een of andere uithoek gestuurd word kan dit natuurlijk zeer oninteressant zijn, daarentegen als je nu enkele jaren wat trips moet maken en dan later kans maakt op een andere positie binnen het bedrijf waarvoor je minder moet rondreizen kan dit net zeer interessant zijn. Natuurlijk ligt het uiteindelijk bij jou wat jij voor jezelf wilt bereiken.

Niet echt hetzelfde maar ben momenteel zelf een aanbod aan't overwegen voor een buitenlands bedrijf wat dus zou inhouden dat ik ook ofwel vaak weg van huis ben ofwel mss zelfs tijdelijk moet verhuizen. Je moet gewoon proberen beide samen te laten vallen.

YellinD

Legacy Member
Zoveel mogelijk pendelen... en anders, tja... je zou toch op voorhand moeten weten of je het aankan om zo een relatie te hebben... ik denk niet dat ik het zou kunnen, heb dus 4 maand gependeld naar utrecht. Zeer lange dagen maar uiteindelijk kom je nog elke avond thuis he

fixer187

Legacy Member
1 week ( alé technish gezien 5 dagen dan ) in een maand vind ik niet echt overdreven veel. Een addertje kan natuurlijk zijn dat ze die periodes eens systematisch kunnen verhogen...

Het zal zeker een hele ervaring zijn in verschillende landen te gaan werken.

Op zich zal je vriendin telkens heel blij zijn wanneer je elke keer terug komt :)

Je moet het zelf natuurlijk zeer deftig kunnen bespreken met je vriendin.

Najade

Legacy Member
In feb/maart zou ik een stage willen doen in Curaçao, bij de krant Amigoe (ze hebben een .com site)
Ik zou mijn vriend twee maanden niet zien
Overleefbaar, maar niet erg plezierig.
Alleen betwijfel ik dat ie er elk weekend 300 euro voor overheeft me even te bezoeken :)

Da's ff doorbijten eeh, per slot van rekening is het niet het einde van de wereld
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan