Archief - Werken in buitenland

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TomD

Legacy Member
Beste,

Ik werk in Nederland, ben student daar maar woon officieel in Belgie.

Nu werk ik gemiddeld tussen 4-8u/week daar gewoon legaal.

Nu, men ouders weten het niet dus heb ik een 2e rekening geopend voor mijn inkomsten.
In NL moet je een sofi-nr. aanvragen om te werken, maar ik weet niet of je je werk echt moet aangeven in Belgie. Ik betaal daar belastingen en krijg geen studie financiering. Op jaarbasis zou ik wel boven de 2500 per maand zitten, maar mijn contract is maar voor een paar maand.

Nu, voor mijn 2e rekening, is het het best dat ik die bij dezelfde bank open, of gewoon een nieuwe pakken zodat ze dat in Belgie niet weten? Op de belastingsbrief moet je invullen dat je buitenlandse rekeningen hebt, maar niet hoeveel;)

Dank bij voorbaat,

T

mauron

Legacy Member
Het is al een tijdje geleden dat ik mijn belanstingsaangifte heb ingevuld, maar ik meen mij te herinneren dat daar wel velden opstonden om inkomsten van buitenlandse oorsprong aan te geven. 100% zeker ben ik evenwel niet.

Hiapoe

Legacy Member
TomD zei:
Beste,

Ik werk in Nederland, ben student daar maar woon officieel in Belgie.

Nu werk ik gemiddeld tussen 4-8u/week daar gewoon legaal.

Nu, men ouders weten het niet dus heb ik een 2e rekening geopend voor mijn inkomsten.
In NL moet je een sofi-nr. aanvragen om te werken, maar ik weet niet of je je werk echt moet aangeven in Belgie. Ik betaal daar belastingen en krijg geen studie financiering. Op jaarbasis zou ik wel boven de 2500 per maand zitten, maar mijn contract is maar voor een paar maand.

Nu, voor mijn 2e rekening, is het het best dat ik die bij dezelfde bank open, of gewoon een nieuwe pakken zodat ze dat in Belgie niet weten? Op de belastingsbrief moet je invullen dat je buitenlandse rekeningen hebt, maar niet hoeveel;)

Dank bij voorbaat,

T

wacht ze... efkes rekenen: Je zou gemiddeld boven de 2500 euro per maand zitten? Dat is dus 2500x12=30.000 euro op jaarbasis. En je zegt dat het maar een paar maanden is... dus laat ons zeggen 3 maanden = 10.000 euro per maand aan 4-8 (gem 6) uren per week... da is 24 uur in de maand => 10.000/24= 416,66 euro per uur!!

Dienen job, is da drugssmokkel of zo? :D

GroovyBeatsss

Legacy Member
Hiapoe zei:
wacht ze... efkes rekenen: Je zou gemiddeld boven de 2500 euro per maand zitten? Dat is dus 2500x12=30.000 euro op jaarbasis. En je zegt dat het maar een paar maanden is... dus laat ons zeggen 3 maanden = 10.000 euro per maand aan 4-8 (gem 6) uren per week... da is 24 uur in de maand => 10.000/24= 416,66 euro per uur!!

Dienen job, is da drugssmokkel of zo? :D
Kdenk dat hij in Bef rekent!
Anders i'm off to holland:niceone:

FLT

Legacy Member
Hiapoe zei:
wacht ze... efkes rekenen: Je zou gemiddeld boven de 2500 euro per maand zitten? Dat is dus 2500x12=30.000 euro op jaarbasis. En je zegt dat het maar een paar maanden is... dus laat ons zeggen 3 maanden = 10.000 euro per maand aan 4-8 (gem 6) uren per week... da is 24 uur in de maand => 10.000/24= 416,66 euro per uur!!

Dienen job, is da drugssmokkel of zo? :D

30000 op jaarbasis, 10000 op 3 maand... wat klopt er niet...

Hiapoe

Legacy Member
FLT zei:
30000 op jaarbasis, 10000 op 3 maand... wat klopt er niet...

Oops, moest gedeeld door 4 zijn ;) 7500 per maand dus

maar dan nog: 7500/24=312,5 euro is nu nog nie echt een hongerloon é... ;)

Euh... ben efkes nie meer mee met mijn eigen redenering...
Anyway... laat maar vallen heel mijn verhaal :p

ON TOPIC:

Ik heb zelf in Dublin gewerkt, ik was wel gedomicilieerd in Dublin. Dus heb gewoon Ierse belastingen betaald en heb zelfs genen belastingsbrief gekregen in Belgie. Ge moet zowiezo nie in 2 landen belastingen betalen é. Als ge zegt da ge al belastingen betaalt in Nederland, dan moet da nie meer in Belgie.

TomD

Legacy Member
LOL :d

Nee, ik bedoelde boven de 2500 op jaarbasis :p

Mijn salarissen verschillen per maand daar ik niet altijd evenveel werk, bruto tussen 300 en 500. Het is voor de unif dat ik werk, daarmee dat het zoveel is.

Naja, kga toch van bank veranderen omdat op internet bankieren je mijn 2 rekeningen sowieso ziet en dat zien mijn ouders ook ;)

Groetjes!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan