Archief - welke gsm provider ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Vrallie

Legacy Member
Die tariefvergelijking is nutteloos, bijna alles van proximus waar ze de vergelijking maken bestaat niet meer, als je een vergelijking wil maken moet je cijfers hebben van november 2006 en niet van april 2006 :)

themummy123

Legacy Member
Zoek dan de de prijzen van proximus en vergelijk het met Simyo.
Denk toch dat Simyo goedkoper is.

Mithrandix

Legacy Member
Ik ben nu zelf tempo en gebruik wap/gprs nu nooit en bel meer dan sms, verlies ik eigenlijk veel voordelen als ik overstap van tempo music naar Simply?

NightFlyer

Legacy Member
Ik dacht dat ik het hier maar zou plaatsen.

Ik ben dus overgestapt van Tempo naar Generation. Te donderdag mijn simkaart ontvangen.
Moest ik een brief terugsturen voor mijn nummer te behouden.
En dan vandaag geeft mijn tempo simkaart geen netwerk meer.
Alles oke dacht ik. Steek ik mijn Pay en go Generation kaart in. Maar ook deze geeft geen netwerk. :crazy: Nu zit ik dus al heel de dag zonder netwerk. En normaal zou ik toch al netwerk moeten krijgen op de Proxi simkaart?
of is dat normaal zo?

Bedankt.

Rage

Legacy Member
Vroeger was Base ideaal. Ik kreeg elke maand 100 gratis minuten (naar Base) als ik herlaadde, Als ik naar een andere provider belde, betaalde ik vanaf de eerste seconde. Dus als ik niet veel te zeggen had koste een gesprek mij nog geen 5 cent. Ik belde dan snel naar huis: "Komt ge mij halen?" en ik legde af.

Nu is het onmiddelijk 25cent per minuut. Ik ben E-Sim bij base. Dus ik kan enkel herladen via internet (KBConline/visa) of mijn bankautomaat. Maar ik krijg 20% extra belwaarde. (Herlaad ik voor €5 krijg ik €6, herlaad ik voor €10 krijg ik €12 en 30 gratis minuten. 60 minuten als ik voor €20 herlaad geloof ik, nog nooit meer als €10 gedaan)

Ik ben rond aan het kijken voor een provider waar ik voor de eerste seconde betaal en gratis naar base kan bellen. (Al mijn vrienden zijn base)

Rage

Legacy Member
Een lijstje aan het maken (vluchtig de websites aant bezien):


************UglyDuck (Proximus netwerk)***************
http://www.uglyduck.be/nl/Info/INF_Rates.html

Iets goedkoper als Base (E-sim)(alhoewel, bij base krijg ik 20% extra belwaarde) .Maar minder gratis minuten en enkel tijdens het weekend!!!. Herladen enkel van €15 (iets te veel imo)

Uglyduck: Neen

*************Simyo(Base netwerk?)*************
Prijzen zijn laag. Zeker van simyo->simyo (maar wie heeft er nu simyo?)
Ik zie op de website geen vermelding staan of je per minuut betaald of per seconde. Gratis minuten zie ik ook niet...

Simyo: Neen

***********TMF(Base netwerk)*************
SMS: 8cent, bellen per seconde. Maar!
Bellen is 30cent per minuut +7cent activatiekosten. Dus uiteindelijk is bellen duurder! Ge krijgt voor €10 ook nog 20 smsen en 30 minuten
Maarja, als die minuten opzijn wordt het bellen duur!

**********E-Sim (Base)**********
Ik heb een aantal keer vergeleken met Esim. (Dat heb ik op het moment)
Bellen is onmiddelijk 25cent, dan per seconde. 20% extra belwaarde. Dus eigenlijk komt het neer op 20,8333... cent per minuut. Bij €10 krijgt ge ook 30 gratis minuten

**********Mobistar*************
vind ik gewoon duur. 30cent per minuut bellen. Niet verder gekeken.

**********Pay&go classic********
Bellen 30 cent, ook 20% gratis belwaarde bij €10. (enkel proxi) Maar enkel als ge eenmaal of meer per maand herlaad.

Ook duurder

***********Pay&go generation**********
Gaat voor mij een duurder worden. Ik doe zelden lange gesprekken.

***********1-mobile*******
(Das da ding van de carrefour/GB)
Goedkoop: 20cent bellen, 10cent sms. Maar dat is al. Ook enkel herladen dmv kaartje te kopen in de carrefour of gb...

********************

Uiteindelijk lijkt Base(E-sim) jammer genoeg voor mij nog altijd de beste. Mede doordat de meeste van mijn vrienden Base hebben. (gratis minuten) ge 20% extra krijgt. Maar tis nogaltijd dure boel.
Ontvangst van Base is slecht hier.

Het is dus altijd miserie...

Waarom is bellen met de GSM nog altijd zo SCHANDALIG duur? Ge betaalt meer als €10 per uur dat ge belt!

//edit//
handige website:
http://www.gsmworld.com/roaming/gsminfo/cou_be.shtml

Kunt ge ontvangste bekijken in belgie. Ge ziet dat Base de mindere is.

Rage

Legacy Member
themummy123 zei:
Bij Simyo betaal je vanaf de eerste seconde

:eek:

Toch even die website fatsoenlijk bekijken.

Zou kunnen dat ik dan overstap!

Onduidelijke website.
Tarief mobiel->mobiel is op homepagina 20cent, bij helpdesk 19cent
Tarief mobiel->vast is op homepagina 5cent, helpdesk 6 cent.
De 2 andere verschillen ook. (Wat is het nu?)

Bij de prijs van een sms staat op homepagina: 10 cent.
Bij helpdesk: 9cent met daarbij de tekst (activatiekost niet van toepassing)

Dus op het bellen is er wel een activatiekost?

Niet zo goedkoop als het lijkt dan. (Sms sowieso wel, maar het bellen is dan niet per se goedkoper)

themummy123

Legacy Member
Minimum Rage zei:
:eek:

Toch even die website fatsoenlijk bekijken.

Zou kunnen dat ik dan overstap!

Hun site is veranderd, daar dat de pdf file in m'n post hierboven niet meer werkt. spijtig.

Rage

Legacy Member
simyo.Be zei:
uw persoonsgegevens, met inbegrip van elektronische gegevens, worden opgenomen in de bestanden van simyo en worden verwerkt voor doeleinden van klantenbeheer en direct marketing, marktonderzoek

Laat maar.

themummy123

Legacy Member
Kun je niet daar tegen opkomen door dat telefonisch te zeggen? wet van privacy of zo toch?

Anyway, mij hebben ze nooit gebeld of reclame gestuurd. Kheb er zeker nooit last van gehad.

Rage

Legacy Member
Even uittellen.

&#8364;10 simyo <-> &#8364;10 base

Ik bel al mijn geld op naar iemand die Base heeft.
Simyo = &#8364;10 -> 19 cent per minuut = 52.6 minuten bellen.
E-sim = &#8364;12 -> 25 cent per minuut + 30 gratis minuten = 78 minuten bellen

Ik sms al mijn geld op
Simyo: 111 sms'en
Base: 100 sms'en

Combinatie: Ik bel 30 minuten waarvan 20 naar base, ik stuur 30 sms'en, ik doe 30 gesprekken van 30 seconden waarvan 20 naar base.
Simyo: 30*19 + 30*9 + 30*30*19/60= 570+ 270 + 285 = &#8364;11.25
Base: 20*0 + 10*25 + 30*12 + 20*0 + 10*25 = &#8364;8.60 (klopt niet helemaal, ik weet niet of Base de gratis minuten aftrekt per minuut of seconde. Als een minuut aftrekt van de eerste seconde dat ik bel, dan komt er &#8364;2.50 bij) = &#8364;11.10

Bij mijn 2 laatste berekeningen kom ik over mijn &#8364;10 maar het schept een beeld. Simyo zal iets goedkoper worden als mijn berekende prijs want ik bel ook eens naar een vaste lijn ipv altijd naar een gsm provider. Nu weet ik niet of Simyo connectiekosten heeft? Base niet allesinds.

Conclusie:
Heb je veel vrienden die Base hebben, en je smst weinig? Pak E-Sim.
Heb je een ander tarief: pak simyo, tenzij veel van uw belslachtoffers een provider delen. (Als iedereen uglyduck heeft bijvoorbeeld kan uglyduck voor u voordeliger zijn als Simyo)

Belt ge overdreven veel naar u vriendin ofzo, dan is pay&go generation goed voor u. (na eerste minuut gratis enzo, maar zeer duur tijdens de schooluren. Deze is ideaal als ge in het middelbaar zit ofzo)

Smst ge zeer veel? TMF is goedkoop, mobistar geeft veel gratis sms'en (of was dat ook proximus?)

themummy123

Legacy Member
Mithrandix zei:
http://www2.simyo.be/pdf/Tariefvergelijking-1.pdf

kan je met simyo ook via bancontact herladen?

Betalingswijze Bankkaart Kredietkaart

Opgelet: De betaalmethode met bankkaart verloopt via online banking. Momenteel worden de online banking toepassingen van de volgende banken ondersteund: ING, Dexia, KBC en CBC. Indien u klant bent van een andere bank, kan u wel met kredietkaart betalen.



Minimum herlaadbeurt is 15 euro trouwens

Godzilla*Akira

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Ik heb een abbo besteld van Telenet die nu ook gsm rommel doet, voordeel is dak geen abbonementsgeld moet betalen en bij proximus was dat redelijk wat :)


Same here, tis wel nog 2 weekskes wachten voor ik die papierkes toegestuurd krijg.

RaPmAn

Legacy Member
themummy123 zei:
Betalingswijze Bankkaart Kredietkaart

Opgelet: De betaalmethode met bankkaart verloopt via online banking. Momenteel worden de online banking toepassingen van de volgende banken ondersteund: ING, Dexia, KBC en CBC. Indien u klant bent van een andere bank, kan u wel met kredietkaart betalen.



Minimum herlaadbeurt is 15 euro trouwens

Die info klopt nimeer, met de komst van simyo sms-reload zijn alle resterende banken toegevoegd. Dus ook Argenta en Fortis etc. ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan