Archief - Wat zijn de collector's items op de # platformen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

vidiot

Legacy Member
Wat zouden momenteel de moeilijkst te vinden spellen, of de duurste, of de vreemdste, of de ... spellen zijn op de verschillende platformen?

Welke spellen voor PS1, PS2, N64, Dreamcast, XBox, X360 en de verschillende retro consoles als MD, SNES, ... zijn een musthave collector's item?
Collector's items zijn daarom niet collector's editions hé ;).

Niet alleen RPGs, alle genres moeten aan bod komen.
Liefst PAL aanbevelingen maar Jap (en een beetje USA) mag ook.


Enkele voor Dreamcast:
Samba De Amigo, Rez, Shen Mue

Vullen jullie aan (voor de andere consoles)?

Grts

Tah_b00nz0r

Legacy Member
voor de ps1: FF7-8 en 9, metal gear solid, gran turismo... zijn toch wel klassiekers op het goeie oude grijze doosje :D

SNES: super mario kart :applause:

Thin Liz

Legacy Member
Op PC heb ik enkele goede oude collecters: Red Baron, X-Wing, Wing Commander 2, Streetfigher 2, ATAC, ... allemaal nog op diskette :)
Duke Nukem 3D , Need for Speed (CDRom) ...

Waar de gierigheid er nu van afdruipt, dan kreeg je vroeger nog een heleboel leuke zaken bij je spel: Red Baron (Mappen van het front, en een oerdikke manual), bij Terminator 2 kreeg je zowaar een Tshirt :)

Yurf

Legacy Member
Voor PS1 heb je toch games als Suikoden, Suikoden II, Chocobo Racing,... waarvan de PAL-versie vrij moeilijk te vinden is en waardoor de prijs dan ook aanzienlijk hoger is dan andere PS1-games op dit moment (gaat meestal tussen de 30 en 80 euro op Ebay).

fuze

Legacy Member
Yurf zei:
Voor PS1 heb je toch games als Suikoden, Suikoden II, Chocobo Racing,... waarvan de PAL-versie vrij moeilijk te vinden is en waardoor de prijs dan ook aanzienlijk hoger is dan andere PS1-games op dit moment (gaat meestal tussen de 30 en 80 euro op Ebay).

Zelfde voor Xenosaga en Xenogears zeker? (Een maat heeft me dat vroeger toch eens wijsgemaakt, waren wel toffe games)
Of waren die op DC.. hmm twijfel :)

vidiot

Legacy Member
Ikaruga op de cube is idd een must-have.

Op PS2 denk ik nog aan Rez en Gregory Horror Show.
Op PS1 Castlevania Symphony o/t Night, Heart Of Darkness en de Oddworlds.
Op N64 Paper Mario wss.

Bokskangoeroe

Legacy Member
Concers bad fur day voor N64 is ook wel moeilijk te krijgen als ik me ni vergis... En Heart of Darkness & de Oddworlds waren gewoon BANGELIJK in der tijd!

seam

Legacy Member
Saf! zei:
Concers bad fur day voor N64 is ook wel moeilijk te krijgen als ik me ni vergis... En Heart of Darkness & de Oddworlds waren gewoon BANGELIJK in der tijd!

Ge moogt het zeker zijn, conkers werd in de tijd verkocht aan 3800 bfr!!!

En dan zou men klagen dat games NU te duur zijn :)

vidiot

Legacy Member
Die Mario Parties zijn boxed haast niet te vinden hé.
Paper Mario heb ik in den tijd 15€ betaald voor N64 :).
En Conker moet ik ook nog es scoren.
FF7 op PSX is helemaal niet rare maar gewoon serieus overhyped.

Yurf

Legacy Member
Nog twee waar ik spontaan op kom:

- Niet zo duur, maar ik vind wel dat je deze moet hebben: Vib Ribbon (PSX).
- Paper Mario op de GC (weet niet of deze zo zeldzaam is).

.TiTipower

Legacy Member
xbox360 gearsofwar collecters edition :p (binne een paar weke toch)

Bontus

Legacy Member
Final Fantasy reeks op PS1
heb nog FF9 zien verkocht worden op ebay onlangs voor 50 euro.
(ik heb zelf FF8 in gebruikte kwaliteit en FF9 in perfecte staat)

Sivve

Legacy Member
Tah_b00nz0r zei:
voor de ps1: FF7-8 en 9, metal gear solid, gran turismo... zijn toch wel klassiekers op het goeie oude grijze doosje :D

SNES: super mario kart :applause:

mgs 7 en 8 heb ik nochtans recentelijk opnieuw gekocht hoor ;) :d

EN voor een goedkope prijs

YuRiPa

Legacy Member
Star Ocean: The Second Story (PSX, still searching this one..)
Shadow Hearts (PS2, still searching this one)
Final Fantasy IX (FF7 en FF8 zijn hier in NL nog heel simpel te verkrijgen)

Project Zero 1 en 2 en straks PZ3 (PS2)
Star Ocean: Till the End of Time (PS2, serieus zeldzaam aan t worden)
Xenosaga Episode II: Jenseits von Gut und Böse (PS2, zijn volgens mij maar heel weinig van gemaakt in PAL formaat)

thijske

Legacy Member
metal gear solid (ps1)
the legend of zelda : ocarina of time // majora's mask
zijn must haves vind ik zelf.

Moto

Legacy Member
Mja voor USA PS1 Rpg's
-Valkyrie profile
-Suikoden 2
Beide rond de 100$
Dan nog Suikoden 1, Persona 1+2, tactics ogre, rhapsody, ...
(persona 2 + rhapsody zijn opnieuw gereleased trouwens)

Ikaruga (GC) is op www.play.com nog te koop voor 27€ trouwens

vidiot

Legacy Member
Hmz hier zitten al heel wat goede tips bij.
kHeb me Odama voor Gamecube gekocht, maf spel dat volgens mij ook het Rijk der Rariteiten zal bereiken.
Nog tips voor Gamecube?
Of zelfs XBox? Is er ergens een lijst met 'XBox Only' titels?
En voor PS2, Iemand hier die een Guitar Hero wegdoet?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan