Archief - Wat is je bloedgroep?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wat is uw bloedgroep?


  • Totaal aantal stemmers
    360
  • Opiniepeiling gesloten.

Unkn0wn

Legacy Member
Geen idee, moest da nooit laten testen, want naar het schijnt nemen ze u bloed zowiezo nog eens als je een donor nodig zal hebben.

Garmir

Legacy Member
Code:
-------------------
|   Bloedgroep    |
|                 |
|       O         |
|                 |
-------------------
|   rhesus (D)    |
|    NEGATIEF     |
-------------------
| Bijzonderheden  |
|                 |
| cdE      Du:NEG |
-------------------


Voila da is van ikke :scream:


Ik lust alle soorten bloed :)
www.gezondeheid.be zei:
Code:
  	0- 	0+ 	B-  	B+ 	A- 	A+ 	AB- 	AB+
AB+  	ja   	ja  	ja 	 ja 	ja 	ja  	ja 	ja
AB- 	ja 	neen 	ja 	neen 	ja 	neen 	ja 	neen
A+ 	ja 	ja 	neen 	neen 	ja 	ja 	neen 	neen
A- 	ja 	neen 	neen 	neen 	ja 	neen 	neen 	neen
B+ 	ja 	ja 	ja 	ja 	neen 	neen 	neen 	neen
B- 	ja 	neen 	ja 	neen 	neen 	neen 	neen 	neen
0+ 	ja 	ja 	neen 	neen 	neen 	neen 	neen 	neen
O- 	ja 	neen 	neen 	neen 	neen 	neen 	neen 	neen

De horizontale as is de bloeddonor.
De vertikale as is de bloedontvanger.

Jond3

Legacy Member
Kepa zei:
de assen moeten anders geïnterpreteerd worden... iedereen lust uw bloed, maar jij kan geen andermans verdragen ;)

inderdaad,O kan alleen van O krijgen maar wel aan iedereen geven, dus garmir, JOU willen ze zien komen bloed geven jongen! Er is een tekort aan bloeddonoren,dus mannen, allemaal bloed gaan geven, tis voor u eigen goed!

A+ hier btw

varatrix

Legacy Member
Ja O kan aan iedereen geven men zegt dat dit de bloed 'donor' is , en enkel van zichzelf bloed krijgen .

B = heeft antigenen B en anti-stoffen A d.w.z dat B enkel aan zichzelf en aan AB kan geven , sinds AB geen anti-stoffen heeft ( dus AB kan van iedereen krijgen) .

A = Heeft antigenen A en anti-stoffen B d.w.z dat A enkel aan zichzelf en aan AB kan geven ( zelfde reden als hier boven) .

Dit is enkel voor de bloedgroepen daarnaast moet je ook rekening houden met de rehsus factor die als gewenst ik later wel uitleg .

Chalk

Legacy Member
reteiP zei:
Ooit heb ik eens in het middelbaar een les gekregen over bloedgroepen en toen werd me wijsgemaakt dat de bloedgroep B vrij weinig voorkomt in België. (ongeveer 15%)
Daarom zou ik het nu eens willen testen :)

Wat is uw bloedgroep? (+ en - buiten beschouwing gelaten)

edit: de mijne is dus B+

ik dacht dat ze mij wijsgemaakt hadden dat het O was :)
maar zo te zien niet

ik ben OOOOOOO ++++++++

Killer Queen

Legacy Member
o+

n/o maar ik denk dat de poll interessanter was geweest met verschil tss + en -

bartje_n

Legacy Member
ik heb zeer zeldzaam bloed:
O + MAAR gee ndrugs en alchohol
vloeibaar goud he :p


btw bloed geven is goed, u bloed word gratis getest + als je zelf ooit bloed moet krijgen kost het u niks en anders ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan