Archief - Wat doen tegen vergeetachtigheid?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

protnie

Legacy Member
Weet er iemand wat je kan doen tegen vergeetachtigheid?
Als ik zou moeten opsommen wat er vandaag gebeurd is bv. in klas dan weet ik echt bijna niets meer :s
Ik ga bv op weekend met de jeugdbeweging en was dat helemaal vergeten :s
Ik vind dit echt zo vervelend :s

DesorteD

Legacy Member
alles opschrijven wat ge niet moogt vergeten

als ge denkt "dat" mag ik zeker niet vergeten: OPSCHRIJVEN!

VinceFeet

Legacy Member
protnie zei:
Weet er iemand wat je kan doen tegen vergeetachtigheid?
Als ik zou moeten opsommen wat er vandaag gebeurd is bv. in klas dan weet ik echt bijna niets meer :s
Ik ga bv op weekend met de jeugdbeweging en was dat helemaal vergeten :s
Ik vind dit echt zo vervelend :s

Agenda bijhouden? Ik vergeet namelijk ook alles wat betreft lessenroosters en afspraken, een agenda lost dat probleem in één keer op!

metaphore

Legacy Member
als ge altijd moe bent
=> meer slapen

ik heb da ook dikwijls als ik moe ben.

Of gewoon de dag met meer aandacht doorlopen :)

protnie

Legacy Member
Al bedankt voor de reacties maar keb ook zo et probleem alsk in klas zit of thuis dak denk: kmoe da zegn tegen die of die en alsk daar dan bij ben vergeet ik da te zeggen, ben ik weer weg denk ik er weer aan dat ik het moet zeggen en tegen dat ik er weer kan tegen praten vergeet ik dat dan weer :s

Brolpaq

Legacy Member
Naar de neuroloog testen gaan doen tegen adhd of add en daaruit u conclusies trekken moest ge het hebben (rilatine en de rest) En anders ne gsm kopen met agendake in (meeste gsm's hebben dit) en alles daarin zetten.


En ik wens geen reactie op mijn commentaar want khoor het geflame al komen.

boogje

Legacy Member
ja,ik vergeet ook constant alles : wat ik wou zeggen in een gesprek, kledij, spullen, namen ( van leerkrachten), taken,toetsen, ergens heen gaan en niet weten wa je kwam doen, alles verliezen. echt irri

EverlastingHate

Legacy Member
wees blij, je kunt blijven genieten van een film, je weet nooit wat er gaat gebeuren :D.

Uw leven is een grote verrassing :D

ironhorn

Legacy Member
kalender ophangen langs uw bed, waar ge elke ochtend eens op kijkt voor de dingen van die dag en voor de volgende al

killgore

Legacy Member
kalenders, notities, asge ipod of gsm hebt: die dingen hebben reminders he :D.

Ik kom dat ook constant tegen :p.

a242050

Legacy Member
Brolpaq zei:
... En anders ne gsm kopen met agendake in (meeste gsm's hebben dit) en alles daarin zetten.
Probleem is dat ge geen gsm moogt gebruiken op school :angry:

Akto

Legacy Member
op uw handen schrijven met een goeie balpen, er is veel kans dat anderen dat opmerken en dan vergeet ge't zeker niet... maarja, als er veel is wat je moet onthouden is dat minder handig, is ook vooral voor zaken die je de dag zelf nog moet doen

spelletjes spelen, ik ga op reis en ik neem mee..., memory,.. om het te trainen ofzo, misschien helpt het

Unnamed

Legacy Member
Alles bewust doen, niet onbewust. Herhaal alles in uw kop, zorg dat je bewust leeft. Als je het genoeg doet, zal je automatisch alles sneller onthouden.

Arifiene

Legacy Member
Naart schijnt helpen visolie-supplementen daartegen.
Raadpleeg een arts voor ge supplementen neemt :).

ironhorn

Legacy Member
Akto zei:
op uw handen schrijven met een goeie balpen, er is veel kans dat anderen dat opmerken en dan vergeet ge't zeker niet... maarja, als er veel is wat je moet onthouden is dat minder handig, is ook vooral voor zaken die je de dag zelf nog moet doen

zo staat er nu bijv. heroes #13 op mijn hand, zodat ik het zeker niet zou vergeten :)

natuurlijk kunt ge niet alles op uw hand schrijven :x

Ali_

Legacy Member
Ik schreef in het middelbaar ook altijd lessen en taken enzo op mijn hand=>anders altijd vergeten. Maar afspraken en datums van feestjes, uren van traingen en die dingen vergeet ik precies nooit, hoe zou dat nu komen...

Boddah

Legacy Member
metaphore zei:
als ge altijd moe bent
=> meer slapen

ik heb da ook dikwijls als ik moe ben.

Of gewoon de dag met meer aandacht doorlopen :)

altijd moe zijn kan ook wijzen op een gebrek aan ijzer (zorgt voor aanmaak van rode bloedcellen). soms kun je zelfs zo veel slapen dat je heel de dag nog moeër bent dan gewoonlijk.

warthie

Legacy Member
Hmm ja, ik ken da, vergeten. Vooral vervelend als ge ergens een waterkraan laat openstaan voor iets traagskes te vullen en dat ge daar 's avonds laat maar pas opeens weer aan denkt en zo... :D Gevolg : terras omgetoverd tot een zwembad. En moest dan dan bij ene keer blijven...

Als ik de zaken ni opschrijf, vergeet ik het bijna zeker.

vjcube

Legacy Member
kheb ook zo'n verstrooidheidsprobleem bij materiele dingen..
alsk erges ben en kleg iets van mij erges (bv. trui op feestje, gsm bij iemand zijn thuis,..), vergeet ik da superveel en gak meestal door zonder dak da door heb en de volgende dag merk ik da pas..chance dak nog vriende heb die mij daaraan doen denken..
of ook zo'n stom vb. is als we me een paar gaste wa pinte aant drinke zijn, dan pak ik gewoon da pintje da voor mij staat, en tkan evegoe zijn da da van mij al op is of erges anders staat (maja, die hebbe daar mee lere leven, kben nu eenmaal verstrooid in da soort zaken..)

Rage

Legacy Member
Meer slapen, minder op computer hangen en actiever worden, rook niet te veel wiet, eet gezond, ...

Ik merk het aan mijn eigen, als ik terugkom van een Ilovetechno of een Pukkelpop, dan ben ik de hele week erna zo suf als een konijn en weet ik van niks niet meer.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan