Archief - wakker worden zonder wekker

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GrAmLin

Legacy Member
Dag Mensjes,

Ik heb wat "raars", op m'n kamer heb ik een wekker, (bijna zoals iedereen denk ik) elke morgen sta ik om 8 uur op om te gaan werken, maar ik gebruik mijn wekker eigenlijk nooit, altijd word ik om 7u59 stipt wakker.

Je zou zo kunnen zeggen dat dit komt omdat ik altijd op hetzelfde uur opsta, maar in het weekend slaap ik meestal tot 10 uur (ook met wekker) ik word wakker 9u59.

Soms komt het voor dat ik eens vroeger moet opstaan, bv om 5 uur in de morgen, dan alweer ben ik wakker 4u59.

Zijn er hier nog mensen met dit voorval?

Ik heb al altijd een wekker maar heb eigenlijk de wekker nog nooit gebruikt.

Ik ga nooit op hetzelfde uur gaan slapen, soms is het 23 uur, soms 01 uur. En soms totaal anders.

Vind het toch maar raar. Nog mensen met dit raar voorval of een ander "slaap voorval"? :evil:

Groeten! :applause:

Gentille

Legacy Member
Dat is je bioritme. Je lichaam is daar op ingesteld. Ik heb dat ook vaak voor dat ik om hetzelfde tijdstip ontwaak.

drieskeuh

Legacy Member
heb ik ook vaak. Dan denk ik s'avonds als ik in mijn bed lig dat ik al over X aantal uren wakker moet zijn ofzo en blijkbaar kan mijn lichaam goed onthouden want X aantal uren zijn :p

~ pIgnmilkr ~

Legacy Member
ik heb da ook soms, als ik op tijd in m'n bed zit tenminste.

Dozzeh

Legacy Member
heb dit altijd, eenders om welk uur ik moet opstaan ik zal altijd 5-15min vroeger wakker worden..

russian

Legacy Member
Ook crew-members kennen dit fenomeen :p. Ik ben vaak rond tien minuutjes voor afloop wekker wakker. Ik verlaat dan ook m'n wekker absurd veel wanneer ik wil uitslapen.

nigel555

Legacy Member
ja kben altijd wakker om 6u30
Heb geen wekker meer nodig :D

Sephiroth

Legacy Member
als ik mijn wekker opzet voor een bepaald uur kom ik meestal wakker voor da mijn wekker afgaat en lig ik te wachten tegen da mijn wekker afgaat :p

Darks

Legacy Member
Ja zeg kon ik dat ook maar. Ik heb 3 wekkers nodig om op te staan :D

Als er iets speciaals te doen is de volgende dag word ik wél vanzelf optijd wakker, bijvoorbeeld een reis of vroeger op 6 december, altijd stipt om 4u op :p

Gentille

Legacy Member
Sephiroth zei:
als ik mijn wekker opzet voor een bepaald uur kom ik meestal wakker voor da mijn wekker afgaat en lig ik te wachten tegen da mijn wekker afgaat :p

Ja dat heb ik ook vaak, ik mag om eender welk uur mijn wekker zetten, ik zal wakker komen vooraleer hij afgaat. Ik ga meestal slapen na 12 uur en ook moet ik om 6 uur opstaan, je zou denken dat ik dan slaap gelijk een steen, nee ik word wakker een 5-tal minuutjes voor ik moet opstaan. Een soort van natuurlijke wekker zeg maar :p

bLz

Legacy Member
Sephiroth zei:
als ik mijn wekker opzet voor een bepaald uur kom ik meestal wakker voor da mijn wekker afgaat en lig ik te wachten tegen da mijn wekker afgaat :p

Snoozen is zalig. :)

Ik kom ook altijd wakker ergens tussen 1-2 uur voordat ik begin te werken.
Het is nooit hetzelfde, maar altijd ongeveer juist. :)

TimeFtw

Legacy Member
Yep ik heb ook net hetzelfde. Ook als ik eens vroeger moet opstaan ofzo zit ik daarmee in m'n hoofd en word ik automatisch 10 minuten op voorhand wakker

mekna5

Legacy Member
ik toen het school was altijt rond 7 uur
maar nu is het niet erg vandaag nog tot 11 uur geslape en giste rond 8uur
tis wilkeurig

chosen1

Legacy Member
wetenschap zegt bioritme

ik zeg bioritme + onderbewustzijn (aangezien ik het ook heb als ik bv. 1 dag op een ander uur moet opstaan)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan