Archief - Vreemde valuta

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hollow

Legacy Member
Ik heb thuis nog een enorme hoop vreemde munten liggen, vooral Europese die niet meer bestaan sinds de euro. Maar ook nog een hoop Belgische franken van periode 1900-1950. Verder nog een deel Europese munten die nog in omgang zijn (pond, ...) en een aantal niet-Europese munten. Graag zou ik ze allemaal eens willen verkopen, of toch te weten komen wat ze ongeveer waard zijn. Die laatste 2 zullen geen probleem zijn denk ik, maar waar kan ik daarvoor naartoe gaan?
Die eerste 2 zijn wat moelijker denk ik, zouden verzamelaars die nog opkopen, of kun je die nog ergens inwisselen (Belgische munten gaat niet meer, maar maken ze geen uizondering voor oudere ofzo?)

Gamb|t

Legacy Member
Hollow zei:
Ik heb thuis nog een enorme hoop vreemde munten liggen, vooral Europese die niet meer bestaan sinds de euro. Maar ook nog een hoop Belgische franken van periode 1900-1950. Verder nog een deel Europese munten die nog in omgang zijn (pond, ...) en een aantal niet-Europese munten. Graag zou ik ze allemaal eens willen verkopen, of toch te weten komen wat ze ongeveer waard zijn. Die laatste 2 zullen geen probleem zijn denk ik, maar waar kan ik daarvoor naartoe gaan?
Die eerste 2 zijn wat moelijker denk ik, zouden verzamelaars die nog opkopen, of kun je die nog ergens inwisselen (Belgische munten gaat niet meer, maar maken ze geen uizondering voor oudere ofzo?)

Wij hebben nog een Belgisch muntstuk van 500 BEF
--> Huidige waarde 12.5€ :ironic: , Dus dan houden we het nog maar bij.

FroFro

Legacy Member
Gamb|t zei:
Wij hebben nog een Belgisch muntstuk van 500 BEF
--> Huidige waarde 12.5€ :ironic: , Dus dan houden we het nog maar bij.
ge bedoelt briefkes?^^


anyhow, kheb alle belgische muntjes nog, 4 keer, telkens 2 van elke taal, in een map voor de voor en achterkant, en adn nog da speciaal 50 fr stuk van 't WK :p

nujah, kverkoop da (momenteel) nog ni ze, is toch nog nix waard, das nog maar 6-7 jaar oud e ;)

Sprinkle Genie

Legacy Member
Munten die nog in omloop zijn mag je denk ik niet voor meer verkopen dan de huidige koers?

Die oude munten, tja verzamelaars zeker...

Gamb|t

Legacy Member
FroFro zei:
ge bedoelt briefkes?^^


anyhow, kheb alle belgische muntjes nog, 4 keer, telkens 2 van elke taal, in een map voor de voor en achterkant, en adn nog da speciaal 50 fr stuk van 't WK :p

nujah, kverkoop da (momenteel) nog ni ze, is toch nog nix waard, das nog maar 6-7 jaar oud e ;)



nee nee tis een muntstuk
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan