Archief - vraagje over mekka

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Siana

Legacy Member
Ik heb een jaar geleden (of nog geen jaar geleden) ergens gehoord/gelezen dat er treinen waren vanuit belgie naar mekka voor bepaalde groepen. Maar deze treinen zijn afgelast wegens te duur of eender wat.

Nu, de leerkracht van De Wereld (richting: toerisme en recreatiemanagement) heeft daar ook iets over gehoord, maar weet ook nog maar heel vaag over wat het ging.

Nu wou ik ergens op internet zoeken waar ik dat ergens nog kan vinden, maar nergens te bespeuren.

Weet iemand mss of er een online archief bestaat voor zoiets? Of heeft iemand dat artikel ergens op internet gevonden?

Iets meer duidelijkheid over dit onderwerp zou ook van pas komen..

vriendelijke groetjes
Siana

Emerxill

Legacy Member
Ik twijfel er toch sterk aan moest da ooit hebben bestaan :p
Dat is geen kort ritje en ge moet door zoveel verschillende landen reizen.
En om in Saudi Arabie te geraken moet ge ofwel door Syrie/Jordanie of Iraq :p

Op google vind ik zelf ook nieveel daarover. Mja, "mekka" gebruiken ze voor vanalles

LSDsmurf

Legacy Member
Een treinreis naar Mekka :eek: :eek: Dat lijkt me gekkenwerk en ik denk net zoals Emerxill dat zoiets nooit bestaan heeft.

Een beetje opzoeken op Wikipedia leert me zelf dat Saudi Arabië geen treinverbindingen heeft naar andere landen. Als je daar per se naar toe wilt dan lijkt me het eenvoudigste om met het vliegtuig te gaan.

Siana

Legacy Member
nochtans, ik heb er eits over gehoord, en de leerkracht zelf meent zich ook zoiets te herinneren, we dachten ook eerst van dat kan toch niet, maar als we ons alle2 zoiets herinneren...

en idd mekka gebruiken ze voor alles... jammer genoeg...

Terrorist_Hell

Legacy Member
Als je van plan bent om de Kaäba te bezoeken, doe geen moeite, want buitenlanders zijn er niet toegelaten. Voor zover ik toch gezien heb in de les...

Siana

Legacy Member
Terrorist_Hell zei:
Als je van plan bent om de Kaäba te bezoeken, doe geen moeite, want buitenlanders zijn er niet toegelaten. Voor zover ik toch gezien heb in de les...
idd, maar ik ben niet van plan om ernaar toe te gaan, gewoon louter informatief

Annun

Legacy Member
Bedoelde die leerkracht niet de slaaptreinen naar Lourdes? Die zijn afgeschaft omdat het te duur was.

Siana

Legacy Member
Annun zei:
Bedoelde die leerkracht niet de slaaptreinen naar Lourdes? Die zijn afgeschaft omdat het te duur was.
da zou eigenlijk ook best wel kunnen... eens opzoeken..

Siana

Legacy Member
Je hebt gelijk Annun, twas over Lourdes, we zaten er dus compleet naast, maarja, we hadden het toch juist met de trein é ;)

thx iedereen om mij te helpe

groetjes Siana

Inspector Monkfish

Legacy Member
We kunnen de lijn misschien wat verdertrekken. Wat zijn de toeristische bezienswaardigheden in de regio? En is het de moeiete om er naartoe te gaan? ik zie dat laatste wel zitten (na mijn reis naar japan uiteraard :p)

Siana

Legacy Member
captain asshole zei:
We kunnen de lijn misschien wat verdertrekken. Wat zijn de toeristische bezienswaardigheden in de regio? En is het de moeiete om er naartoe te gaan? ik zie dat laatste wel zitten (na mijn reis naar japan uiteraard :p)
lourdes of mekka?

rechtervoet

Legacy Member
Terrorist_Hell zei:
Als je van plan bent om de Kaäba te bezoeken, doe geen moeite, want buitenlanders zijn er niet toegelaten. Voor zover ik toch gezien heb in de les...
eum toch wel...of komen alle moslims van Saudi Arabie?:p
nee zolang ge muslims zijt moogde daar komen, blank chinees of zwart or just in between

Zeta Reticula

Legacy Member
rechtervoet zei:
eum toch wel...of komen alle moslims van Saudi Arabie?:p
nee zolang ge muslims zijt moogde daar komen, blank chinees of zwart or just in between
Joden zijn verboden om Saudi-Arabië, de bakermat van de verdraagzame islam, te betreden. Tenzij u daar als jood bent i.v.m. de olie-industrie of iets dergelijks, dan kunnen ze u niet rap genoeg binnen laten.

Avondland

Legacy Member
Zeta Reticula zei:
Joden zijn verboden om Saudi-Arabië, de bakermat van de verdraagzame islam, te betreden. Tenzij u daar als jood bent i.v.m. de olie-industrie of iets dergelijks, dan kunnen ze u niet rap genoeg binnen laten.
En dan zeggen ze dat Vlamingen onverdraagzaam zijn... :lol:

rechtervoet

Legacy Member
haha dat doet me denken over zo'n reportage over mekka en ze waren de snelweg aant het film omg , er waren 3 rijbanen en op 2 rijbanen mochten alleen moslims rijden em op de andere buitenlanders .Stond gewoon aangeduidt gelijk hier vb brussel^ brussel///// gent ->
I
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan