Archief - Vraagje ivm krediet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

believer

Legacy Member
Hoi heb klein vraagje.
Ik word namelijk binnen paar dagen 18.
Maar ik zou graag voor school een laptop kopen. Nu heb ik niet direct de cash om dat te doen, maar in de mediamarkt heb je afbetalingsmogelijkheden. Nu ik kan bewijzen dat ik elke maand van mijn vader 400€ gestort krijg op mijn rekening. Ik kan ook bewijzen dat ik totaal geen schulden heb en ook geen uitgaven moet doen ivm huur,electriciteit en huur. Ik heb dat geld dus gewoon als geld om uit te gaan en dergelijke.

Nu mijn vraag: als ik dit alles kan bewijzen, zou het dan mogelijk zijn voor mij om dit op afbetaling te kopen.

Mvg

2s2k

Legacy Member
Spaar 2 maanden 400 euro en ga een paar keer sweekends werken en je hebt 1000 euro voor een laptop. wel 2 maanden wachten

Santa

Legacy Member
400€/maand o_O Omg gulle vader :x

Als ge da elke maand krijgt dan hebt ge toch wel genoeg voor een laptop zeker? :x
Ik krijg elke maand maar 100€ en daarmee moek veel kopen en kheb meeeeer dan genoeg geld voor ne laptop :x

freeza

Legacy Member
idd leg het geld gewoon aan de kant, zal makkelijkst van al zijn. En met 400 € in een maand zou dat toch geen probleem mogen zijn :x

believer

Legacy Member
Kvrees gewoon dat deze pc het zolang niet meer rekt...
en krijg maar pas vanaf men 18 zoveel...

Kurobu

Legacy Member
koop hem op u pa zijn naam als ge et echt wil doen. en dan laat je u pa gewoon dat bedrag afhouden van wat jij normaal krijgt :).

Kermit

Legacy Member
ge laat u wat teveel beïnvloeden door kredietbedrijven die allemaal maar doen alsof t niets is
7500 euro cash binnen de 24 uur, allemaal leuke reclame, maar vergeet niet da ge da moet terugbetalen, met nog een hoog intrestpercentage ook
als ge zoveel geld krijgt, begin dan niet met lenen, maar spaar totdat je je aankoop kan doen, dat is niet alleen voor nu, maar ook een les voor later, het enige waar ik ooit voor zal lenen is een huis en eventueel voor een auto, maar begin in godsnaam niet met die consumentenkredietjes, want dat is de weg naar het OCMW en de schuldbemiddeling

Kurobu

Legacy Member
das ook wa overdreven he.
ik had ook een laptop nodig, en ik heb deze ook afbetaald via mijn pa.
en ik zit niet aan het ocmw hoor ;)
en het enige wa dak nog afbetaal is een auto en huis. ;)

niet iedereen die EENS iets koopt op afbetaling zit aan het ocmw ze ;)

killgore

Legacy Member
krediet mag bij mijn weten niet verschaft worden aan studenten omdat deze geen vast inkomen hebben, zo een donatie van uw vader zal ook niet tellen denk ik.

virtualdude

Legacy Member
Kurobu zei:
niet iedereen die EENS iets koopt op afbetaling zit aan het ocmw ze ;)
consumentenkredieten lokken nieuwe consumentenkredieten. Men koopt met de gedachte t'is maar een paar euro in de maand
Maar paar euro + paar euro + .... dan krijg je personen die zich failliet verklaren.

Voor part mogen ze consumentenkredieten gwn verbieden.
Geen geld dan koop je het niet

Kurobu

Legacy Member
ts spreekt over AFbetalen. niet over LENEN.
groot verschil tussen hoor ;)

Kermit

Legacy Member
Kurobu zei:
ts spreekt over AFbetalen. niet over LENEN.
groot verschil tussen hoor ;)
afbetalen is lenen, of wat had gij gedacht

de meeste winkels waar ge op afbetaling kunt kopen doen dat trouwens via een bank, en de beslissing van aanvaarding of niet wordt genomen door deze bank, de winkel krijgt dan het bedrag ineens, en uw terugbetalingen (van uw lening dus) vloeien terug naar de bank
bedrijven die een 0%-consumentenkrediet aanbieden laten soms van hunzelf lenen, maar dat is niet gemakkelijk, want dat soort winkels moeten genoeg financiële reserve hebben dan
laat u trouwens ook niets wijsmaken over die 0%-consumentenkredieten, wanneer mijn vader iets in de krefel koopt, dan zegt die krijg ik geen korting als ik ineens betaal, en dan wordt dat altijd gedaan, en dat is niet zomaar een willekeurige korting, de korting die zij mogen geven staat in de computer, want ze gaan dan kijken

ge moet begrijpen dat altijd wanneer gij iemand nog geld schuldig zijt, dat ge een schuld hebt, wanneer een bedrijf iets koopt, en ze betalen dat pas op het einde van de maand, dan hebben ze gedurende die maand een schuld
net zo bij u, als gij iets op afbetaling koopt, dan hebt gij schulden bij die winkel
dat klinkt niet zo plezant e, maar zo is het

LSDsmurf

Legacy Member
Spreek met u pa iets af, dat lijkt me veel gemakkelijker. Dat hij nu die laptop koopt en je dan de komende maanden 200-300EUR minder geeft.

Vrallie

Legacy Member
Het is onmogelijk om in uw geval een kredietlening aan te gaan voor een laptop of eender wat, één van de voorwaarden zijn namelijk dat ge een werkcontract van onbepaalde duur moet hebben, aangezien ge student zijt hebt ge dat niet en komt ge dus niet in aanmerking voor een kredietlening. Enige oplossing is dat iemand anders met een vaste job die kredietlening aangaat voor u (die persoon moet minstens 800€ per maand verdienen)

maxdevis

Legacy Member
djeezus,

400€ zakgeld in de maand krijgen en dan nog iets op afbetaling willen kopen.

:wtf:

eniac

Legacy Member
Zelfs al was het mogelijk, ik zou het ook afraden. In dit geval kan je het gemakkelijk terugbetalen, allemaal geen probleem. Maar het begint bij dit, en dan doe je het voor een TV, en dan voor nog iets, etc.

Die kredietmogelijkheden tegenwoordig, het is eigenlijk zo stupide als wat. Koop wat je kan kopen, heb je het geld niet: spaar en koop het dan, of koop het gewoonweg niet.

Enfin, dat klinkt hier veel te belerend naar mijn goesting, maar jah... Ik vind het geen manier van doen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan