Archief - Voorzorgsmaatregelen september > spinnentijd

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GaMe®

Legacy Member
Hoi,

Je kent ze wel, zo van die 8 potige monsters. Binnen enkele weken verschijnen ze weer met hopen in onze huizen. Waarom weet ik niet, maar in september komen die gruwelijk grote harige spinnen met hopen tevoorschijn.

Nu vraag ik mij af, is er een manier om te vermijden dat die beesten mijn kamer ingeraken?

Voor mieren kan je bijvoorbeeld ne halve frank voor je deur leggen, en die mieren komen niet binnen. Dat werkte echt. Omdat die halve frank van koper was, kwamen die mieren daar niet door omdat ze niet tegen koper kunnen.

Zijn er ook zo'n manieren tegen spinnen? Al moet ik enkele knoflookteentjes voor mijn ramen hangen, ik wil er alles aan doen om die mormels buiten te houden.

Alvast bedankt. :)

bludgeoned

Legacy Member
En wat doen die spinnen verkeerd?
Ik laat ze gewoon doen als er eentje zit in mijn kamer.

Frado2005

Legacy Member
denk niet dat ge er niks kunt tegedoen. Tenzij uw kamer nu volledig met plastiek afsluiten, en telkens als je uitje kamer komt hem met een rits toedoen :doc:

Netrem

Legacy Member
die kwamen in mijn kamer omdat er een klein gatje tussen de zolder en mijn kamer was. Kheb dat gatje toegedaan en geen van die spinnen meer sindsdien!

PS: die spinnen doen niets, maar ze zien er idd niet zo tof uit :p

Genius

Legacy Member
Wat ge ook wilt, spinnen geraken altijd binnen. En ze zien er mss wel "vies" uit, toch zijn het propere beestjes.

Ik heb er momenteel ééntje in mijn kamer, een hooiwagen. Eigenlijk is dit geen spin, maar soit. En last van muggen in mijn kamer heb ik al zeker niet.

Een huisspin die ge terug buitenzet heeft weinig kans om te overleven, dus laat ge ze best hangen.

Ik had vroeger een zelfgemaakte terrarium waar ik telkens mijn zelf gevangde spinnen in verzamelde. En dan af en toe een mug en vlieg in los liet :)

Mss kunt ge dit bord ophangen :p

Wesdude

Legacy Member
In uw muren zitten 100000 spinnen ;)

THEY ARE ALREADY INSIDE :eek: RUN !

skelly_king

Legacy Member
Wesdude zei:
In uw muren zitten 100000 spinnen ;)

THEY ARE ALREADY INSIDE :eek: RUN !

Idd

en een spin is banger van u dan gy van hen :D Laat die beestjes gewoon tenzij het nen dikken is, die slaat ge kapot :D( pas wel op voor vlekken op de muur zoals bij muggen bvb)

Gavin

Legacy Member
GeneH zei:
Ik had vroeger een zelfgemaakte terrarium waar ik telkens mijn zelf gevangde spinnen in verzamelde. En dan af en toe een mug en vlieg in los liet :)
En om de spinnen bezig te houden hebt ge toch ook een klas Nederlands opgericht zeker?

Arifiene

Legacy Member
Ja ik moet er ook niet van weten ze...
Ik gebruik de stofzuiger...

Joachim_staelen

Legacy Member
Bah spinnen.

Als we alleen thuis zijn, mijn vriendin en ik en we vinden zo een 8poter, dan ist altijd ik die die spin dan mag pakken. Héél leuk als je alle 2 als de dood bent voor die beestjes.

Nuja veel kan je er niet tegen doen, gewoon maken dat je er niet té veel van verschiet als je eentje opmerkt. Mijn ma heeft zo eens flauw gevallen toen ze oog in oog stond met een harige ... spin :puke: .

Dusja, I know the feeling...

Ghostrider001

Legacy Member
Mijn ma is dood benauwd van spinnen, en ik had vroeger eens een valse spin in haar bed gelegd. Ze kreeg bijna een attack :s. Kvloog ver op internaat.
Nuja, ik haat die bitches op mijn kamer. Zag eens één bij spectre van onder zijn pc kruipen, ik op da bed gaan springen.

Tyfius

Legacy Member
Zo een kleine spin zal ik, als het echt nodig is wel dood kloppen. Als ik de zekerheid heb dat ze dood is en niet nog half weg kruipt.
Van die grote harige spinnen, daar blijf ik af. Die moeten ze voor mij maar komen dood kloppen. En mijn pa is er dan altijd zo ene geweest die daar nog zijne tijd voor neemt en dat beest een halve kamer laat rondlopen.

Grillige beesten, en niet zo leuk als je wakker wordt en er naast je pantoffels zo een grote zit.

bhaalspawn

Legacy Member
Spinnen op de kamer vind ik niet erg. Opt wc daarentegen...
geen gevoel voor privacy die beesten :p

Ghostrider001

Legacy Member
Ben eens wakker geworden in caravan van maat aan de zee. Zegt em inneens: Wa is da op uw hoofd!? Kzeg kweenie. Tzat zo een megaspin op mijn hoofd. Ik in boxershort enal naar buiten gelopen, beginnen flippen. :p

SilentSpring

Legacy Member
Arifiene zei:
Ja ik moet er ook niet van weten ze...
Ik gebruik de stofzuiger...

Vooral niet doen, die beesten kruipen daar gewoon terug uit:unsure:

Ik sla die gewoon plat, groot of klein, 't maakt niet uit.
M'n ma is daar vreed bang van, m'n broerke ook ne beetje.
Enkel m'n pa en ik hebben gene schrik van die 8poters

Kid_C

Legacy Member
Van hooiwagens heb ik niet veel last meer in tegenstelling tot vroeger. Maar die grote zwarte, bah, die krijgen van op een afstand mijn boek filosofie toegeworpen! (Of ik haal mama :cool: )

Babs

Legacy Member
Ze zeggen nochtans da een huis me spinnen een gezond huis is. Waarom weet ik nie echt niemeer.

Anoniem05

Legacy Member
Mijn broer heeft uber arachnafobie haha, zelfs bij zo'n miezerig minispinnetje schiet hij al in paniek :lol:

Me al goed mee geamuseerd :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan