Archief - Voicemail bericht(GSM) naar PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kill0rBee

Legacy Member
'llo,

'k zit met volgend probleem.
Een paar weken geleden is de opa van een kennis overleden, hij had enkele uren voor hij overleed nog een voicemail bericht op de GSM van die kennis achtergelaten met een persoonlijke boodschap. Hij zou nu graag dat voicemail bericht overzetten naar z'n PC om het daarop te kunnen bewaren als herinnering. Dus is er enige mogelijkheid om zo'n voicmail bericht naar je PC te krijgen?
Of is het beste wat ze kunnen doen gewoon de boodschap met luidspreker functie afspelen en dan recorden op de PC? Want 'k zie eigenlijk zelf geen andere mogelijkheid wat ze zouden kunnen doen, daarom dat ik hier even achter raad kom vragen.

Alvast bedankt,
mvg,
Kill0rBee

cool_boy_ke

Legacy Member
Microfoon tegen de luidspeker. Mischien kun je ook je provider van je GSM vragen of ze voor jou dat bericht doorsturen op computer formaat naar je email adres.

Wundagore

Legacy Member
ik heb dezelfde situatie meegemaakt,

ik heb niet kunnen doen. het truukje van gsm tegen de micro zal niet lukken want de gsm gaat het geluid enorm storen.

de provider gaat daar niets aandoen. ik heb toen contact opgenomen met de mobistar dealer lijn en daar doen zij niets aan. zeker het bericht niet opslaan omdat die dan 7 dagen bewaart wordt. als je het niet opslaat kan dit langer zijn.

als iemand anders een idee heeft om dat over te zetten, go ahead. ik zou wel graag weten of het zou lukken

cool_boy_ke

Legacy Member
Ik had het volgende in gedachte : de meeste GSM kunnen gesprekken opslaan. Gewoon dat bericht opslaan en dat bestand van de GSM naar PC brengen (eventueel via MMS) ...

Radiance

Legacy Member
Moderne gsms hebben een spraakrecorder & de mogelijkheid om de opgenomen berichten via Bluetooth (of anders) naar uw PC te sturen. Zal de handigste manier zijn.

D@SîR0

Legacy Member
bel naar die voicemail met een telefoon waarop je een headset kan aansluiten. Snij dat kabeltje door en maak het vast aan een ander kabeltje met minijack aansluiting (zelfde als uw boxen of micro). hierdoor blijft het signaal redelijk duidelijk en kunt ge het rechtstreeks opnemen.

Als je het zo goed mogelijk wil hebben, raad ik aan om persoonlijk lijfelijk contact op te nemen met de provider en daar rond te vragen. Technisch gezien is het perfect mogelijk voor hen om dat bestand (dat toch al digitaal is) op een memorystick te zetten, maar ge moet iemand vinden die het kan, mag en wil, maw inspelen op emoties.

een derde mogelijkheid is publiceren. Neem contact op met kranten en probeer hen te overtuigen om uw verhaal te laten publiceren, eens dat zoiets publiek wordt, happen bedrijven graag toe omdat ze dan positieve reclame krijgen. Desnoods mailt ge naar debby en nancy (laatste dat ik mij kan inbeelden).


geluid of videobeelden zijn de levendigste nalatenschap die ge kunt hebben en zijn veel emotioneler dan foto's, herinneringen of voorwerpen, omdat ze niet statisch zijn. ik hoop dan ook uit de grond van mijn hart dat een van deze methodes uwe kennis kan helpen

arbiter

Legacy Member
debby en nancy gaan u daar zeker bij helpen!! natuurlijk moede dan wel durven op tv komen :)

ik hoop dat het jullie lukt mag er niet aan denken dat mijne opa ofzo sterft veel succes
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan