Vloerverwarming is een 'traag' systeem en duurder qua installatie,maar goedkoper kwa rendement als je niet continue aan/uit zet..de betere vloerverwaming werkt op lage temps en warme lucht...bvb warme lucht van 40C ...bij radiotors moet snel water verwamt worden tot 70C..en het reservoir moet constant op die temp gehouden worden ..
Als je bvb veel thuis bent is vloerverwarming (systeem met warme lucht) zalig..maar hou er rekening mee dat je huis opwarmen langer duurt dus..een radioter bvb heeft constant dat 70 C waterreservoir nodig en meer energie dus, maar bezorgt je zeer snel warmte ,handig als je in bvb 15 min je huis wil opwarmen
Goede vloerwaming is meer gelijdelijk dan de straling van radiatoren bvb..veelal word ze gecombineert met een allesbranber bvb of of gashaard of paar radiatoren om snel te warmen en dan gelijdelijk te houden met vloerverwming
Elke verwarming is in princiepe ongezond hoor,radiatoren drogen lucht snel uit...een klimaatregeling waar verse luchtstroom geregeld en lucht bevochtigd wordt is bvb het gezondste..maar ja dat zijn al wat duurdere systemen en veelal geautomatiseerd of domotica