Archief - Vloerverwaming

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Exorikos

Legacy Member
Ik heb gehoord dat er twee verschillende soorten vloerverwarming zijn. Je hebt vloerverwarming die werkt zoals een gewone radiator, warm water door een buis, de goedkope variant en minder goed. De tweede variant is vloerverwarming door middel van straling. Ik vroeg me af hoe deze werkt. Is het echt een omzetting van stralingsenergie naar warmte?

slash

Legacy Member
bedoelt ge bij u 2de variant zo van die roosterkes die in de grond staan waar warme lucht uit komt?
ik vind da minder goed dan vloer verwarming met buizen en warm water (zo hebben wij het hier thuis)

Exorikos

Legacy Member
Nee ik bedoel echt buizen, niet zo warme lucht uit een rooster zoals in de kerk. :p Ik bedoel een systeem waarbij gebruik gemaakt wordt van straling. Alleen weet ik niet hoe het in zijn werk gaat...

Massis

Legacy Member
ik gok ongeveer hetzelfde als de vloerverwarming van mijn terrarium hierthuis:

er liggen weerstandsdraden in die onder stroom gezet worden, deze warmen ervan op (beetje zelfde principe als een gloeilamp) en geven uiteraard hitte af...

Arifiene

Legacy Member
Moet natuurlijk niet voor iedereen gelden, maar naart schijnt is dat enorm slecht voor uw bloedsomloop (mijn neef heeft dit in zijn huis,zij hebben daar ook geregeld last van)...

hennie

Legacy Member
Omzetting van stralingsenergie naar warmte? warmte IS stralingsenergie.
Mijn zus heeft thuis vloerverwarming, heel aangenaam, de vloer voelt ook niet echt warm aan, maar lauw, werkt heel goed.

Mr. SLASH

Legacy Member
wat is het rendement van vloerverwarming tov de gewone radiator

darmee bedoel ik het verbruik van mazout als je bijv je huis constant op 20°C wil houden , wat is dan het goekoopst ?

Exorikos

Legacy Member
Aangezien vloerverwarming de warmte gelijkmatiger verdeeld, vermoed ik dat dat goedkoper is. Anders moet je extra gaan verwarmen om de kant te bereiken waar er geen verwarming staat.

Yo-Han

Legacy Member
Vloerverwarming is een 'traag' systeem en duurder qua installatie,maar goedkoper kwa rendement als je niet continue aan/uit zet..de betere vloerverwaming werkt op lage temps en warme lucht...bvb warme lucht van 40C ...bij radiotors moet snel water verwamt worden tot 70C..en het reservoir moet constant op die temp gehouden worden ..

Als je bvb veel thuis bent is vloerverwarming (systeem met warme lucht) zalig..maar hou er rekening mee dat je huis opwarmen langer duurt dus..een radioter bvb heeft constant dat 70 C waterreservoir nodig en meer energie dus, maar bezorgt je zeer snel warmte ,handig als je in bvb 15 min je huis wil opwarmen

Goede vloerwaming is meer gelijdelijk dan de straling van radiatoren bvb..veelal word ze gecombineert met een allesbranber bvb of of gashaard of paar radiatoren om snel te warmen en dan gelijdelijk te houden met vloerverwming

Elke verwarming is in princiepe ongezond hoor,radiatoren drogen lucht snel uit...een klimaatregeling waar verse luchtstroom geregeld en lucht bevochtigd wordt is bvb het gezondste..maar ja dat zijn al wat duurdere systemen en veelal geautomatiseerd of domotica
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan