Archief - Vloerprobleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NSA.Rhinox

Legacy Member
Wees gegroet!

Mijn probleem is het volgende. Ik en onze pa willen ne nieuwe vloer leggen bij mijn grootmoeder. Da is dus een laag tegels me daarop een een laag plastiek me een ander tegelpatroon (als ge snapt watk bedoel). Het plan was om die laag plastiek in stukken te snijden en er zo af te doen, maar wat bleek? Die laag plastiek was vastgeplakt me supersterke lijm. We hebben die laag me plamuurmessen eraf geklopt, maar nu ligt daar nog altijd een laag opgedroogde lijm enzo op. We hebben dan efkes geprobeerd om die laag der ook af te kloppen maar die tegels die er onder liggen worden teveel beschadigt daardoor. Ook me een boormachien met daarop een metalen schuurstuk geprobeerd. Daarmee hebben we veel stof maar geen resultaat bekomen.

Mijn vraag nu: is er een machientje, oplosmiddel, of iets anders op de markt om da spul er snel af te krijgen?

Mvg,

R.

GADGET

Legacy Member
en onder dat laagje plastiek zitten de tegels die ge wilt ?

want ik snap het eerlijk gezegd ni zo goed

Arifiene

Legacy Member
Da gaat straffe bucht mogen zijn alleszins
Ga eens naar een doe het zelf zaak en vraag het aan iemand die der verstand van heeft, want niet alle soorten lijm zijn hetzelfde he :), voort zelfde geld maakte uw tegels kapot...

Jort-

Legacy Member
tegelvloer, daarop die oude vloerbekleding wss.
Ze willen nu die OUDE vloerbekleding vervangen door Nieuwe?

Ga is naar een zaak die zo'n dingen doen ofzo en vraag da daar anders:)

GADGET

Legacy Member
ah... 'bekleding' ?

we spreken hier ni over echte tegels dan ofzo die ge gaat leggen ?

denkimi

Legacy Member
NSA.Rhinox zei:
Wees gegroet!

Mijn probleem is het volgende. Ik en onze pa willen ne nieuwe vloer leggen bij mijn grootmoeder. Da is dus een laag tegels me daarop een een laag plastiek me een ander tegelpatroon (als ge snapt watk bedoel). Het plan was om die laag plastiek in stukken te snijden en er zo af te doen, maar wat bleek? Die laag plastiek was vastgeplakt me supersterke lijm. We hebben die laag me plamuurmessen eraf geklopt, maar nu ligt daar nog altijd een laag opgedroogde lijm enzo op. We hebben dan efkes geprobeerd om die laag der ook af te kloppen maar die tegels die er onder liggen worden teveel beschadigt daardoor. Ook me een boormachien met daarop een metalen schuurstuk geprobeerd. Daarmee hebben we veel stof maar geen resultaat bekomen.

Mijn vraag nu: is er een machientje, oplosmiddel, of iets anders op de markt om da spul er snel af te krijgen?

Mvg,

R.
dus ge hebt ne tegelvloer, met daarop een plastiek laag.

en wa wilt ge juist vernieuwen? die tegels of die laag? als het die laag zou ik die nieuwe laag er gewoon van boven op plakken, zo dik is dat toch niet.

NSA.Rhinox

Legacy Member
de vinyllaag willen we vernieuwen, sorry voor de onduidelijkheid. (kweet pas van hierjuist dat het vinyl is :))

Wundagore

Legacy Member
als het een soort lijm is dat ge kwijt wilt moede wasbenzine pakken

chosen1

Legacy Member
er bestaan lijmverwijderaars in de doe-het-zelf-zaak! en anders white spirit ofzo! zeker nie mee iets proberen wat er aan blijft plakken zoals krantenpapier want dan kan het nog erger worde :p

Mediamonk

Legacy Member
Eerst zoals hierboven staat eens proberen met aceton los te weken ,lukt dat niet dan met een schuurmachientje erop en veel van die schuurbandjes kopen :d
Zorg wel dat ge ramen open hebt staan en stofmaskerke opzetten.

Heb het paar jaar geleden ook voorgehad.

Bubba

Legacy Member
In tegenstelling tot wat hierboven staat zou ik zéker geen aceton gebruiken. Als het echt van die sterke lijm is helpt aceton toch niet en bovendien is dat nog eens verschrikkelijk slecht voor u huid enzo.

Zo'n schuurmachine is echter wel een goed idee. Ge legt er gewoon een héél grof papier op en da gaat vanzelf.

Doggiedog

Legacy Member
Mn ouders hebben dat vorig jaar nog gedaan. Volgens mij hebben ze dat er allemaal idd moeten afschuren, maar ik ben er niet zeker van.

Vragen aan iemand die er verstand van heeft, zou ik zo zeggen. Gewoon een vloerbekledingszaak binnenstappen, normaal gezien moeten die dat toch weten, of op zn minst u kunnen doorverwijzen.

sneax

Legacy Member
met een schuurmachine met grove korrel gaat da daar zéker af ...
uw stenen gaan wel krassen hebben maar dan toch geen barsten hein

NSA.Rhinox

Legacy Member
Voor diegenen met hetzelfde probleem, hier is wat wij aant doen zijn. Onze pa heeft een machine gekocht dat ge gebruikt om verf te verhitten, om het vervolgens eraf te krabben. Daarmee verwarmen we dienen brol op die tegels stukske voor stukske, en dan kloppen we da eraf me een plamuurmes en houten hamer.

Iedereen met nuttige bijdrage => thx! :)
Iedereen die voor dezelfde miserie staat => sterkte!

SIO

Legacy Member
mja snap nu nog altijd ni of t voor tegels is of ni, maar als ge de oude tegels ni perse nodig ebt: alles uitbreken en rap nieuw laagske chappe, zal rapper zijn als al dienen brol uit te schuren

GADGET

Legacy Member
volgens mij bestond de vloer uit een 'laag' (vinyl, laminaat,.. dno) die geplakt was op oude tegels die er reeds lagen. Nu willen ze die laag vernieuwen en hebben ze problemen met de oude laag 100% te kunnen verwijderen van die oude tegellaag. :crazy:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan