Archief - Vis

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ComputerVISTA

Legacy Member
BaBsie zei:
Ik werk op de visafdeling. Kzal het es expliciet vragen want kweet het ook nie vanbuiten :p (schande eigenlijk, maarja...)

De meeste filets zijn idd zonder graten, hoewel er wel nog altijd een paar kunnen inzitten in bepaalde vissen.

Maar bon, kzal het eens vragen morgen

Altijd al geweten dat gij een viswijf waard :p

Babs

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Altijd al geweten dat gij een viswijf waard :p

En nu word ik er zelf voor betaald :woohoo: Tleven kan nie beter (hoewel het loon wel wat hoger mag zijn voor hetgeen ik presteer)

ComputerVISTA

Legacy Member
BaBsie zei:
En nu word ik er zelf voor betaald :woohoo: Tleven kan nie beter (hoewel het loon wel wat hoger mag zijn voor hetgeen ik presteer)

Zaagt Boon nu niet dat je stinkt? :p

Babs

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Zaagt Boon nu niet dat je stinkt? :p

Boon stinkt zelf, nah :p

Ma bon, just trug vant werk. Tis nu wel van vis da er bij ons lag ma bon, ge weet het dan toch.

Vis zonder graat: pangasiusfilet, roodbaarsfilet, wijtingfilet, tonijnsteak en victoriabaarsfilet tot zover ik mij herinner

Zoals ik al eerder zei da ik een graat gevonden heb in een kabeljauwfilet, tis dus waar eh kiekens :p een kabeljauwfilet bevat WEL nog graten. Tis dus nie omdat het een filet is dat het absoluut geen graten meer bevat.

Ma als iedereen zo vriendelijk is op mn werk, kunde da gewoon vragen aan de visboer :)

|FuRiouS|

Legacy Member
Ik vindt het spijtig dat we thuis zo weing vis eten.
Al hangt het er van af hoor, er zijn zo van die samengeperste visplakjes, dat wil ik ook niet op men bord, maar een mooie hele vis/visfilet is toch geweldig.
Een van e voordelen van aan de kust te wonen is dat je vis toch net dat tikkeltje verser is.

aXl_

Legacy Member
BaBsie zei:
Zoals ik al eerder zei da ik een graat gevonden heb in een kabeljauwfilet, tis dus waar eh kiekens :p een kabeljauwfilet bevat WEL nog graten. Tis dus nie omdat het een filet is dat het absoluut geen graten meer bevat.

fi·let (het, de ~ (m.), ~s)
1 bot- of graatloos stuk vlees of vis

:p

Babs

Legacy Member
|FuRiouS| zei:
Ik vindt het spijtig dat we thuis zo weing vis eten.
Al hangt het er van af hoor, er zijn zo van die samengeperste visplakjes, dat wil ik ook niet op men bord, maar een mooie hele vis/visfilet is toch geweldig.
Een van e voordelen van aan de kust te wonen is dat je vis toch net dat tikkeltje verser is.

Man, in Canada, ne ganse verse zalm voor mijne neus. Kheb nog nooit zo graag zalm gegeten als toen.

aXl_ zei:
fi·let (het, de ~ (m.), ~s)
1 bot- of graatloos stuk vlees of vis

:p

Geloof mij dan nie, ma ik weet het van mensen die al 5 en 8 jaar in de vis zitten dus :p En eigenhandig heb ik een graat zo groot als een naald uit een filet gehaald, die ik meteen daarachter heb ingepakt met een plakker "kabbeljauwfilet"

Blijf maar lekker mokken maar ik heb gelijk :p

snake5555

Legacy Member
de over de graatzagende mensen! kent er iemand de verwoording ZEG NOOIT NOOIT!!!!!
een filet wordt verondersteld om graatloos te zijn,maar is elke vis perfect gebouwd?
uit ondervinding weet ik dat je in een filet soms eens een graat vind, maar dat zal bitter weinig zijn tov de graatloze.

Kemblin

Legacy Member
tjah als de vis slecht gefileerd wordt kan je nog wel wat graten tegen komen. Maar als het goed gedaan is krijg je een filet, een filet is een bewerkt stuk vis m.a.w. volgens mij hangt het er dus niet van af hoe de bouw van de vis zelf is of wat voor soort vis het is.

Je hebt natuurlijk ook echt graatloze vissen, tong bvb

Licargon

Legacy Member
Ge weet toch wel da nen filet of een haasje gene vis zonder graten is eh? :unsure: Das gewoon een stuk van dieje vis :|

bludgeoned

Legacy Member
Kemblin zei:
tjah als de vis slecht gefileerd wordt kan je nog wel wat graten tegen komen. Maar als het goed gedaan is krijg je een filet, een filet is een bewerkt stuk vis m.a.w. volgens mij hangt het er dus niet van af hoe de bouw van de vis zelf is of wat voor soort vis het is.

Je hebt natuurlijk ook echt graatloze vissen, tong bvb
:rofl:
Deze thread wordt echt met de minuut grappiger.
Als er nu 1 vissoort bestaat die in me opkomt als ik aan vis met graten denk is het wel tong.
Een vis die je vindt in je supermarkt zwemt dus niet zo rond he!

aXl_

Legacy Member
pietje frietje zei:
Is het inslikken van graten eigenlijk gevaarlijk?

tja, als dat blijft steken ergens en er ni uitkomt dan moet een dokter het eruithalen he :unsure:. Sommige vissen eet men wel met de graatjes op zoals sardienen omdat die graten klein en zwak zijn (en niemand goesting heeft om uit zo'n klein rotvisje de graten eruit te peuteren :p).

=[BwU]=Jackass;8931448 zei:
one word:

filet

ik was u voor :unsure:

Kemblin zei:
Je hebt natuurlijk ook echt graatloze vissen, tong bvb

dat ding heeft wel graten. Maar tis wel niet zo moeilijk om er de stukken vis netjes af te halen waar geen graten inzitten.

Sk8erMatty

Legacy Member
een 'maatje' eet ik zoooo graag, maar das zo vervelend met die graatjes in :(
en idd, er staan idd wat grappige dingen in deze thread ze :), vis zou goed zijn voor het brein? :D

pr0ph3t

Legacy Member
gefilleerde kabejauw, en gepanneerd ook MMMM :love: met puréé en hollandse saus *drewl*
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan