Archief - Verstopte neus

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Shellshock

Legacy Member
Het is een rare vraag, maar sinds mijn verkoudheid van de week zit ik met die vraag.

Als je verkouden bent, is je neus verstopt. Je kan dus geen adem halen. Je neus zit dicht. Als je er echter met een zakdoek ingaat, lijkt het wel of je neus gewoon open is. Hoe kan dat dan?

Sagax

Legacy Member
de verstopping zit denk ik hoger in de neusholte, en ook als je je neus snuit dan blaas je het slijm gewoon even open maar dat komt vrijwel meteen terug dicht dus hij blijft verstopt

meestal gebruik ik Nesivine ofzoiets, een sprayke voor in uw neus en dan is uw neus voor enkele uren vrij :)

Dr.White widow

Legacy Member
dak nie door mijn neus kan ademen dan kan mij meestal nie schelen, ma dak mijne smaak kwijt ben ofzo ...

jossmos

Legacy Member
er zit geen snot in de weg, het is één of andere klier die opgezwollen is geloof ik

Zeta Reticula

Legacy Member
Snuif eens een vleugje (maar echt maar een vleugje) pure amoniak in. Je neus is direct vrij. Maar echt maar een vleugje, anders heb je 2de graads brandwonden in je neus. En da's wel hilarisch hé dat :lol:

GenesisX

Legacy Member
Zeta Reticula zei:
Snuif eens een vleugje (maar echt maar een vleugje) pure amoniak in. Je neus is direct vrij. Maar echt maar een vleugje, anders heb je 2de graads brandwonden in je neus. En da's wel hilarisch hé dat :lol:
Pas maar op, sebiet gaat iedereen hier sebiet naar de dichtsbijzijnde winkel achter een fles amoniak van 2l en snuiven maar :p

Nja, vorige week ook last van gehad. Ambetant eh :(

Mijn ma had van de dokter een spray gekregen, met zeewater. Ik probeer da eens uit, maar voor alle zekerheid eerst gewoon es op duwen. *VLAM* 't Plafond boven mij was kletsnat. En ik zo maar kijken van "Da doe ik nie in mijne neus ze!". Dno hoe ze er toch opkomen eh.

hybrid

Legacy Member
der moet ook genoeg druk opstaan da et ver genoeg ga, tzelfde bij u oor, ge moe ni bang zijn ze

warre

Legacy Member
die ammoniak is idd de beste oplossing die ik ken. Gewoon even een klein snuifje nemen. De volgende 3 dagen loopt uwe neus wel erg hard maar dan zijt ge er vanaf :)

Zeta Reticula

Legacy Member
warre zei:
die ammoniak is idd de beste oplossing die ik ken. Gewoon even een klein snuifje nemen. De volgende 3 dagen loopt uwe neus wel erg hard maar dan zijt ge er vanaf :)
En het moet niet duur zijn. Ga even langs bij de lokale varkensboer en uit in interesse in zijn beroep. Varkensmest bevat namelijk veel ammoniak! Wat zal die boer blij zijn met de gekregen erkenning!

Het is dus waar wat de wilde boerendochters zeggen: varkensmest is goed voor uw neus vrij te maken. Allez, de dampen hé, niet de substantie op zich.

Thin Liz

Legacy Member
Ok, NOOIT ammoniak voor je plezier snuiven!! Gebruik een gewone neusspray ofzo voor een korte tijd, daar zal je al heel wat heil bij vinden.

Michaël_D

Legacy Member
Thin Liz zei:
Ok, NOOIT ammoniak voor je plezier snuiven!! Gebruik een gewone neusspray ofzo voor een korte tijd, daar zal je al heel wat heil bij vinden.
lol toch nie te veel opgesnoven?

Hollow

Legacy Member
As ge daar teveel van snuift worde dan ook high ofzo gelijk as bij lijm :lol:

Massis

Legacy Member
3egraads brandwonden in u neus zijn NIE tof! (moest die kwal nu echt godverdikke DAAR haar tentakels kwijt?)

tijgerbalsem werkt ook, bakske water pakken 2-3 druppels van da spul bij en ff in de microgolf, en derna boven gaan hangen, neus zal gegarandeerd open zijn :)

a242050

Legacy Member
Vorige keer wou ik eens roken in een fles ammoniak. Iem. anders hield de fles vast. Die grapjas vond het nodig om eens goed op die fles te drukken. Toen heb ik pijn gehad. Blijven spoelen met water en uiteindelijk toch niets, maar ik kan het u afraden om dat te doen. Het deed niet bepaald deugd.

Feignasse

Legacy Member
Zeta Reticula zei:
Snuif eens een vleugje (maar echt maar een vleugje) pure amoniak in. Je neus is direct vrij. Maar echt maar een vleugje, anders heb je 2de graads brandwonden in je neus. En da's wel hilarisch hé dat :lol:

Mijn grootvader heeft zo ongeveer zijn reukzin naar de knoppen gesnoven.
Persoonlijk wacht ik gewoon tot het vanzelf weer overgaat. Neussprays zijn dikke rommel en ammoniak nog meer.

Atrox

Legacy Member
Zeta Reticula zei:
Snuif eens een vleugje (maar echt maar een vleugje) pure amoniak in. Je neus is direct vrij. Maar echt maar een vleugje, anders heb je 2de graads brandwonden in je neus. En da's wel hilarisch hé dat :lol:

Mijn leraar heeft daar ooit es een mengsel van gemaakt en doorgegeven in de klas voor eens aan te "ruiken".
Kwas natuurlijk eerste en ik snuif der es goed aan ...

:cry: :cry:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan