Archief - verhuren van een woning

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Firestyler

Legacy Member
mag je hun loonfiche niet opvragen van 3maand als verhuurder?
trouwens ik heb gehoord van iemand, best eens afspreken bij de kandidaat huurder dat je al eens een zicht hebt van hoe ie zijn huis onderhoud dat ie nu woont

whacker

Legacy Member
In principe mag je hun loonfiche niet opvragen, maar dit gebeurt nog steeds frequent. Toen ze er mij naar gevraagd hebben heb ik dat ook gewoon gegeven. Op zich zou de waarborg wel genoeg "waarborg" moeten zijn natuurlijk.
Ge moet gewoon 'goei huurders' vinden zoals hierboven al is aangehaald en ook niet geloven in de goedheid van de mensen: alles in't contract zetten (zeker ivm elektriciteit, water en gas).

$anka

Legacy Member
Toreador zei:
Verder is er altijd die "waarborg" natuurlijk, je kan 3 maanden waarborg vragen, die dan op een externe rekening wordt gestort en waar zowel jij als de huurder niet meer aankan tot het huurcontract beëindigd wordt. Ook is een opzeg van 3 maanden verplicht, de huurder kan vertrekken met een opzeg van 3 maanden, en jij kan hem buitenwippen met een opzeg van 3 tot 6 maanden, afhankelijk van hoe de wet nu staat (weet ik nu niet of het nog altijd 6 maanden was, vroeger was het 6 maanden, en enkel 3 maanden als de huurder eruit moest omdat de eigenaar intrek wou nemen). Ik geloof dat het nu ongeacht de situatie telkens 3 maanden is.

tuuut wrong answer :p

vroeger mocht je idd 3 maand huur als waarborg vragen. Nu onlangs zijn er enkele zaken veranderd omtrend huren. En nu mag je nog maar max 2 maand huur als waarborg aanrekenen ...

Preske

Legacy Member
even een kleine zijsprong maken, maar kan je echt zelf kiezen welke huurders je aanneemt?
dat ge die pummel jozef de witte niet achter u gat krijgt.

Hiapoe

Legacy Member
preske zei:
even een kleine zijsprong maken, maar kan je echt zelf kiezen welke huurders je aanneemt?
dat ge die pummel jozef de witte niet achter u gat krijgt.

Tuurlijk moogt gij kiezen of iemand erin komt of niet... het is uw eigendom hé. Als gij da wilt laten leegstaan is da ook goed (zolang het niet voor instortingsgevaar zorgt en er geen nabijgelegen gebouwen/mensen gevaar lopen door dat instortingsgevaar) of zolang de volksgezondheid niet in het gevaar is etc...

Hiapoe
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan