kickass88
Legacy Member
Situatieschets:
Ben 18 jaar en belg. Heb echter al 8 jaren in Nederland gewoond. Ik heb dus mijn hele middelbare school daar gedaan. Mijn ouders werkten daar (redelijk int noorde: de polder.) Mijn ouders zijn nu weer terug naar belgie verhuisd, ik zit nu in de eerste bachelor psychologie in gent en woon thuis (oudenaarde).
Nu ik daar 8 jaar gezeten heb heb ik daar al mijn maten en mijn leven. De enige reden dat ik in gent studeer is omdat het moet van mijn ouders. Dit is echter geen doen en ik wil zelf studeren wat ik wil.
Ik ga elk weekend naar nederland terug. Ik heb daar een lief waar ik verder mee wil en om nog honderd en een dingen wil ik terug naar Nederland.
Dus ik heb mijn ingeschrven in de uva (universiteit van amsterdam) Maar ik ben op zoek naar woningruimte en dat blijkt nog niet zo makkelijk. Ook dat hele gedoe met de ib groep met papieren voor alles en nog wat..
De kans is klein maar ik waag het er wel op: zijn er mensen voor wie dit herkenbaar is? Er zijn hier vast nog mensen die studeren in Amsterdam (DGEN ofzo, ik heb al even gesearched..?)
Hoe doen ze dit, krijgen zij geld van de IB groep en waar vonden ze hun woning?
Ben 18 jaar en belg. Heb echter al 8 jaren in Nederland gewoond. Ik heb dus mijn hele middelbare school daar gedaan. Mijn ouders werkten daar (redelijk int noorde: de polder.) Mijn ouders zijn nu weer terug naar belgie verhuisd, ik zit nu in de eerste bachelor psychologie in gent en woon thuis (oudenaarde).
Nu ik daar 8 jaar gezeten heb heb ik daar al mijn maten en mijn leven. De enige reden dat ik in gent studeer is omdat het moet van mijn ouders. Dit is echter geen doen en ik wil zelf studeren wat ik wil.
Ik ga elk weekend naar nederland terug. Ik heb daar een lief waar ik verder mee wil en om nog honderd en een dingen wil ik terug naar Nederland.
Dus ik heb mijn ingeschrven in de uva (universiteit van amsterdam) Maar ik ben op zoek naar woningruimte en dat blijkt nog niet zo makkelijk. Ook dat hele gedoe met de ib groep met papieren voor alles en nog wat..
De kans is klein maar ik waag het er wel op: zijn er mensen voor wie dit herkenbaar is? Er zijn hier vast nog mensen die studeren in Amsterdam (DGEN ofzo, ik heb al even gesearched..?)
Hoe doen ze dit, krijgen zij geld van de IB groep en waar vonden ze hun woning?

ik woon nu in nukerke en ben gewoon anderhalf uur onderweg naa de unie! ik werk nu zoveel mogelijk om geld te sparen want financieel willen mijn ouders me ook niet meer helpen dus de combi studeren/werken wordt niet makkelijk gemaakt..
plus alle boeken telt dat al heel snel op.