Archief - Verborgen telefoonnummers

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

fuze

Legacy Member
Al enkele dagen hebben wij hier thuis last van telefoontjes onder verborgen nummers, wat me echt begint te irriteren. Eerst dachten we dat het weer zo'n telemarketing bureaus waren, omdat we soms niet thuis waren (visa had eens gebeld voor m'n pa enzo), maar dat blijkt dus niet te zijn.

Gedurende een dikke week krijgen we elke dag wel 1 of 2 van die telefoontjes, telkens als we opnemen wordt er niets gezegd aan de andere kant van de lijn, wat we ook zeggen. Je hoort soms wel degelijk dat er iemand een telefoon vastheeft.. Nu is mijn moeder dus een beetje aan het flippen, omdat ze denkt aan potentiële inbrekers (er is op de radio gezegd dat 9u smorgens en 4u in de namiddag gevaarlijke uren zijn wannneer ze inbreken, en toeval wil nu dat er op die uren al gebeld is geweest..).

Is er iets wat ik kan doen om dit op te klaren? Kan ik opdracht geven op die persoon toch te achterhalen (zal wel wat kosten zeker? :().

Dit moeten ze gewoon afschaffen imo.

Greets,
fuze

hennie

Legacy Member
Yep ik heb dat ook voor, in januari dit jaar werd ik gedurende enkele weken elke dag een viertal keer opgebeld door een geheim nummer. Ik kon iets geroezemoes, soms stemmen horen aan de andere kan van de lijn, maar ik kreeg antwoord als ik iets sprak.

En nu gisteren had ik het terug voor, vandaag nog niet gelukkig!

demon326

Legacy Member
mm dat hebben wij hier ook al een paar keer gehad.. ge neemt op maar ge krijgt geen antwoord.. maja ik maak me geen zorgen

Moloch

Legacy Member
wij hebben hier zo ne "pilot", als er iemand belt zien we direct zijne nummer (ook gsm), alleen privé nie, maja, belt eens naar uwe provider en leg u geval uit, zult ge wel een afschrift krijgen met alle nummers die u die maand (of tijdstip) gebeld hebben

dan geeft ge diene nummer in op 1207.be (als het ne huistel is zult ge wel een naam en adres te zien krijgen), belt die op en vraag waar ze mee bezig zijn, als het verdacht is, stap naar de flieken met de naam/adres/tel en u afschrift

ComputerVISTA

Legacy Member
't Is wel bekend dat veel inbreekers zo te werk gaan om te zien wanneer iemand thuis is etc...

Niet om u schrik te doen krijgen maar 't is zo.

Sander H

Legacy Member
ik dacht vanaf 4 van die telefoontjes kunt ge da doorgeven aan belgacom en kunnen ze opzoeken wie da was

Godzilla*Akira

Legacy Member
Wij kregen dat vroeger ook redelijk veel, maar de laatsten tijd is dat fel verminderd.
Is idd best wel irri.

Gewoon eens naar je telefoonprovider bellen en dat gewoon eens uitleggen.
Wij hadden dat ook gedaan en moesten gewoon brief sturen en dan gingen ze ons dat geven, wie er allemaal belt en tijdstip etc..
Bij telenet trouwens dat we zitten.

fuze

Legacy Member
Dark^Wolverine zei:
Wij kregen dat vroeger ook redelijk veel, maar de laatsten tijd is dat fel verminderd.
Is idd best wel irri.

Gewoon eens naar je telefoonprovider bellen en dat gewoon eens uitleggen.
Wij hadden dat ook gedaan en moesten gewoon brief sturen en dan gingen ze ons dat geven, wie er allemaal belt en tijdstip etc..
Bij telenet trouwens dat we zitten.

Ok dan ga ik dit maandag meteen posten, hopelijk bellen ze niet met zo'n payphone of whatever..
Daarna eens opbellen en eens deftig vragen wat er scheelt om ons zo altijd te bellen hoor :/

Bedankt aan iedereen overigens.

Quilombo

Legacy Member
schakelt het door naar uwe gsm zodat ge altijd kunt opnemen, na een tijdje zullen ze t wel opgeven zeker :')

Sander H

Legacy Member
Quilombo zei:
schakelt het door naar uwe gsm zodat ge altijd kunt opnemen, na een tijdje zullen ze t wel opgeven zeker :')

en waarschijnlijk kunt ge dan zelf nog elke keer als ze bellen de kosten betalen ...
gewoon doorgeven aan de telefoonprovider

ge kunt de telefoon ook eens niet opnemen en dan met een baseballbat ofzo klaar gaan zitten, moesten het dieven zijn :unsure:

dat laatste is op eigen risico :p

fuze

Legacy Member
Telenet gaat ons een document opsturen wat we moeten invullen en terugsturen, dan krijgen we alle nummers aan in een document. Als het minstens 4 keer dezelfde nummer is die ons lastigvalt, neemt Telenet contact op met die persoon (al zegt mijn gutfeeling dat dat niet veel gaat helpen).

Anyway, ik hoop dat het telkens dezelfde persoon is, contact opnemen met politie eventueel dan. 't Is behoorlijk stresserend als je zo constant ermee in je gedachten zit.. soms 3 keer op één dag.

Fraggie

Legacy Member
Om even men ervaring te delen:
een tijdje geleden werd er gebeld van een hotel dat we dmv een trekking iets gewonnen zouden hebben. Hier waren er geen papieren van en het hotel bestond. Wanneer ze eindelijk stopten met bellen en zeiden dat we er achter konen komen, vroegen ze of er nog iemand thuis was, die kon helpen met het overladen van de "cadeau". Wij: right.. fake.

Later lazen we op teletekst dat ze dit deden om dus in te breken, maar niemand had ooit actie onder nomen, dus bleven ze maar mensen lastigvallen (en waarschijnelijk beroven).

Zo rap mogelijk iets aan doen dus.

KULeest

Legacy Member
zedde zeker dat geen sms is dat op u vaste telefoon aankomt, want dan durft dien telefon wel is om het uur te rinkelen :)

Candyman66

Legacy Member
hier deze week ook aan de hand gehad, het bleek gewoon belgacom zelf te zijn :)

Freaky_KiLLer

Legacy Member
Da was hier ook is zo, weken echt aan ne stuk minstens vijf keer per dag...kheb toen (was toen 13 geloof ek) den telefoon is opgepakt en echt GEGILD (ge kunt ni gelove hoe hoog dat da ging, die moet echt plat hebbe gelege aan den andere kant van de lijn). Nooit meer last van gehad. XD

En ja wij hoorde ook zo iemand ademe of soms geroezemoes...

EDIT: Nog leuk detail: paar minuten later belde mijn oma (en die leest ook af als "privé nummer"), kmoet wss ni uitlegge wat er gebeurd is. XD
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan