Archief - uitvinding van de eeuw: echt of niet?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

chosen1

Legacy Member
ik ben een paar jaar geleden een site tegengekomen waar ze over Jan Sloots praatte en zijn nieuwe technologie (datacompressie) waardoor verschillende dvd's op een 64kb smartcard opgeslagen kunnen worden.

hij had zijn uitvinding altijd goed bewaakt tot hij op de dag dat hij zijn deal rond ging krijgen ineens dood valt (hartstilstand) en zijn uitvinding verdwijnt.

dit is een link met informatie op:
http://www.dossierx.nl/index.php/content/view/238/2/

weet iemand of dit nu echt is of dat het allemaal 1 grote hoax was?

Madmaarten

Legacy Member
dikke zever denk ik

je kon er beter een poll over maken
maar het feit dat er zoweinig over bekend is terwij da tgij demonstraties opvoerde enal en dan opeens sterft riek allemaal tegoed om waar tezijn

als dit echt zo was dan stond dit op elke voorpagina van de wereld

chosen1

Legacy Member
Madmaarten zei:
dikke zever denk ik

je kon er beter een poll over maken
maar het feit dat er zoweinig over bekend is terwij da tgij demonstraties opvoerde enal en dan opeens sterft riek allemaal tegoed om waar tezijn

als dit echt zo was dan stond dit op elke voorpagina van de wereld

maar als ge zo'n technologie uitwikkeld en die zoekt te verkopen bij 1 bedrijf dan kunt ge da best wa stil houden ipv uw technologie uit de doeken te doen voor ander bedrijven e!

DBK

Legacy Member
ahja datte weer, heeft ooit eens nen intressante thread over gestaan hier

Madmaarten

Legacy Member
chosen1 zei:
maar als ge zo'n technologie uitwikkeld en die zoekt te verkopen bij 1 bedrijf dan kunt ge da best wa stil houden ipv uw technologie uit de doeken te doen voor ander bedrijven e!

uit artikel:

Dit heeft hij vaak gedemonstreerd, bijna altijd met het gevolg dat de waarnemers van het gedemonstreerde van verbazing en ongeloof de meest vreemde reacties ten toon spreidden.

ik zou dit trouwens overal verkopen, als je al een patent hebt op de broncode kunne die bedrijven niks doen
trouwens als iedereen van de technologie weet dan zullen bedrijven eerder tegen elkaar opbieden dan dat ze het in het geheim doen

nee?

chosen1

Legacy Member
Madmaarten zei:
uit artikel:

Dit heeft hij vaak gedemonstreerd, bijna altijd met het gevolg dat de waarnemers van het gedemonstreerde van verbazing en ongeloof de meest vreemde reacties ten toon spreidden.

ja kheb de docu gezien maar daar zeggen ze alleen dat hij het aan topmannen van phillips laat zien!

Cin

Legacy Member
Kan gewoon niet. Zoveel data archieveren tot een paar nullen en ééntjes. Gewoon onmogelijk.
Dat is alsof je alleen maar de eerste letter van je woorden schrijft.

v m o d.

Madmaarten

Legacy Member
ik zou het aan phillips laten zien, en dan naar sony stappen
en microsoft

trouwens, dat wiki artikel
dat die spullen nooit worden gevonden

straks word die jan sloots de nieuwe area51

chosen1

Legacy Member
C|n zei:
Kan gewoon niet. Zoveel data archieveren tot een paar nullen en ééntjes. Gewoon onmogelijk.
Dat is alsof je alleen maar de eerste letter van je woorden schrijft.

v m o d.

hij werkt niet met een binair systeem maar eerder met een nieuw soort alfabetsysteem

Madmaarten

Legacy Member
en wat dan nog
zelfs als tgij een heel nieuw systeem heeft uitgevonden
onmogelijk om een dvd zoklein te maken

chosen1

Legacy Member
Madmaarten zei:
en wat dan nog
zelfs als tgij een heel nieuw systeem heeft uitgevonden
onmogelijk om een dvd zoklein te maken

wie zegt dan dat het onmogelijk is als hij een heel nieuw systeem heeft bedacht? alles wat ze tot nu toe hebben gedaan is via een binair stelsel! stel da ge bij de basis alles begint te veranderen dan kan het wel zijn dat da gaat e!


(kzeg nu nie da ik da heel verhaal geloof e)

C|n zei:
Dat blijft toch hetzelfde?

met een binair systeem hebt ge 0'en en 1'en! als ge ipv van 0 en 1, 26 letters (het alfabet) gebruikt als referentie van uw geheugen dan wordt uw bestand kleiner doordat ge geen x-aantal tekens nodig hebt om iets te vervangen! natuurlijk is uw 'sleutel' voor uw compressie dan wel groter

Cin

Legacy Member
Dat nieuw systeem kan ook niet werken. Om data op zo een kleine ruimte te krijgen moet je met minder nullen of ééntjes werken. Ofwel met andere tekens (zoals jij beweert) Maar op een bepaald moment ga je meer tekens nodig hebben om de data te kunnen schrijven.

Je kan ook geen verhaal van 5.000.000 reduceren tot 2 woorden.


//edit: @hierboven; True, maar dan moet je wel even de hele computertaal gaan herschrijven. Vraag maar eerst aan Microsoft of ze akkoord gaan. En een verkleinende factor van 2 miljoen kan niet worden gehaald, zelfs niet met die oplossing, anders hadden ze dat nu wel al ontdekt. :)

dJeez

Legacy Member
Hier in België was er ook iemand die iets gelijkaardigs beweerde, nl. Guillaume Defossé. Dirk Laureyssens is schijnbaar in z'n gat gebeten omdat hij daar niks aan heeft verdiend : http://www.hollywood.org/DGS/

Er wordt trouwens naar Jan Sloot z'n technologie verwezen op die pagina :p.

BTW Dirk Laureyssens stond ook mee aan de basis (als oprichter) van 3ivx (http://www.3ivx.com)

slash

Legacy Member
dJeez zei:
Hier in België was er ook iemand die iets gelijkaardigs beweerde, nl. Guillaume Defossé. Dirk Laureyssens is schijnbaar in z'n gat gebeten omdat hij daar niks aan heeft verdiend : http://www.hollywood.org/DGS/

Er wordt trouwens naar Jan Sloot z'n technologie verwezen op die pagina :p.

wou het daarjuist ook al posten da ik dacht da ter een belg was die ook zo iets had. Had het ooit op tv gezien

dJeez

Legacy Member
C|n zei:
Je kan ook geen verhaal van 5.000.000 reduceren tot 2 woorden.
Niet bij lossless compressie, maar eigenlijk theoretisch wel bij lossy compressie (je krijgt dan wel bij wijze van spreken een flutromannetje ipv 1 van de werken van Shakespeare als resultaat na de decompressie). En het gaat in dit geval (net zoals zowat alle gangbare digitale beeldformaten) dan ook over lossy compressie - dus met gegevensverlies. Wat weliswaar niet belet dat ik ook serieus twijfel aan de haalbaarheid van de aangehaalde compressieratio.

*edit* Hmm, schijnbaar beweerde Sloot wel dat het zonder gegevensverlies kon. Dat lijkt mij eerder een sprookje.

NapalmBenny.

Legacy Member
Met een film bestaande uit enkel een wit beeld is het mss wel mogelijk :p.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan