Archief - TV-beeld niet volledig van telenet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SuperstarDragon

Legacy Member
Ik zit met een heel raar probleem. Mijn tv, dat niet breedbeeld is, kan een deel van het beeld links en recht niet tonen. Ik zie dus maar het centrale deel. Dit is vooral op de Nederlandse zenders. Op sommige zenders heb ik hier geen last van. Als ik zit te gamen valt er geen beeld links of rechts weg. Het ligt dus zeker niet aan de tv.

Ik vraag me eens af of andere mensen dat ook hebben die kabel krijgen van Telenet (niet digitaal).

We hebben ook een breedbeeld tv. Die heeft er ook wat last van maar niet zo erg. Daar kan ik nog de ondertiteling lezen. De breedbeeld tv kan ik ook op 4:3 zetten en dan zie ik dat er wel degelijk een deel van het beeld links en rechts afvallen.

In het begin viel het niet op. Het wordt maar steeds erger. Ik kan nu de eerste twee en de laatste woorden van een ondertiteling niet meer lezen.

Alvast bedankt voor Uw hulp.

SIO

Legacy Member
ier kunt ge den tv op allerlei standen zetten, en één ervan is 'juist' en dan past hij bij elke zender het beeld aan op correct formaat..

SuperstarDragon

Legacy Member
Op mijn tv, die niet breedbeeld is, kan ik niks aanpassen van beeld. Vroeger had ik hier geen last van. Het wordt maar erger en erger. Het beeld wordt maar minder en minder.

KULeest

Legacy Member
wa bedoelde me "het wordt steeds erger"?
valt elken dag van ondertitteling een letter weg ofzo?
telenet belle ofzo

menlor

Legacy Member
euhm soms geen zoom op je tv? Zodat ge meer en meer naar et centrale deel gaat, zonder da ge het beseft?

SuperstarDragon

Legacy Member
Er is geen zoom-functie aanwezig. Ik denk dat ik morgen bij de buren ga kijken of ze er ook last van hebben. Met erger bedoel ik dat ik vroeger (een week geleden) nog de ondertiteling kon lezen maar vandaag de dag zie ik de eerst en de laatste paar letters niet meer op het beeld verschijnen.

KIA_Killer

Legacy Member
Mss zit er gewoon iemand anders die naar uw tv kijkt de grootte vd ondertitelingen te wijzigen . . . ?

SuperstarDragon

Legacy Member
Mss zit er gewoon iemand anders die naar uw tv kijkt de grootte vd ondertitelingen te wijzigen . . . ?

Dit lijkt me heel erg onwaarschijnlijk. Ik wist niet eens dat je de grootte van een ondertiteling kan wijzigen. Het is niet alleen de ondertiteling. Het is gewoon een heel stuk van het beeld dat weg is. Bijvoorbeeld: Bij Ned2 staat een logo van 'NOS' linksboven. Ik zie op mijn scherm maar een halve 'O' en een S. De 'N' van 'NOS' zie ik niet op mijn beeld verschijnen.

Teknoman

Legacy Member
Zeker dat ge niet per ongeluk op een knopje op de afstandsbediening gedrukt hebt?
Van ons 37 cm philips tv'tje in de keuken kunt ge verticaal het beeld uitrekken als ge op het pijltje naar boven of pijltje naar onder van de afstandsbediening drukt.

SuperstarDragon

Legacy Member
Zeker dat ge niet per ongeluk op een knopje op de afstandsbediening gedrukt hebt?
Van ons 37 cm philips tv'tje in de keuken kunt ge verticaal het beeld uitrekken als ge op het pijltje naar boven of pijltje naar onder van de afstandsbediening drukt.

Ja ik heb al tientallen keren op gedrukt. Maar dat is horizontaal. Dat is boven en beneden beeld uitrekken. Ik mis links en rechts beeld. Dat is verticaal.

gregory804

Legacy Member
Ik heb op mijn kamer ook nog een kleine tv, en heel soms kan de ondertiteling er niet op, of zo'n logo, maar de normaal kan ik ze wel lezen.

Quilombo

Legacy Member
SuperstarDragon zei:
Ja ik heb al tientallen keren op gedrukt. Maar dat is horizontaal. Dat is boven en beneden beeld uitrekken. Ik mis links en rechts beeld. Dat is verticaal.

als ge 't beeld horizontaal kunt uitrekken zult ge 't ook wel verticaal kunnen hoor,
toch maar eens die handleiding zoeken dan

SuperstarDragon

Legacy Member
De handleiding bestaat maar uit vier pagina's. Het is niet zo'n geavanceerde tv toestel. Het is niet eens een breedbeeld. Ik heb online gezocht naar de toestel en ik kreeg dezelfde handleiding. Ik kan het beeld alleen maar zetten op 4:3 en expand 4:3. Bij expand wordt het beeld alleen maar horizontaal uitgerokken.

Lon$daLe

Legacy Member
onze tv heeft da ook al een paar maanden , die begon met uitgerekt beeld zoda ik op vtm of vt4 of wa dan ook et logo niemeer zag tijdens een programma en ook een stuk ondertitel niet , en na 15 min was da vanzelf ok

nu sinds een paar maand blijft dat uitgerokke , tis ne 4:3 nokia van een jaar of 9 , maja tijdes de winterkoopjes toch ne lcd tv halen , ben et beu met een halve ondertitel tbh :p

sQueal

Legacy Member
Jup,

Ik heb dat dus ook bij de nederlandse zenders. Heb geen breedbeeldTV, wél digitalTV.

Stoort me niet heel erg, maar tis soms toch wel wat irritant...

Snake

Legacy Member
Bij mijne tv (een beest van 19 jaar oud) heb ik dit bijna wekelijks :)

Het gaat wel weg na een paar minuten, of na een paar keer de tv aan- en uit te zetten

Bram

Legacy Member
hoe oud is die tv?

wij hebben ook zoiets gehad met onze tv (boven en onderkant die verdwenen) ma da was gewoon omda de beeldbuis versleten was... dien tv moest wa "opwarmen" vooraleer alles goed was... naar gelijk sommigen hier zeggen (gelijk snak "na een paar minuten is da weg) doet mij vermoeden da ge gewoon hetzelfde hebt...

natuurlijk als ge het alleen maar hebt op de nederlandse zenders, zal het hoogstwaarschijnlijk wel iets anders zijn... hoewel het me vreemd lijkt da het aan een signaal ligt da verkeerd zou doorkomen...

SuperstarDragon

Legacy Member
Het is een Philips tv dat we maar een jaar geleden hadden gekocht.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan