Archief - The Really next gen gaming?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SMa

Legacy Member
ziet er idd nice uit,
maar voor multiplayer kan het niet echt handig zijn :p

50Euro

Legacy Member
Holy Paladin zei:
ok maar das niet echt nuttig voor meeste games he, wat gaat ge gaan rondlopen rond een stilstaand venster? op pc bestaat het al lang btw, en blijkt het wel nuttig te zijn om de camera met uw kop te controllen :p

http://video.google.com/googleplayer.swf?docId=4928428714571383685&hl=en
http://video.google.com/googleplayer.swf?docId=-989585601896924025&hl=en

Das appels met peren vergelijken hé.. Wat ik post is een echte 3D simulatie. Achter objecten gaan etc.

Die filmpjes van u zijn puur 2D waar je vrij kan rondkijken. Bestaat idd al lang.

Holy Paladin

Legacy Member
denk er eens wat langer bij na, het is exact dezelfde technologie. het enige verschil is dat ge bij de wii verder kunt bewegen dan op een stoelke bij pc

50Euro

Legacy Member
Holy Paladin zei:
denk er eens wat langer bij na, het is exact dezelfde technologie. het enige verschil is dat ge bij de wii verder kunt bewegen dan op een stoelke bij pc

Zelf als je meer kan bewegen dan op een stoel is het nog anders hé. Je kan niet opzij, je kan niet achter een object kijken.. Je kan bv geen kogels ontwijken matrix style. Het is een héél andere technologie..

Maar als Super Mario Bros hetzelfde is als Super Mario Galaxy dan zal dit ook wel hetzelfde zijn.

killgore

Legacy Member
50Euro zei:
Zelf als je meer kan bewegen dan op een stoel is het nog anders hé. Je kan niet opzij, je kan niet achter een object kijken.. Je kan bv geen kogels ontwijken matrix style. Het is een héél andere technologie..

Maar als Super Mario Bros hetzelfde is als Super Mario Galaxy dan zal dit ook wel hetzelfde zijn.

pala heeft gelijk hoor :).

dit systeem lijkt zo uber omdat je op een statisch vb. kijkt. Een fps hiermee simuleren is al veel moeilijker omdat je zowel jouw visie (speler) als die van het ventje waarmee je speelt hebt. Dat zijn 2 nogal vreemd overlappende zaken die je niet simpel kan combineren om zo een wow effect te krijgen.

Holy Paladin

Legacy Member
50Euro zei:
Zelf als je meer kan bewegen dan op een stoel is het nog anders hé. Je kan niet opzij, je kan niet achter een object kijken.. Je kan bv geen kogels ontwijken matrix style.
... dat kunt ge dan juist wel :wtf:
gewoon omdat de games in de filmkes dat niet toepassen, wil niet zeggen dat het niet kan he. het kan gewoon niet als ge stilzit.
wat denkt ge dat er gebeurt als ge beweegt? de camera beweegt, niet meer, niet minder. de wii gaat er geen magie aan toevoegen hoor.
n/o maar je bent nogal kortzichtig ...

50Euro

Legacy Member
Daarom dat het andere technologie is hé.

Ge hebt lijk 1 vast punt (nek), je kan niet opzij duiken, een beetje uw hoofd "strafen" of hoofd gewoon omlaag/omhoog doen. Je kan enkel rondkijken. En mocht het hetzelfde zijn dat was die gast uit uw filmpje wel verdergegaan met zijn technologie te ontwikkelen denk ik.

Wat die gast hier doet dmv de Wii in dit geval voegt deze opties wel toe. Mogelijkheden om u echt te laten rondlopen in een virtuele wereld met veel meer beweging dan gewoon rondkijken.

Holy Paladin

Legacy Member
ja zeg, als ge het zo graag geloofd doet ge maar hoor :ironic:

killgore

Legacy Member
het is exact dezelfde technologie, in het filmpje naarwaar pala linkte gebruiken ze het echter voor motion control, in uw filmpke voor rendering camera.

edit: exact hetzelfde als in zin dat ze beiden niet meer dan motion detectors zijn, de manier van detecteren is bij beiden anders heb ik indruk.

boogje

Legacy Member
Ik vind het toch ook iets totaal anders hoor Paladin, maar ik ben ook geen specialist ter zake ofzo ^^.

Die motion tracking met uw hoofd bestaat inderdaad al héél lang, maar het filmpje handelt vooral over het feit dat je de indruk krijgt dat beelden "uit je tv komen" en je werkelijk in een 3D wereld bent waar je uzelf achter objecten kan plaatsen in plaats van op een 2D scherm motion tracking uit te voeren (zoals in uw filmpje). Zoiets als de 3D bril bij Beowulf denk ik meteen? Ik zeg niet dat de technologie nieuw is maar dat effect op zich wel.

killgore

Legacy Member
boogje zei:
Ik vind het toch ook iets totaal anders hoor Paladin, maar ik ben ook geen specialist ter zake ofzo ^^.

Die motion tracking met uw hoofd bestaat inderdaad al héél lang, maar het filmpje handelt vooral over het feit dat je de indruk krijgt dat beelden "uit je tv komen" en je werkelijk in een 3D wereld bent waar je uzelf achter objecten kan plaatsen in plaats van op een 2D scherm motion tracking uit te voeren (zoals in uw filmpje). Zoiets als de 3D bril bij Beowulf denk ik meteen? Ik zeg niet dat de technologie nieuw is maar dat effect op zich wel.

Zoals ik al eerder zei: dat is omdat je voor games moet rekening houden met het gezichtsstandpunt van je ventje. Met dat statisch beeld heb je dat niet en kan je van die coole zaken doen alsof het echt er lijkt uit te komen, maar dat is dan ook een zeer beperkende situatie.

Crashtestdummy

Legacy Member
50Euro zei:
Daarom dat het andere technologie is hé.

Ge hebt lijk 1 vast punt (nek), je kan niet opzij duiken, een beetje uw hoofd "strafen" of hoofd gewoon omlaag/omhoog doen. Je kan enkel rondkijken. En mocht het hetzelfde zijn dat was die gast uit uw filmpje wel verdergegaan met zijn technologie te ontwikkelen denk ik.

Wat die gast hier doet dmv de Wii in dit geval voegt deze opties wel toe. Mogelijkheden om u echt te laten rondlopen in een virtuele wereld met veel meer beweging dan gewoon rondkijken.
gij beseft da misschien niet, maar als ge door middel van u hoofd naar links te doen uw ventje in het spel ook zijn hoofd naar links doet, dan kunt ge dat evengoed instellen dattie strafed naar links. met de wii hebt ge een grotere ruimte nodig omdat die console bedoeld is om alles met bewegingen te doen. op pc kunt ge net hetzelfde doen als met de wii maar dan terwijl ge me u lui gat in de zetel kunt blijven zitten

FroFro

Legacy Member
idd, das krak hetzelfde e :x vanaf da ze in het wii filmke zich kunne omdraaien en op de achterkant van da schietschijfke "made in china" kunnen lezen, bennek onder den indruk :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan