escobar98
Legacy Member
Op 13 februari wordt voor het eerst een commerciëel bruikbare 16 qubit Quantum computer gedemonstreerd. Op dit moment is het nog beperkt in toepassingsgebieden, maar het belooft wel voor de toekomst.
http://dwave.wordpress.com/2007/01/19/quantum-computing-demo-announcement/
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kwantumcomputer
weblog van het bedrijf:
http://dwave.wordpress.com/
Volgens mij zal het niet lang duren voordat quantum computers het zullen overnemen van de conventionele computers. Niet meteen voor de gewone huis-tuin en keuken PC's, maar voor wetenschappelijke modellen of voor databases kun je met quantum computers snelheden halen die met conventionele machines nooit haalbaar kunnen worden. Het bedrijf D-wave gaat er van uit dat ze al in 2008 quantum-processors zullen kunnen bouwen met 1000 qubit. (ter vergelijking: 5 qubit is vergelijkbaar met een 64bit processor)
http://dwave.wordpress.com/2007/01/19/quantum-computing-demo-announcement/
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kwantumcomputer
weblog van het bedrijf:
http://dwave.wordpress.com/
Volgens mij zal het niet lang duren voordat quantum computers het zullen overnemen van de conventionele computers. Niet meteen voor de gewone huis-tuin en keuken PC's, maar voor wetenschappelijke modellen of voor databases kun je met quantum computers snelheden halen die met conventionele machines nooit haalbaar kunnen worden. Het bedrijf D-wave gaat er van uit dat ze al in 2008 quantum-processors zullen kunnen bouwen met 1000 qubit. (ter vergelijking: 5 qubit is vergelijkbaar met een 64bit processor)

) waar een gewone pc O
